Grattis til deg, Raskall, dette var jo en kjempeforbedring, og trivelig å sykle sammen med deg, så lenge det var diesel i tanken. Men i dag var ikke den store dagen min, kun 21% av tiden i dag i sone 4 og 5, og lite futt ja..:( Får trøste meg med at det var årets 6. tur på sykkel. Junior tok vare på familiens ære i dag:)
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Det blåste akkurat nok til at det hadde litt og si. Vinden kom sørfra. Kjente den bedre på vei ned fra Råde når jeg tok føringer foran i feltet, men også i retning Lervik var den akkurat sterk nok til at jeg irriterte meg litt over den
Dette var artig å se på - jeg fikk til og med glimt av meg selv og bagasjebrettet mitt ved et par anledninger (ettersom det ikke var noen som ville haike, sykla jeg uten passasjerer)!
Og da var resultatlista ute. Litt uvanlig oppsett for oss som er vant til å få den fordelt på aldersklasser, men det så jo mye tøffere ut å komme inn med tetgruppa i startpulje 3 enn å komme nesten bakerst i 40-49...
Ble nr. 17 i pulja. 33 påmeldte, 32 startende. Var 14 minutter og 2 sekunder bak vinneren. Lurer på om jeg hadde klart å være med i vinnergruppa om jeg hadde hengt med opp Hankøbakken.
Ble nr. 17 i pulja. 33 påmeldte, 32 startende. Var 14 minutter og 2 sekunder bak vinneren. Lurer på om jeg hadde klart å være med i vinnergruppa om jeg hadde hengt med opp Hankøbakken.
Får prøve å finne ut av det om et års tid.
Se på det sånn. Hadde du klart og kjøre 14 minutter fortere om du lå i et felt i stede for og ligge alene? Tja det er nok fult mulig
Jeg fikk desverre ikke knipset noen bilder målgang, jeg var for sein, eller opptatt med å heie.... Tror det skilte med et halvt hjul fra 1. og 2. plassen, ellers kom det en ganske stor gruppe inn.
Nei det er nettopp det som er problemet Skulle sendt noen representanter fra Norges Cykleforbund ned til Belgia for å lære hvordan man lager resultatlister..
Det er noen FRIVILLIGE UBETALTE mennesker som gjør dette for at dere skal få sykle. Når datamaskinene deres stopper opp under rittet er det litt dumt å bli så forbanna. Neste gang gidder kanskje ingen å ta tiden på dere.
Var jo egentlig ikke meningen å støte noen, beklager hvis jeg gjorde det.
Ser ingen som er forbannet her (utenom en da ). Folk må da få lov til å spørre om når resultatene kommer uten å risikere korsfestelse.
I Belgia blir ikke folka som håndterer tidtaking under Kermesse ritt heller betalt slik jeg har forstått. Og når rittkontigenten koster 24 kr er det ikke så mye å betale dem med heller. Det er vel akkurat nok for arrangøren til å holde det neste rittet på kalenderen sin. Stor forskjell fra de 250++ kr man betaler her til lands.
Ser ingen som er forbannet her (utenom en da ). Folk må da få lov til å spørre om når resultatene kommer uten å risikere korsfestelse.
I Belgia blir ikke folka som håndterer tidtaking under Kermesse ritt heller betalt slik jeg har forstått. Og når rittkontigenten koster 24 kr er det ikke så mye å betale dem med heller. Det er vel akkurat nok for arrangøren til å holde det neste rittet på kalenderen sin. Stor forskjell fra de 250++ kr man betaler her til lands.
Enig, greit nok at enkeltpersoner ikke får betalt, men klubbene har jo gode inntekter ifm. å arrangere ritt
Hvor mange deltakere var det i Nederland? Var det noen store sponsorer der? Stjernetråkken kostet 150 for veteran/tur og 30 for trim i følge invitasjonen.
Terrengkarusellen jeg er med og arrangerer gikk underskudd i fjor. Jeg vet andre klubber som har droppet veterancup status på landevei av samme grunn.
Det eneste som er butikk for tiden er grusritt for mosjonister.
...og derfor bør man ta til seg konstruktiv kritikk som går ut på hvordan man kan gjøre 'kundene' mer fornøyde.
Hva er mer konstruktivt enn å vise til et eksempel hvor dette med resultater tydeligivs fungerer veldig bra?
Vi hadde resultatene på nett 1t etter målgang igår, med emit tidtaking.
Poenget mitt var var at det faktisk kan skje noe galt under et arrangement. At man klarer å få ut resultater allikevel når "dataen" krasjer er jo bra. Jeg mener at resulatene skal være rett og på nett raskt og arbeider for å få til dette. Hadde ting fungert som planlagt i Fredrikstad hadde de også hatt resultatene på nett raskt.
Forskjellen mellom det gjennomsnittlige Kermesse ritt i Belgia og turritt i Norge er vel at de som håndterer tidtaking virkelig har peiling. Her gjorde Stjernetråkken en god jobb synes jeg, men jeg vet om andre klubber som ikke har forstått hva de skal gjøre med tidtakerutstyret de har skaffet til arrangementet sitt.
Forskjellen mellom det gjennomsnittlige Kermesse ritt i Belgia og turritt i Norge er vel at de som håndterer tidtaking virkelig har peiling. Her gjorde Stjernetråkken en god jobb synes jeg, men jeg vet om andre klubber som ikke har forstått hva de skal gjøre med tidtakerutstyret de har skaffet til arrangementet sitt.
Vi ser vel den samme trenden i Norge. Flere og flere turritt kjøper tidtaking fra Ultimate Sport Service i Danmark. Da får de både påmelding, betaling, ranking, tidtaking og resultater fra dem.
Vi som arrangerer ritt for aktive må bruke Emit og jeg vet ikke om noen som leverer tilsvarende Ultimate pakken for Emit utstyr.