Endelig har 29" syklister mulighet til å tilpasse seg vanskelig terreng og føre. Beaver er dekket som skal brukes av ivrige twenty-niner'e som trenger et lett dekk til ritt og trening under våte eller gjørmete forhold. EXC teknologien med 120tpi sørger for at dekket blir lett nok for bruk i konkurranse mens DualCompund (70/50a) gjør at Beaver også sitter godt på løst underlag og i svinger.
Er også litt betenkt på lite volum. Men det er kanskje smalt og høyt? Blir volumet lite føler jeg at glir raskere på røtter selv om smale dekk fungere best i gjørma. Uheldigvis har jeg som regel begge deler på en gang på "mine" stier.
Kom gjerne med noen brukerkommentarer Trond Vidar. Venter selv på et par med Ikon til sommerbruk.
Simen, jeg handler de hos Bikes and Boards, de kom inn i går. Jeg er ikke så bekymra for volum egentlig, og jeg syntes 50duro på sideknastene høres ut som en strålende ide. Kjører det som fordekk hvis det regner på TSR
Har brukt Beaver i høst/vinter når jeg ikke har kjørt på pigg, og synes de funker bra, men savner volum spesielt fremme, men jeg liker breie dekk og lite luft.
Som flere andre Maxxis-dekk har også dette en god gummiblanding når det gjelder grep i våte og sleipe forhold. Dessuten sørger det åpne mønsteret for godt svinggrep, og at det ikke pakker seg så lett som mange andre. Mange opplever det likevel som relativt raskt og lettrullende, og jeg kjenner flere som har kjørt både UltraBirken og andre langritt på dette i 29". Fins også i 26" til veil. 499 kr.
mer om disse..ser ut som et godt valg forran i uværet. har noen av dere kjørt det bak? rullemotstand, punktering og volum i den rollen?
det må inn i parken, men usikker på om jeg skal handle ett eller to. tenker i utgangspunktet at å kombinere det med bontrager xr1 bak er greit, for at ikon og rara pakker seg for tett. innspill og synsing?
det blir beverforhold på helgøya, den er kritthvit fra kjøkkenvinduet
Bruker det bak og ja.. Det ruller ikke så dårlig, det ruller i allefall ikke dårligere enn at det er verdt og kjøre med det er det gjørmeforhold. Så kjøp to du! Er det det dere kaller Helgøya forhold er det helt konge.
Testa dette under UB-cup i fjor og det funka meget bra under våte forhold. Det klart beste dekket jeg har testa under gjørmeforhold. Savnet dog litt mer volum, da de er litt "pinglete" i 2.0 (smale)...
"Godt let allround dæk til vådt føre i vinterhalvåret, hvis eneste begrænsninger er slidstyrke og begrænsede evne til at køre i løs sne. Især på glatte våde rødder og sten er dækket i en klasse for sig selv."