Hei, da vi venter barn i mai har vi funnet ut at vi må ha oss videokamera. Men vi er helt blank når det kommer til dette feltet. Kan noen gi oss et tips til et kamera til under 4000 kr komplett.
Hva bør jeg se etter når jeg skal kjøpe kamera i denne prisklassen?
Jeg har selv dette Sony HDR-CX305E det ligger litt over 4000, men er et meget godt kamera. Det som er bra med dette er vidvinkellinsen som sitter i den, og at den er meget god i dårlig lys + en helt rå stabilisator. Den har også en meget god stillbildefunksjon på 7 mp. Eller så er lillebroren også meget god. Sony HDR-CX115 den koster bare 2500 hos elkjop.no
Hva med et godt kompaktkamera med mulighet for opptak i HD? Det å slippe å ta med seg to kameraer og alltid ha enten video eller foto tilgjengelig når man trenger det er en løsning jeg vet jeg ville satt pris på dersom jeg skulle hatt noe sånt i dag.
Dette kameraet har opptak i HD, og har mulighet for å ta bilder i RAW-format dersom det er ønskelig. Det er sikkert flere som er gode i dag, og dette var bare noe jeg fant i farten med gode tilbakemeldinger.
Broderen kjøpte den lillebroren du viser til, jeg kjøpte Canon LEGRIA HF R106. Syns Sonyen gir bedre bilder. Det jeg liger best med kamera er at det så billg at det går greit å miste det i snøen.
Denne er tatt med Canon, men er vel lagret i mailformat ( eller hva moviemaker kaller det). Så den sier egentlig ikke så mye.
Kjøpte første speilrefleks med HD film, men det ble for mye styr.
Canon EOS 550D eller Panasonic Lumix GH1/GH2 er jo alternativer. Med bilder i god kvalitet og sylskarp video er det jo gullegodt. Og så slipper man å ta med seg 2 sett kameraer på tur, samt innebilder uten blitz faktisk blir ganske gode.
Den har ikke den samme linsa. Det vil si ikke så vidvinkel og ikke så god opptikk. Den har 2,7 Mp stillbilde ikke innebygd blits. Det er et biligere kamera, men til den prisen så er den meget god. Men har du råd til å gå opp 1000 kr fra budsjettet ditt så hadde jeg gjort det. Sony HDR-CX305E er et supert kamera.
vist du prioriterer sylskarpe bilder på foto og video så må enn har et speilreflekskamera for foto og video kamera for video. Du ser stooor forskjell når du filmer med fotokoamera og videokamera..
If you worried about falling off the bike, YOU`D NEVER GET ON.
Du ser stooor forskjell når du filmer med fotokoamera og videokamera..
Åja? Har du sett filmene til Coastal Crew og en del nett-TV-innslag fra NRK? Samtlige tatt med 5D eller 7D. GH1 med hacket firmware gir knivskarpe bilder i AVCHD også, og er av noen ansett som bedre enn 5D mk2 (uten hacket FW er den så som så, men likevel god.
Mange lager reklamefilmer,musikkvideoer etc. med Nikon D 7000,Canon 60D eller 7D.
Her er min første ordentlige testfilm med D 7000,døm selv angående kvalitet(og la meg legge til jeg er såvidt på amatørstadiet). Location: Rett utenfor her. Musikken er kun for å dekke over bikkja som bjeffer.
Men skal være enig i at man kan oppnå en viss forskjell mellom dedikerte videokamera og "fotokamera".
Men da snakker vi om utstyr til 40000+++
Redigert av snikkarboa; 07/03/201112:49. Rediger grunn: Feil fps gitt...Flaut!
Det blir meget gode resultater med bruk av gode speilreflekser til filming, men de er jo store å drasse med seg. Hvis du tar f .eks HDR-CX115 så får du plass til den på innelomma av dressjakken, men så klart er ikke størrelse et tema, og heller ikke pris så ville jeg uten tvil gått for en Canon 5D og diverse fete linser. Men da sprenger man jo budsjettet til trådstarter som var 4000 ganske mange ganger.