For de som har lest bokserien (noe jeg ikke har, men har fått streng beskjed om at jeg bør) og har sansen for fantasy-sjangeren og HBO sine produsjoner kan jo dette være verdt en titt:
Dette er de klart beste bøkene jeg har lest innen sjangeren, og jeg ber til de høyere makter om at Goggen må få opp tempoet og skrive ferdig noen flere bøker før han vandrer heden
Dette er fantasy for voksne, ikke barnebøker som Ringenes Herre.
Per B.
Re: Song of Ice and Fire - George R. R. Martin
[Re: perbl]
#112496706/03/201111:12
De har annonsert dato for publikasjon av nest bok, tror det blir i july. Han sier at han fremdeles jobber på den, men at han ser slutten.
Enig at dette er en av de råere fantasyseriene som er skrevet. Han er vel kjent for å ta livet av karakterene sine i mye høyere tempo enn nesten alle andre forfattere.
-joachim Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
[Re: Ulyd]
#112498906/03/201111:59
Det er litt det jeg og er skeptisk til. Når jeg ser på to av mine favorittserier (Deadwood og Carnivale), ble jo begge avsluttet altfor tidlig, men har oppnådd bortimot kultstatus i ettertid.
Per B.
#119145507/06/201113:32
Noen andre som følger med på serien? Går på Canal+ her hjemme.
Jeg synes dette har overgått mine forventninger så langt, fantastiske karaktertolkninger og dyktige skuespillere stort sett over hele fjøla, og det meste av mentale bilder mens jeg leste bøkene har heller ikke vært så langt unna tolkningene i serien. Også må jeg bare si at Peter Dinklage er fantastisk som Tyrion.
Per B.
#119147707/06/201113:48
Serien håper jeg at jeg får sett ved anledning, for bøkene er episke (i ordets rette forstand). Iflg georgemartin.com er A Dance With Dragons endelig ferdig, og kommer i butikken 12. juli. Det gledes, men jeg tror det faktisk ikke før jeg har boka i hende.
Rust? Fordi det rimer på dust.
[Re: DavidS]
#119149907/06/201114:23
Jeg følger med. Har aldri hørt om bøkene, noe som jeg synes er litt rart da dette er "min" sjanger! Jeg leste vel ringenes herre 3 ganger FØR første filmen kom. Har også lest alle wheel of time bøkene og flere andre fantasi serier jeg ikke orker å ramse opp nå.
Har litt delte meninger om serien. Sniktitten var bra og det var vel bildene av muren som fanget interessen min. Men jeg synes IKKE dette er vanlig HBO standard. LAngt ifra. Det er mye dårlig skuespill, det er ekstremt lite action og de få kampscenene som er med synes jeg er dårlig lagd. De blir ikke ekte nok...
Jeg har uansett sett tom episode 10. Serien er helt klart fengende men ikke noe særlig mer enn det. Når det er sagt, likte jeg veldig godt avslutningen på episode 10 og gleder meg veldig til neste episode og det jeg håper kommer fremover. Dette kan jeg ikke si om alle de foregående episodene.
EDIT: Må kanskje ta en tur i butikken og kjøpe bøkene før jeg ser videre slik at jeg får et ordentlig inntrykk av dette. Liker aldri å se filmer som er basert på bøker uten å lese bøkene først.
Redigert av erijon; 24/06/201105:34.
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
[Re: erijon]
#120566027/06/201121:44
Direkte dårlig syntes jeg nå ikke skuespillerne var, og det virker det nå heller ikke som den jevne seer synes, skal jeg dømme utfra the word on teh interwebs. Det jeg syntes var svakest i serien var tempoet i starten. Det er mye som skal introduseres, og det går ganske kjapt med mye nytt på kort tid.
Per B.
#121414611/07/201122:31
Jeg raste igjennom de 10 første episodene i denne tv-serien i løpet av noen dager. God underholdning! Gleder meg til ny sesong. Synes sesong 1 bare ble bedre og bedre. Kan nevnes at jeg ikke har lest bøkene og derfor ikke hadde noen forventninger. Jeg ser ut til å altid like det HBO produserer, og denne er vel en av de beste HBO har laget. Min mening.
Tror kanskje jeg må lese bøkene:P
[Re: skibum]
#121421712/07/201106:59
Min ble sendt på fredagen, håper den er her snart, selv om det ikke haster all verden, tenkte å lese om igjen de fire første bøkene først, merket at jeg hadde glemt detaljer bare av å se serien.
Per B.
[Re: skibum]
#121525013/07/201116:03
Kan også anbefale Mistborn-trilogien av Brandon Sanderson. Litt mindre politisk og litt mer lettlest (hvis det er riktig ord) enn Song of Ice and Fire, men vel så underholdende.
-Magnus
[Re: langen]
#121525713/07/201116:15
Har kun mottatt Game of Thrones her, har planer om å lese om igjen de fire første bøkene før jeg tar fatt på Dance of..., så har ikke dårlig tid. Iom at jeg lånte de tre første av en kompis i Oppdal, har jeg sittet og vurdert om jeg skal handle Kindle eller ikke i et halvårs tid, før jeg forrige uke landet på at jeg bestiller bøkene i papirform og venter på neste generasjons e-reader
Per B.
#121528313/07/201117:43
Forøvrig: Jeg har karatepinner og knokejern som med glede brukes på de som spoiler i tråder uten å merke tråden med warnings klart og tydelig i tittelen
Per B.
#121583014/07/201118:29
Bøkene er bestilt og første episode er sett, dette er virkelig godsaker. Det er svært sjelden jeg ser noe annet enn nyheter og Discovery Science på tv, men dette er et friskt pust.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
#121592714/07/201120:25
Det er litt det jeg og er skeptisk til. Når jeg ser på to av mine favorittserier (Deadwood og Carnivale), ble jo begge avsluttet altfor tidlig, men har oppnådd bortimot kultstatus i ettertid.
Det er mine to favorittserier også. Sitter og koser meg med filmmusikken fra Deadwood in this moment. Streamet fra Wimp
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
[Re: DagRS]
#121594814/07/201120:45
Noen som vet hvor det er lettest å få tak i prequel novellesamlingene? A la "Tales of Dunk and Egg" etc? Finner "Dreamsongs" på play.com, men det finnes jo fler?
[Re: Ulyd]
#126452819/09/201111:18
Mulig The Book Depository kan skaffe? De har stadig vekk bedre priser enn Amazon, og sender hovedsaklig fra UK så de er ofte raskere. http://www.bookdepository.com/
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
[Re: Molly]
#126460819/09/201112:38