Noen som har testet dette?
Feks ved bruk av Tacx Satori rulle, og landevegssykkel så testet jeg igår med maks motstand (har standard krank og kjører som regel med maks motstand under styrketråkk) det å legge inn spurter undervegs...
Kjørte i går 3x10 min styrke, hvor jeg i første bolken testet det ut med korte spurter sittende, helt til jeg kjente at nå kommer syra.. Gikk da ned til normal frekvens for styrketråkk igjen, men samme motstand... I andre bolk gjorde jeg det litt mer systematisk ved å tråkke de første 5 min som normal styrketråkk, etter dette spurt sittende ved hvert hele minutt. Gir meg i det syra kommer, og da ble det jammen ikke mer enn ca 10 sekunder... I det bolken har igjen 30 sekunder reiste jeg meg for å kjøre maks spurt da med noe syre mot slutten.. Ca 2o-25 sekunder her.. Alt med maks motstand i hele 10 minuttersbolken.. Siste 10 min bolken gjorde jeg det samme som andre bolk. Hadde 2 min pause mellom bolkene. Syns dette fungerte bra, og har igrunn trua på at dette kan være nyttig nå i en liten periode frem mot sesongstart i mai. Kjører selvsagt andre type økter også, gode intervalløkter,terskel og langkjøring..
Har forresten kjørt styrketråkk i to år (vinterhalvåret), og veit at dette fungerer for meg. Men aldri testet denne metoden..
Noen som har trua på denne økta, eller bør jeg fokusere på andre type økter?