Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjelp til feilsøking på krank (Campagnolo Athena)

Hjelp til feilsøking på krank (Campagnolo Athena) #1122533 01/03/2011 09:51
stiankd Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Jeg har en krank som ikke virker som den skal, men jeg klarer ikke finne ut hva som er galt.

Det er en Campagnolo Athena 11s karbonkrank. Den virker veldig skjev, dvs. man kan tydelig se at det er sideveis kast i drevene (begge) når man roterer kranken. Hvis jeg monterer kranken feil vei (drev på venstre side) er det samme kast på den siden.

Sånn som jeg tenker, kan det virke som om selve akslingen på en eller annen måte har blitt skjev. Dette enten fordi den står skjevt på krankarmen, eller at sammenkoblingen i midten (ultratorque) ikke danner en rett kobling. En annen tanke som slår meg er at planfresingen av krankhuset ikke er parallell.

Er det noen andre der ute som har opplevd kast i kranken med tilsvarende symptomer, eller andre som har lyst til å synse litt om hva som kan være galt? Jeg skal prøve å oppdatere med en videosnutt som viser kranken in action.

på forhånd takk!

Stian

Re: Hjelp til feilsøking på krank (Campagnolo Athena) [Re: stiankd] #1122550 01/03/2011 10:26
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Du kan utelukke skeivt frest krankhus. Det vil ikke føre til kast i drevene. Da vil de bare stå skeivt i forhold til idealplanet.

Har du motstand i kranken når du roterer den?
Sjekket Ultratorque i friluft mot noe helt rett?
Kan du montere klingene feil og se om kastet er et annet sted da, eller om det kommer på samme sted?

LarsB

Moderator  support