Da er det dessverre på tide å selge herligheten som har stått trofast på min side i all tid.
Dette er en leken sykkel men som samtidig er stabil i lufta og som tåler alt man setter den ut for. Det som er så flott med denne sykkelen er variasjonen. Selv liker jeg å kjøre alt fra leken freeriding til bratte utforløyper og på ingen av stedene har den skuffet meg på noen måter!
Doningen består da av en Azonic b-52 ramme i raw (altså fri for lakk). Dermed er det ingen riper i ramma og det er ingen sprekker som har gjemt seg under lakken. Veldig ofte utsettes sårbare punkter for trøtthetsbrudd som da er sprekker som bygger seg opp under lang tid. Av den grunn er det mest sårbare punktet på hele ramma, nemlig i sveisepunktet på setestaget, forsterket på sveiseverksted.
Gjennom tiden er sykkelen blitt godt tatt vare på, vasket etter hver gang og blitt lagret på et tørt sted hele tiden.
Alle lagere er smurt opp og det er ingen slark noen plass.
Deleliste
Ramme: Azonic b-52, 07 mod, raw, strl. medium.
Shock: Marzocchi roco rc worldcup. Pent brukt, alle innstillinger fungerer.
Gaffel: Marzocchi 66 rc2x (beste utgaven) 170mm. Noen få kosmiske skader på
innerbein og vanlige bruksriper på ytterbein. Fult overhalt med nye pakninger og olje.
Krank: Truvativ Howitzer XR m. ruktion armer.
Kjedefører: E-13
Kjedestrammer: Yess Chain Guides ETR-V.
Sete: Da bomb (m. olabukse stoff)
Styre: Sunline Vthree
Stem: Raceface Diabolus DH
Bremser: Avid Elixir R
Holker: Lizard Skins - Peaty Graphite
Pedaler: Wellgo CNC B25, gode lagre og utrolig godt grep.
Styrelager: Race Face
Hjul foran: TBC revolution nav, relativt nye lagre. TBC revolution 36 felgringer. Få bulker, ingen sprekker og rimelig rett.
Hjul bak: Azonic nav. TBC revolution 36 felgringer. Godt brukt, noen bulker og en liten sprekk. Har litt kast. Felgringen bør kanskje byttes snart, men fult kjørbar.
Dekk: Kenda nevegal bak og Maxxis minion dh foran. Fortsatt mye spor igjen.






Dette er en brukt sykkel, så som alle andre sykler er ikke bruksriper til å unngå. Men sykkelen får slett ikke noen dårligere funksjon av dette.
Har valgt å sette på singlespeed kit den siste sesongen ettersom det er bombesikkert og pålitelig. Sykkelen blir dermed helt musestille uten kjedeslam og drit, noe som også er veldig behagelig. Slipper også trigger som tar opp mye plass på styret og girskifter som slåes skeiv annenhver tur.
For de som liker både den lekene veien og den harde veien i bakken, er dette slett ikke noe dårlig valg. Har hatt utrolig mye glede av denne og skulle gjerne beholdt den hadde det ikke vært for økonomi osv.
Sykkelen går ikke i deler og byttes heller ikke i noe annet!
Når det gjelder pris, har jeg satt den på 13 999kr. Men jeg er selvfølgelig åpen for seriøse bud, men de med skambud kan gå og legge seg.
Prisen kan reduseres litt ved kjapp avgjørelse!
Ser helst at denne annonsen holder seg ren ved at du sender meg PM, mail: eirik_stensrud@hotmail.com eller kontakter meg på 916 41 017 om du lurer på noe.
Ikke nøl med å spørre

- Eirik Stensrud