|
|
Sarpsborg Sykkelsport - Bra butikk?
|
Re: Sarpsborg Sykkelsport - Bra butikk?
[Re: hårfin]
29/03/2011 10:06
|
FeitMann
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Liten oppdatering her.
Treken som skulle komme på onsdag dukket aldri opp. Selgeren skulle ringe meg tilbake igjen om 30 minutter etter han hadde sjekket, men det skjedde aldri.
Jeg ringte å purra, og fikk beskjed om at det var stort trykk i butikken og at han skulle minne selgeren på det. Slikt kan jo skje selvsagt. En times tid etter det slutta jeg jobb, og dro ned i butikken. Da var det en eneste kunde i hele butikken bortsett fra meg. KAN være tilfeldig men ..
Ga beskjed om at jeg ville ha Trek sykkelen, at en sykkelbutikk i moss hadde sagt de kunne skaffe den på dagen 200kr billigere, og lurte på når de kunne skaffe den. Svaret jeg fikk var at de matchet prisen, og at de kunne skaffe den SENEST på mandag (i går), muligens på fredag.
Når jeg ringte på fredag sa de at bilen som skulle hente sykkelen var ved kløfta, og at de trolig ikke rakk å klargjøre sykkelen før de stengte. Jeg fikk også klar beskjed om at DE skulle ringe MEG når de visste noe mer om sykkelen. De skulle bare få den montert den ferdig etter den kom i hus.
I går var det altså mandag. For å ikke være masete unlot jeg å ringe dem siden jeg antok at sykkelen var i hus, og at de kom til å ringe meg når den var ferdigmontert. Dagen gikk... ingen kontakt fra dem.
Så ringer jeg dem i dag får tak i selgeren som sier at han skulle sjekke med dem, og at sykkelen sikkert ikke er langt unna. Han sa det også på en måte som gir meg følelsen av at de ennå ikke har den i butikken. Han skulle ringe meg tilbake om en halvtime etter han hadde sjekket det opp, og det er nå halvannen time siden.
Men må si at jeg sitter igjen å føler meg litt som "kunden-fra-helvete" pga. jeg stadig får løfter som blir brutt og jeg må purre opp. og sjekke opp osv. De kunne jo f.eks. ringt meg i går for å si at sykkelen ble forsinket...
Jeg får litt følelsen av at hentebilene de bruker for å hente sykler fra leverandører til butikken prioriteres for Kellys sykler og dyrere sykler, for de kjører å henter sykler hver dag iflg. selgeren. Men det blir jo bare antagelser.
Jeg synes hvertfall ikke de skal holde meg for godt snakk for å sikre at jeg ikke handler fra noen andre. De kan hvertfall gi meg et reelt svar på hva som skjer.
Prøver å ta det chill nå. Ville gjerne ha ny sykkel til første lagtrening som var på søndag, men det gikk jo ikke. Men kunne forsåvidt ønske meg et klart svar jeg kan stole på da.
|
|
|
[Re: FeitMann]
29/03/2011 10:31
|
Raskall
More than words
|
More than words
Dra te Moss.
Er det sykkelbutikken på Høiden du har fått tilbud fra så er det fullstendig verdt å reise noen km ekstra. De er veldig dyktige og yter etter det jeg har hørt veldig god service.
|
|
|
29/03/2011 12:15
|
paalbn
Ivrig
|
Ivrig
Enig med Raskall her. Reis til Moss, kjøp sykkelen. Så kan du si ifra når S. Sykkelsport ringer for å si at sykkelen er klar at du har kjøpt den et annet sted.
Da du anser alt rotet som avtalebrudd.
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
|
|
|
29/03/2011 12:41
|
Clotho_NOR
Ivrig
|
Ivrig
På den ene side er dette noe som kan skje. Én gang. Ikke gjentatte ganger, og hvis det først har skjedd bør butikken følge opp i etterkant som det minste. Jeg bestilte litt forskjellige ting jeg har behov for hos min LBS etter et velt jeg hadde i ritt på søndag. Får beskjed om at det ligger klart til henting etter arbeidstid, og jeg kjører gjennom hele København sentrum i rushtiden som avtalt.
Det viser seg så at sjåføren har lagt igjen mine ting i butikken i Brøndby, og min LBS har ikke oppdaget det tidsnok til å si i fra til meg. Det kunne jeg i utgangspunktet blitt noe muggen for, men jeg har opplevd utrolig god oppfølging og service der i noen år nå, så det setter jeg på kontoen for menneskelige feil som skjer fra tid til annen.
Hadde dette vært min første opplevelse med butikken, og attpåtil gjeldende et sykkel-kjøp (som jeg hadde gledet meg til i lang tid, som man stort sett alltid gjør med fornyelse i sykkelparken), hadde jeg gjort som andre foreslår og handlet andre steder. Det der virker dypt useriøst. Jeg tror dog på at de har travle dager for tiden, selv om det ikke er mange i butikken. Det kan være de samme folkene som står i butikken som også klargjør sykler til "vårsleppet".
|
|
|
[Re: paalbn]
29/03/2011 12:46
|
lessthanjake
Medlem
|
Medlem
Uten at jeg vet noe om nevnte butikk, ville jeg holdt meg langt unna. En butikk som er så ubrukelig når de faktisk skal selge deg noe og tjene penger... Se for deg hvordan de vil være når du skal reklamere eller levere sykkel inn for reparasjon!
|
|
|
[Re: lessthanjake]
29/03/2011 13:07
|
Hekta-MTB
Ivrig
|
Ivrig
Virker som det er et marked for den som vil lage en seriøs sykkelbutikk i dette landet. Jeg opplever at logistikken vedr. sykkeldeler er veldig mangelfull og full av huller. Jeg har stadig problemer med leverandører av sykkeldeler og er nå på jakt (jorda rundt) etter en seriøs leverandør. Om jeg må bestille deler fra Australia gjør jeg gjerne det bare jeg får det jeg bestiller og blir tatt på alvor. La inn en bestilling på Bikeshop 21.03, hørte ikke noe på en uke. Sendte en email og lurte på hva som skjedde da alt sto i plukklistestatus fortsatt. Ga de et ultimatum om at hvis de ikke svarte kunne de glemme ordren. Har ikke hørt et pip. Er dette generelt for alle sykkelbutikker i Norge?
|
|
|
[Re: Hekta-MTB]
30/03/2011 15:34
|
FeitMann
OP
Medlem
|
OP
Medlem
De ringte meg faktisk i går og sa at det ikke ble sykkel i går i det jeg var på vei opp til dem.
I dag hadde de ringt med på eget initiativ mens jeg var på spinnig. Ringte dem opp etterpå , og fikk beskjed om i at i morgen, Torsdag, kom jeg garantert til å få sykkel.
Jeg jobber med kunder selv og vet at noen ganger skjærer ALT seg. Nå som de tillegg har sluttet å mase om kellys-sykkelen hver gang, og det faktisk er de som ringer MEG for å gi tilbakemelding har kjempe-frustrasjonen lagt seg litt.
De skal få ut denne uka. De har lovet meg kompensasjon for all rotet, og jeg vil ut i fra denne kompensasjonen dømme dem etter hvordan jeg opplever dem som firma. Firmaet jeg jobber for gir hvertfall mer enn god kompensasjon uten å mukke dersom vi faktisk har gjort noe galt.
Jeg skal gi dere tilbakemelding på hva som skjer, om jeg blir fornøyd eller ikke. Så kanskje det kan hjelpe en eller annen til å ta valget om å hande der eller ikke en annen gang.
|
|
|
[Re: Hekta-MTB]
30/03/2011 16:00
|
Latsab
Medlem
|
Medlem
Har noe samme opplevelse som FeitMann angående S-sykkelsport. Hadde planer om å kjøpe meg en wheeler pro hos de i fjor, denne var på tilbud til 35% rabatt, dvs 7000kr. Var inne hos de og satte meg på venteliste siden de ikke hadde den inne, var et såkalt vintertilbud og sykkelen var foreløpig utsolgt. Dette var jo tidlig i februar så noe hast var det jo ikke og slo meg til ro med at de sa de fikk inn sykkelen innen 4-5 uker, dvs i begynnelsen av mars.
Etter ca 6 uker, rundt midten av mars ringte jeg de for å spørre om hvordan ståa var. Jo de sa at sykkelen var i en container et eller annet sted (husker ikke hvor) og de mente at de var ganske nær med å få den inn i butikken, ca 1-2 uker. De skulle ringe meg. Ukene gikk selvfølgelig, skjønte at det der kom til å ta tid, typisk min uflaks. Etter 3-4 uker, dvs nærmere midten av april så ringte jeg de igjen. De hadde ikke fått inn sykkelen men denne gangen lovte de meg at det var svært nære på at de fikk den inn. De skyldte på at det hadde vært mange bestillinger, blandt annet fra bedrifter etc. Det hadde vært veldig hektisk.
Denne gangen ringte de meg, etter rundt en uke. De sa at de ikke viste når de kom til få inn flere av de wheeler syklene men istedet kunne tilby meg et annet merke, en Kellys. Den skulle vist være den samme sykkelen bare med en annen ramme, utstyret skulle være det samme. Jeg reiste bort til butikken og fikk tittet på den. Jo, det var en helt ok sykkel og forsikret meg om at jeg fikk det samme tilbudet på den. Denne sykkelen hadde de heller ikke inne men denne skulle de ha inne uka etter, dette lovte han meg og hadde forstått min frustrasjon over å ha ventet såpass lenge.
Uka etter hørte jeg ikke noe fra de, ringte de opp men denne gangen var han skråsikker på at de skulle få inn sykkelen til neste uke, jeg skulle få sykkelen om han så skulle dra å hente den selv.
Nå var jeg veldig frustert. Skjønte at det var veldig nærliggende at jeg fikk sykkelen nå men samtidig følte jeg meg litt lurt. Det kunne jo også være at det ble den samme greia igjen med enda mer venting. Jeg mistet all tillit til de og tok heller valget med å dra til en annen butikk. Det ble xxl i sarpsborg, der hadde de en scale 70 satt ned fra 8000 til 6500. Ikke den samme sykkelen med like bra utstyr men ikke nevneverdig stor forskjell heller. Uka etter fikk de faktisk inn sykkelen, typisk min uflaks igjen, men likevel det kunne ha drøyd enda lenger, det kunne ikke jeg vite på forhånd. Måtte pent si at jeg hadde kjøpt sykkel et annet sted. Fikk da kun til svar” Det var jo synd, da går sykkelen til en annen” og ingen beklagelser av noe slag. De kunne vel ikke forvente at jeg skulle vente i det uendelige.
Min far, jeg og flere andre jeg kjenner har handlet mye sykler hos S-sykkelsport opp gjennom årene. De er serviceinnstilte og hyggelige folk men etter denne opplevelsen dessverre ikke pålitelige.
Kan hende jeg og FeitMann har hatt uflaks men likevel det skal ikke være så mye pes for å få seg en ny sykkel. Uansett, utfallet av dette er at jeg ikke handler sykkel hos de igjen.
|
|
|
[Re: Latsab]
01/04/2011 21:15
|
FeitMann
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Da var dette kapittelet avsluttet. I dag fikk jeg endelig sykkelen min, div gratis ekstrautstyr, men viktigst av alt en god sykkelbukse med stropper som faktisk passer! (Denne også gratis). Bare den sykkelbuksa alene er verdt alt rotet da jeg på over 1 år ikke har klart å oppdrive en stor nok! Så husk det folkens, Sarpsborg sykkelsport kan skaffe store sykkelklær! Og sykkelen? HELT konge, og passet perfekt  Tok en liten tur stolt som en hane, og gleder meg til jeg våkner i morgen. Jeg vet nemlig GODT hva JEG skal bruke lørdag formiddg til
|
|
|
01/04/2011 21:34
|
hårfin
Ringrev
|
Ringrev
Grattis! Gøy med ny sykkel, jeg lever i lykkerus ennå, og den er snart ett-åring 
Wish it * dream it * do it
|
|
|
[Re: hårfin]
02/04/2011 13:30
|
FeitMann
OP
Medlem
|