Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Sykkelbil

Re: Sykkelbil [Re: kennyo] #1122131 28/02/2011 12:44
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Familien min kjører Honda, og jeg har forrige generasjons Civic, pappa har nye Civic (kom 2006), og mamma har første generasjons Jazz.

Kan si meg enig i at Jazz er stor innvendig. Jeg får plass til 2 sykler liggende uten forhjul baki min Civic (2003). Mer blir trangt. Men at det er liggende gjør at jeg nå har veldig lyst på en Roomster eller lignende. Seteløsningen på de nyere Hondaene er i hvert fall helt genial, og man får masse bagasjeplass når de legges ned.

Nye Civic er nok ikke veldig mye større inni når man har lagt ned setene, og takhøyden er som kennyo nevner et element.

Uansett, det er mye mer praktisk med tak- eller hengerstativ!

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Sykkelbil [Re: baronKanon] #1122247 28/02/2011 16:25
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: baronKanon
Familien min kjører Honda, og jeg har forrige generasjons Civic, pappa har nye Civic (kom 2006), og mamma har første generasjons Jazz.

Kan si meg enig i at Jazz er stor innvendig. Jeg får plass til 2 sykler liggende uten forhjul baki min Civic (2003). Mer blir trangt.

Vi har også en Jazz som vi bruker som nr.2 bil. Fantastisk bil på alle måter, men det vil ikke falle meg inn å kalle den sykkelbil. Det går helt sikkert fint med to sykler inni, hvis man tar av hjul, men jeg bruker uansett hengerfestet. Det samme gjør jeg med 9-5'en.
Den eneste gangen jeg heller tar syklene inn i bilen er hvis det er drittvær og jeg skal et sted med ren sykkel. Så får de heller henge på hengerfestet på vei hjem.

Nei, sykkelbil er i mine øyne en bil hvor man kan trille sykkelen rett inn. Caravelle e.l.

ps. jeg ser mange nevner Touran. Jeg har en Touran varebil også, som firmabil, og kaster alltid en sykkel baki hvis jeg skal på jobbtur i noen dager, men jeg hadde aldri kjøpt en sånn privat. Håpløst for meg på 180cm ihvertfall, og elendige seter med så godt som ingen støtte til ryggen (men jeg har billigste variant, går du opp i utstyrsklassene så har jeg hørt at setene også skal være bedre).

pps. får jeg spore av tråden litt og spørre baronen om din mors Jazz har automat? I såfall lurer jeg på om det skal være lys nede på P - R - N - D - S displayet til girspaken? Det er jo indikatorer i instrumentpanelet, så det er ikke noe stress, men jeg mener å huske at det har vært lys der nede ved spaken også.
Honda forumet har ikke svart, og Honda forhandleren her i Trondheim svarer ikke på epost og tar aldri telefonen - skulle jo bare spurt terrengsykkel.no først som sist.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Sykkelbil [Re: baronKanon] #1122260 28/02/2011 17:06
P
peroo Offline
Ringrev
Ringrev
P
Sitat: baronKanon
Seteløsningen på de nyere Hondaene er i hvert fall helt genial, og man får masse bagasjeplass når de legges ned.

Bare så det er nevnt, Honda CRV hadde fremdeles en idiotisk seteløsning i fjor vår (bretter frem baksetet slik at det bygger nesten 40cm bak forsetene).

Intelligente løsninger gjelder kanskje bare småbilene?

Re: Sykkelbil [Re: peroo] #1122277 28/02/2011 17:40
ELO73 Offline
Ivrig
Ivrig
Honda Jazz ja...var vel den som egentlig skulle hete noe annet det.
...lys nede ved spaken? Joda...sikkert

Re: Sykkelbil [Re: kennyo] #1133569 20/03/2011 21:33
Ørnen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Da ble det rett og slett en liten stasjonsvogn med hvite skilter gitt. Like rød og fin som denne:

Vedlegg SEAT-Cordoba-Vario-1-9-TDI--1998-1999-.jpg
Re: Sykkelbil [Re: Ørnen] #1133572 20/03/2011 21:35
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Grattis med ny - brukt bil! ICON_SMILE (jeg går ut ifra at den er brukt.. ICON_WINK )

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support