Liten oppdatering i Maridalen: Veihøvel har vært en tur her oppe nå, så nå er det godt som bart. (ihverfall veien fra meg og bort til velhuset. Regner med att han har vært langs hele hovedveien?) Jipiiii:-)
Imorges ble kantene langs veien frest, så nå trengs bare litt sol og varme:-)
Pontiff: Kaffen er blitt kald og kakene tørre, men du er fortsatt velkommen.
It`s not the fart that kills, but the smell -Petter Solberg-
Idag satt jeg på Durano plus dekk på CX`en (tørte ikke sette på Ultremo ZX 28mm riktig enda), byttet klossene til nye grønn bråstopp klosser, trillet sykkelen ut av verkstedet smilende....... bare til å bli truffet av stiv kulig og hagl!
F... Gikk greit hjem, men jeg er redd det fryse på ikveld så blir religert til bussen imorgen kansje.
#Pedalenkrs
Re: Det er vår, solen skinner og snøen smelter!
[Re: RobG]
#113182117/03/201118:13
Det er et par plasser hvor det ligger litt snø/iskant langt ut i veien mellom ila og flakk. Men om du tar den lille biten rolig og passer deg så skal det gå helt fint. Ingen ekkle opplevelser Når du har kommer til flakk er det tørrt og nada snø:)
[Re: Kriztoffer]
#113190017/03/201120:11
Da forstår jeg. I utgangspunktet er vel indre indre Bynesrunde (dvs opp hele Ryebakken og opp ved Myrsund og over Ringvålveien til Heimdal) ca 45 km med start og mål i sentrum.
[Re: imag]
#113191717/03/201120:32
Da var første tur på racer i år unnagjort. Veiene har vært bare et par uker, men været har ikke helt vært på min side, samt det har vippet under frysepunktet. Denne uken har så langt bestått av 5-7 varmegrader og sol, så fikk et lite vårkick. Men det varer ikke lenge, allerede på søndag er det meldt regn, som forsetter hele neste uke.
[Re: Dloh]
#113192917/03/201120:49
Syklet der i dag, på sykkelstien. Risikosport uten pigg der (smeltavann renner over veien og fryser til), men menger man seg med bilistene går det greit (trur eg).
[Re: P_H_]
#113201018/03/201106:22
Nå snør det tett utenfor jobb og det har lagt seg snart 5 cm *cry*
Jaja, neste uke er det meldt 2-sifferet antall plussgrader og forhåpentligvis kommer den ny girgruppen min i posten i starten av uka også. Tørker det opp nok så satser jeg på sesongdebut med racer neste helg
[Re: Liol]
#113202218/03/201107:17
Flere cm med snø her i Kristiansand, men det begynner å lysne og det meste smelter vel i løpet av dagen. Satser på at resten smelter i morgen og at det blir fine forhold for en tur med raceren utpå søndagen.
Du rekker å sykle ganske lenge og likevel være tilbake til 14:30.
I Trondheim laver det ned, dessverre, så her fortsetter innesyklingen i kombinasjon med langrennsøkter en tid til.
Men som MagneU skal også jeg på tur om et par uker, så det ordner seg!
Forsåvidt så gjør jeg jo det. Jeg tenkte å vente med å starte tur til varmegradene har steget over 4 men disse temperaturene er jo basert på skyggetemperaturer. Så solen gjør nok jobben i god tid. Takk for presiseringen. Det ser lyst ut for en tur på raceren i morgen nå. Snøen/sluddet som faller nå forsvinner nok i løpet av dagen.
[Re: Raskall]
#113234418/03/201115:59
Snødde fint i morges, men veiene var bare fra Oslo og til Moss og tilbake via Elvestad og Ytre Enebakk.. Litt vått, men det tåler man jo Det fungerte fint uten pigg. ~6,5 timer ble det.
Noen som har syklet ring 3, typisk Økern til Maridalsveien? Bruker dette som transportetappe til Skar-runden, og får ikke sjekket selv hvis jeg ikke tar en lang tur med barnevogn (og er ikke så gira på å gjøre det med nettop barn).
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil
[Re: rockphotog]
#113280419/03/201114:48
72 km på raceren i dag. Faktisk min nest lengste treningstur noensinne. I fjor på denne tiden var 30 km en monstertur for meg.
Var vakkert på Larkollen i dag. Bildene er tatt fra samme sted, Snudde meg bare 90 grader fra det første til det andre. Jeg vet ikke hvilket bilde som er det vakreste:
[Re: Raskall]
#113280719/03/201114:49