Hei. Har trålet gjennom seks sykkelbutikker i Stavanger på jakt etter plasthylser til justeringsskruene for mitt SRAM X0 bakgir. De provisoriske plasthylsene fra noen tapet-skruer gav opp.
Importøren er tom for delen.
I 2011 katalogen har den delenummer 11.7515.047.000 og heter Rear Derailleur X0 B Screw / Limit Screw Kit. Mitt bakgir er fra 2007, men jeg tror delen ser likedan ut som på 2011-modellen.
Er det noen som vet hvor man evt kan bestille disse fra nett?
Förstörde skruven vid montering av min nya bakväxel till XX1 igår :(( ... någon som vet om cykelverkstäder har sådana här skruvar i lager eller kan montera en liknande skruv själv med samma dimensioner ?
Om någon vet om någon butik/cykelverkstad i Oslo så hade varit super!
Sjekk reservedelslisten som du finner på www.sram.com/service og så ber du din lokale sjappe om å bestille opp for deg. Det kan dog kanskje være lurt å bare bestille opp en skrue i tilsvarende størrelse hvis det finnes.
Er det ikke den såkalte "B-tension" skruen som vises på bildet da?
På girene jeg har fiklet med hittil i mitt liv så har denne ikke vært noe annet enn en relativt ordinær M4-bolt som man burde kunne finne en fullverdig erstatning for i nærmeste jernvare- eller clas ohlsson-butikk.
Mountain biking is not about seeking the path of least resistance
Bra fråga, skulle tro det. Heter den M4-bolt och vet du måtten på en sådan skruv ? I så fall borde man få tag på en sådan utan beställa på nätet eller via cykelverkstad som du sa.
Mvh
Re: Reservedel til SRAM X0 bakgir
[Re: n1x0n]
#160303608/05/201310:29
I fall det är frågan om en M4-bult så är det antagligen en M4x20 som du kan hitta tex på Biltema.
Alternativt kan jag skicka en orginal SRAM-skruv från en av mina slutkörda X7/X9 till dig - kan inte ge några garantier för att den passar till din XX1-växel men om du vill göra ett försök så ge mig besked via PM
Mountain biking is not about seeking the path of least resistance
Tack erbjudandet! ska ta en sväng inom oslo sportslager cykelverkstad på väg hem från jobb och höra om de har nåt som ligger man kan få eller köpa för en billig peng.
Detta är första gången jag försöker montera en bakväxel så det var väl väntat att man skulle förstöra något