Inspirert av de andre fine oppussingsprosjektene, har jeg bestemt meg for å begynne på mitt eget. Har en gammel Trek 4300 stående i boden, så ramme + krank er ihvertfall i boks. Resten av delene blir i hovedsak kjøpt brukt, for å holde prisen nede.
Videre har jeg tenkt å bygge sykkelen som en SSP - StivSingleSpeed, for minimalt med vedlikehold
Bruksområde blir skole/butikken.
Rammen er fryktelig stygg i lakken, og jeg har sett raw er veien å gå. Derfor blir det lakkrensing når våren nærmer seg. Her er det vel duxola som gjelder?
Har begynt å strippe sykkelen for deler, men har støtt på et par problemer allerede.
Problem 1. Jeg får ikke krankarmene av lageret, selvom alt av skruer er av. Har prøvd å gi de noen dunk med en hammer og en treplanke uten videre suksess. Noen ideer til hvordan å få de av?
Problem 2. Gafflen sitter bom fast i styrelageret, har også her skrudd ut alt av skruer, og prøvd å gi styrerøret noen skikkelige dunk med hammeren. Gaffelen er ødelagt fra før så her har jeg ikke spart på kreftene for å si det slik, men den sitter bom fast?
Bilder kommer litt sånn i hytt og pine utover våren, når deler dukker opp.
Joachim
Redigert av Joaking; 09/03/2011 16:29.