Gates Centertrack system
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: supernalle]
#1298274
16/11/2011 10:06
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Tenker Alfine, for Rohloff er for dyrt for min del og har ikke sjekket for mye. Ser jo at denne kan bruke stikkakser.
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: supernalle]
#1298279
16/11/2011 10:12
|
Registrert: Jun 2001
Innlegg: 3,476
geiranders
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2001
Innlegg: 3,476 |
Beltedrift ser fascinerende ut, men for meg er paradokset at beltet forsøker å løse kjededriftens problemer - men bare funker på oppsettene der kjededriften greier seg aller best. Altså ett drev foran og ett drev bak. På utvendige girsystemer må kjedet som kjent bevege seg mellom drev både foran og bak, og blir dermed utsatt for flere påkjenninger og (etter min mening) mer funksjonskritisk slitasje enn i et singlespeed/navgir-oppsett. Her hadde det vært fantastisk med et alternativ som ikke kan ryke, ikke trenger smøring, som er lettere og i tillegg varer mye lengre enn et kjede. Men der kan ikke belter brukes. De kan bare brukes på oppsett der kjedet spiller en langt mindre avgjørende rolle for drivverkets funksjon. Jeg bytter kjede på Alfine-sykkelen min en gang i året, det koster 200 kroner og er gjort på et blunk. Belter krever tilpasset ramme, drev som bare fås på spesialbestilling i et begrenset antall størrelser - og leveres naturlig nok kun i fastsatte lengder. Og hvis jeg har forstått det riktig: Beltet krever også litt mer presisjon i oppsettet (stramming) - selv om dette tydeligvis er kjapt å justere: http://www.ecovelo.info/2011/02/27/belt-drive-tension-adjustment/Jeg er derfor fortsatt usikker på om beltedrift er bryet verdt (for min del er jeg nesten sikker på at det ikke er bryet verdt, siden kjedet ikke volder meg noe bry og klarer seg med svært enkelt vedlikehold), men er helt åpen for å revurdere.
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: geiranders]
#1298304
16/11/2011 10:49
|
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594 |
For min del så ligger alt tilrette, med allerede splitt i ramma og for drev og beltelengder som passer. Men ting er ikke uavhengig av hverandre. Min ramme ble valg ut med det i øyemed å ha beltedrift i første omgang. Og det er nok nøkkelen her. At man velger en ramme for beltedrift og ikke ser på dette som noe man skal slenge på i ettertid.
Gode tilbakemeldinger er vanskelig å overse. De som har prøvd dette er strålende fornøyd med Centertrack. Justeringen er ikke noe stort innslag. Zinn sa til meg at han satt det på og justerte det en gang og har ikke rørt det siden. Og det var det gamle systemet.
For min det blir det enda en ting jeg bare kan "glemme" på sykkelen min. Og å slippe rensing og smøring av drev og kjede og samtidig vite at jeg slipper risikere å kline til noe som helst med denne smøringen er veldig greit.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: supernalle]
#1298308
16/11/2011 10:54
|
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266
Espen
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266 |
Jeg snakker ikke om hva jeg liker, trenger osv., men tar du det opp, vil vektøkningen for meg bli vesentlig større fordi mitt standardoppsett på flere sykler er lettere enn "XT/XTR-referansen".
Det er uansett ikke poenget.
At man må ha dedikert ramme for å komme i nærheten av tallene du snakker om, utelater jo en forholdsvis stor del av rammene på markedet, så dette kan ikke kalles representativt.
Du sammenlikner ekstremt kostbare og skreddersydde løsninger, med helt ordinære løsninger som er fritt tilgjengelig over alt og for alle.
Jeg merker meg at du fremdeles ser behovet for å snakke usaklig nedlatende om andre systemer.
Mange, inkl. meg selv er på vei over på en ring forran. Ja, rekkevidden på utvekslingen reduseres, men det funker flott til den dedikerte bruken likevel. Skreller fort av en halvkilo til på det. Bare ett eksempel som omhandler fleksibilitet.
At funksjonen på Rohloff er god, har jeg aldri stilt spørsmålstegn ved. Produktet er flott, og har fordeler og ulemper som alt annet.
Det blir jo opp til kjøperen/brukeren hvordan han verdsetter de ulike fordelene/ulempene.
Jeg er ikke ekstremt opptatt av vekt selv, men prøver å holde vekten på et moderat nivå. For å ha oversikt over hva man holder på med, er jo Gram, Kilo osv. godt innarbeidede verdier det en enkelt å forholde seg til.
En referansemiks kan sikkert fungere som en pekepinn for folk som ikke vet hva ting veier.
For oss, kunskapsrike og innsiktsfulle brukere (inkl. deg) er Gram en grei verdi å forholde seg til.
Det må du da være enig i?
e
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: supernalle]
#1298310
16/11/2011 10:57
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr
More than words
|
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570 |
Hva vil det veie ekstra for feks meg som kjører idag med:
XTR bakgir, kasett, et drev foran på XTR krank. XTR trigger. DT 190 nav Er det 500 gram, 1 kg, 1,5 kg mere?
Redigert av olechr; 16/11/2011 10:58.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: supernalle]
#1298316
16/11/2011 11:04
|
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266
Espen
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266 |
Mitt tips er at du på minst 1.5kg ekstra.
e
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: Espen]
#1298327
16/11/2011 11:13
|
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443 |
Mitt tips er at du på minst 1.5kg ekstra.
e
Så ett bakgir, en trigger, en kassett og 190-navet veier tilsammen maks 500g? Edit - da sammenligner jeg med Alfine 11, som er oppgitt til ca 2kg. Speedhub er noe lettere, så hvis det er det du sammenligner med, vil vekten på det ovennevnte gå tilsvarende ned.
Redigert av Hæ?; 16/11/2011 11:21.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: supernalle]
#1298340
16/11/2011 11:26
|
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266
Espen
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266 |
Totalpakka veier ikke 2kg, det veier mer. Bare navet veier 1545g, så kommer twister, drev, mothold, kjedestrammer og sikkert mer.
e
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: olechr]
#1298346
16/11/2011 11:33
|
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594 |
Hva vil det veie ekstra for feks meg som kjører idag med:
XTR bakgir, kasett, et drev foran på XTR krank. XTR trigger. DT 190 nav Er det 500 gram, 1 kg, 1,5 kg mere? En litt kjapp regning her... og jeg regner du skal ha med beltdrift.... så hvis vi ikke regner med kabel/kabelstrømper (det blir ca det samme på et tradisjonelt system) og med den nye twistshifteren (som følger med) så havner du på 2015 gram Rohloff vekt.... I tillegg må du se på eiker... har du 36 eiker i comp. så får du et sterkere hjul med 32 (kortere) eiker i revo. Men det kan jo være at du allerede har færre og tynnere eiker og da blir det fler eiker(og kanskje mer vekt)..... (Utgangspunkt 2505 g kabler 250 g lettere gripshift 40 g Gates 200 g Sum: 2015 gram) Vekten inneholder ikke kjede eller tannhjul forran. Men det innheholder kjedestrammer og speedbone. Finn vekten av xtr-spesifike gir-deler(blant annet krans, gir-sjaltere, osv) og nav. trekk fra vekten av det mitre tannhjulet forran. (og evt. vektforskjell på kjede) Da skal det være mulig å finne differansen. Dette skal være en god pekepinn. Jeg ville dog ha en spesifikk Rohloff/Gates-ramme. Mye vekt å spare, samt at den er stiv nok for Gates.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: supernalle]
#1298352
16/11/2011 11:39
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr
More than words
|
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570 |
For min del er det ikke snakk om å ha spesifikk ramme for gates da jeg er sponset av scott. Samt skulle jeg hatt en 29 ramme som var gates spesifikk måtte jeg hatt en mye tyngre ramme.
Skal regne litt på det. Kunne vært kult. Hadde vært alene på world cupen med det i allefall. Noe det kanskje er en grunn til :-P
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: Espen]
#1298355
16/11/2011 11:42
|
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443 |
Totalpakka veier ikke 2kg, det veier mer. Bare navet veier 1545g, så kommer twister, drev, mothold, kjedestrammer og sikkert mer.
e Hvis du gidder å lese i linken jeg la inn tidligere her ser du at Alfine 11 er oppgitt til ca 2kg ink. nav, skifter og kabler. Og det er en test, ikke en produsentgimmick.  Mulig strammer kommer i tillegg, men det er det jo ikke sikkert du trenger. I den andre enden blir et kjede med slikt system kortere, og dermed lettere.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: supernalle]
#1298357
16/11/2011 11:45
|
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266
Espen
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266 |
Tror ikke du er klar over at Ole Kristian har en Scottramme på en kilo.
Du kan ikke trekke ut vekten av kablene. Du skriver jo at det blir det samme.
Et tannhjul må man ha bak, så hvorfor ikke ta med dette i regnestykket med en gang?
E
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: supernalle]
#1298359
16/11/2011 11:46
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
I tillegg må du se på eiker... har du 36 eiker i comp. så får du et sterkere hjul med 32 (kortere) eiker i revo.
Hvem er det som bruker 36 eiker nå til dags annet enn på tandem?
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: supernalle]
#1298360
16/11/2011 11:46
|
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266
Espen
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266 |
Supernalle bekrefter at komplett system veier 2505g. (og han har neppe lagt på noe ekstra på den vekta)
e
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: Espen]
#1298363
16/11/2011 11:49
|
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594 |
Tror ikke du er klar over at Ole Kristian har en Scottramme på en kilo.
Du kan ikke trekke ut vekten av kablene. Du skriver jo at det blir det samme.
Et tannhjul må man ha bak, så hvorfor ikke ta med dette i regnestykket med en gang?
Siden kablene blir det samme er det ikke noe vits i å ha det med i regnestykket i det heletatt..... i 2505 gram så er kablene med..... da kan man trekke det fra.... drev bak er med i 2505 gram.... men å trekke fra Gates blir litt galt i regnestykket.... det ser jeg.... hvis olechr kommer opp med xtr-spesifik vekt så skal jeg få laget noe som kan gi en meget god pekepinn.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: baronKanon]
#1298365
16/11/2011 11:50
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr
More than words
|
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570 |
I tillegg må du se på eiker... har du 36 eiker i comp. så får du et sterkere hjul med 32 (kortere) eiker i revo.
Hvem er det som bruker 36 eiker nå til dags annet enn på tandem? Jeg bruker 24 Sapim CX ray. Så blir jo en del mere også på eiker. :-P
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: Espen]
#1298366
16/11/2011 11:50
|
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443 |
Hvor mye tyngre MÅ kablene til Alfine/Speedhub (klarer ikke stave Rohlloffhhhh) være enn kabler til XTR?
Drev må vi ha ja. Sorry - mistolket det som om det var med på navet.
Hvor mye veier det jeg nevnte her oppe da, mener du? Altså en XTR-kassett, skifter, trigger og kabler?
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: Espen]
#1298367
16/11/2011 11:51
|
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594 |
Supernalle bekrefter at komplett system veier 2505g. (og han har neppe lagt på noe ekstra på den vekta)
Vel, det er uten kjede og tannhjul forran. Men på min sykkel, så kan du glatt trekke fra mye av de 2505 grammene.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: supernalle]
#1298368
16/11/2011 11:51
|
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266
Espen
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266 |
Ett Shimanosett med kabel veier ikke 250g. Kan man bruke vanlig SIS-strømpe og XTR-wire?
E
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: Hæ?]
#1298372
16/11/2011 11:52
|
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594 |
Hvor mye tyngre MÅ kablene til Alfine/Speedhub (klarer ikke stave Rohlloffhhhh) være enn kabler til XTR? det er svært lite forskjell.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: supernalle]
#1298374
16/11/2011 11:53
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr
More than words
|
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570 |
XTR: Bakgir ca 180 gram 1 stk trigger 100 gram kassett 175 gram
Nav DT 190: 205 gram Eiker: 24 stk Sapim CX ray
Strømper: vanlig shimano
Frontgir kjører jeg heller ikke med nå
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: supernalle]
#1298375
16/11/2011 11:54
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Hvor mye tyngre MÅ kablene til Alfine/Speedhub (klarer ikke stave Rohlloffhhhh) være enn kabler til XTR? ca. det samme. Det er vel slik at Rohloff krever 2 kabler, mens Alfine kun krever én?!?  Så for Alfine kan man si ca. halvparten 
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: baronKanon]
#1298386
16/11/2011 12:00
|
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594 |
I tillegg må du se på eiker... har du 36 eiker i comp. så får du et sterkere hjul med 32 (kortere) eiker i revo.
Hvem er det som bruker 36 eiker nå til dags annet enn på tandem? Vel, jeg har 36 supercomp.-eiker på forhjulet 29er-forhjulet mitt. f.eks.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: baronKanon]
#1298388
16/11/2011 12:01
|
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594 |
Hvor mye tyngre MÅ kablene til Alfine/Speedhub (klarer ikke stave Rohlloffhhhh) være enn kabler til XTR? ca. det samme. Det er vel slik at Rohloff krever 2 kabler, mens Alfine kun krever én?!?  Så for Alfine kan man si ca. halvparten Det stemmer nok. Jeg har ingen erfaring med Alfine.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: supernalle]
#1298393
16/11/2011 12:03
|
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266
Espen
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266 |
XTR 980
11-36 Kasett veier 272g. Bottom swing veier 145g Long cage veier 176g Triggere 10x2 veier 202g 42t ring fram 83g
Totalt 878g
Kan jo tenkes det brukes 11-32 kasett, medium cage og top swing. Da er vekten 50-100g lavere.
Et helt kjede veier 255g. så enormt mye er det ikke å hente her. Det går opp mot ekstra eiker med god margin.
e
Redigert av Espen; 16/11/2011 12:05.
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: supernalle]
#1298402
16/11/2011 12:16
|
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 109
Østmarka
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 109 |
Har nå siden 5/7-11 kjørt ca. 120 mil på Rohloff med kjede. Krank: Truvativ Stylo, 1.1 single speed, aluminium, 42 tenner. Krans bak, Rohloff (art. Nr. 8221) 16 tenner. Ramme: Nicolai Argon ROCC, str. L, 26. Ramma tar belte, jeg begynner snart med bukseseler. Jeg kjører XT-kjede. For utveksling; Legg inn data fra din kassett og kransdrev og sammenlign: http://sheldonbrown.com/gears/internal/com22, 32, 44 med 11-32 er nesten likt som Rohloff SpeedHub 42 og 16. Sykkelbruk. Antall mil primært på skogsbilveier i Østmarka, ren sti estimert til, tja, 15 mil. Rohloff: Litt uvant giring i starten, nå sier jeg: Rohloff er råflott! Det uvante var å få inn antall girklikk ved fartsøkninger. Vri ett, to, tre eller fire klikk. Dette innlæres relativt kjapt. Ellers er alle girmytene sanne. Giringen er flott. Det går ikke feil. Gi meg gjørme (og snart også snø), dette tygger systemet. Som alle SS-ere kjenner til. Jeg vil tro at et kjede, under SS-oppsett, er bedre enn belte. Et kjede har mindre kontakflate enn belte for møkk. Jeg vil tro at kjedets evne til å gi slipp på gjørme, sand og snø, ved hjelp standard krans og navtannhjul, er bedre enn belte. Især det nye beltet med V-sporet hvor partikler trolig vil samles. Skumle uttalelser, fordumsfull og konservativ. Ønsker langtur sammen med en beltesyklist. Jeg liker lange turer. Med sommerens vær har det blitt mye sykling som har totalnedsprutet syklist og hans sykkel. Hva er blankest og renest etter en langtur? Smilet? Nei, er utslitt når jeg kommer hjem. Kjedet vinner! Det skal ikke mange tråkkene til før kjedet har ristet av seg skogshumus og grusveienes slipemiddel. Is og snø burde overhodet ikke være et problem. Ser frem til en test på kram snø, jeg husker siste vinters turer med 3x9xsnøfylt girsystem! Syklisten er 42 œ, 183 cm, setepinnen nesten på maks, 76 kg, trøtt om morran, 2 små barnehagebarn. Har bedre råd enn i mine glansdager, sykler adskillig færre mil enn i de hine, hårde dager. Sykkelen er skodd med hhv. grusdekk eller feite 2.3 stidekk. Har i år kun syklet ett ritt; Grense. Det beste med rittet var giret, det verste var dagsformen. Egen suksess er vel og bra, men må nok innrømme at jeg skjuler et smil når en under ritt hører stygge kjedeklattringer. Har vært der, har opplevd dette selv mange ganger. Er godt kjent med 3x9, tenners gnissel og nevehytting mot den store girguden. Har byttet mangt et bakgir, vet alt om spøkelsesgiring. Vet at konkurransegiring byr på problemer. Har syklet følgende ritt med terrengsykkel: BST, Byneset rundt, Grense, Holmenkoll, Birk, Vestmark, Raumer, MTB-Vättern, P4/Drammens. I mitt neste liv er jeg ung med Rohloff! Og det hadde ikke blitt mye dyrere! Som en takk til forumet og dets mange gode tråder gjennom mange år; jeg burde ha skrevet en anmeldelse av ramme og gir, bilder fra mang en tur, ren sykkel i morgensol, gjørmeinnpakket doning under våte sommerturer, i det hele tatt burde jeg gitt en subjektiv beskrivelse av SpeedHub og den tyske ramma som har et godt innfestesystem for bakhjulet. Konklusjonen på en slik artikkel: Elitesyklist med tilgang på deler og massasje: Kjør kassett og 2/3, det er nok raskere når sekunder teller. Vanlig dødelig som mekker lite: Rohloff SpeedHub anbefales! Merkekrav på ritt er fullt mulig!
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: olechr]
#1298405
16/11/2011 12:23
|
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594 |
XTR: Bakgir ca 180 gram 1 stk trigger 100 gram kassett 175 gram
Nav DT 190: 205 gram Eiker: 24 stk Sapim CX ray
Strømper: vanlig shimano
Frontgir kjører jeg heller ikke med nå Jøss, spesielt å kjøre ritt uten frontgir,... men jeg skal jo ikke nekte deg det. Jo, problemet ditt er at du kjører ramme for flimsy..... den store showstopperen for deg i tillegg til vekt er nok effekttapet.... jeg mistenker STERKT at Rohloff sine sammenliknelser er med en Rohloff uten kjedestrammer. Du må ta med bremseskive også (+bolter). Men selv med standardramme er det mulig å spare flere hundre gram med en del lette til avanserte triks.
Redigert av supernalle; 16/11/2011 12:40.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: Østmarka]
#1298412
16/11/2011 12:31
|
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2003
Innlegg: 5,594 |
2,63 ratio er mye.
Jeg tror ikke belte er dårlig i gjørme.
(Men nå må jeg stikke. Skal på et viktig møte.)
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: Østmarka]
#1298419
16/11/2011 12:34
|
Registrert: Jun 2001
Innlegg: 3,476
geiranders
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2001
Innlegg: 3,476 |
...jeg burde ha skrevet en anmeldelse av ramme og gir, bilder fra mang en tur, ren sykkel i morgensol... Strålende oppsummering i medrivende tekst. Legger inn et bilde av en Argon ROCC med Rohloff, belte, pizzastørrelse på drevet samt Leftygaffel til ære for trådens tema. 
|
|
|
Re: Gates Centertrack system
[Re: geiranders]
#1298474
16/11/2011 13:52
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Legger inn et bilde av en Argon ROCC med Rohloff, belte, pizzastørrelse på drevet samt Leftygaffel til ære for trådens tema. Meget pen sykkel.
|
|
|
|
|