Familien min kjører Honda, og jeg har forrige generasjons Civic, pappa har nye Civic (kom 2006), og mamma har første generasjons Jazz.
Kan si meg enig i at Jazz er stor innvendig. Jeg får plass til 2 sykler liggende uten forhjul baki min Civic (2003). Mer blir trangt.
Vi har også en Jazz som vi bruker som nr.2 bil. Fantastisk bil på alle måter, men det vil ikke falle meg inn å kalle den sykkelbil. Det går helt sikkert fint med to sykler inni, hvis man tar av hjul, men jeg bruker uansett hengerfestet. Det samme gjør jeg med 9-5'en.
Den eneste gangen jeg heller tar syklene inn i bilen er hvis det er drittvær og jeg skal et sted med ren sykkel. Så får de heller henge på hengerfestet på vei hjem.
Nei, sykkelbil er i mine øyne en bil hvor man kan trille sykkelen rett inn. Caravelle e.l.
ps. jeg ser mange nevner Touran. Jeg har en Touran varebil også, som firmabil, og kaster alltid en sykkel baki hvis jeg skal på jobbtur i noen dager, men jeg hadde aldri kjøpt en sånn privat. Håpløst for meg på 180cm ihvertfall, og elendige seter med så godt som ingen støtte til ryggen (men jeg har billigste variant, går du opp i utstyrsklassene så har jeg hørt at setene også skal være bedre).
pps. får jeg spore av tråden litt og spørre baronen om din mors Jazz har automat? I såfall lurer jeg på om det skal være lys nede på P - R - N - D - S displayet til girspaken? Det er jo indikatorer i instrumentpanelet, så det er ikke noe stress, men jeg mener å huske at det har vært lys der nede ved spaken også.
Honda forumet har ikke svart, og Honda forhandleren her i Trondheim svarer ikke på epost og tar aldri telefonen - skulle jo bare spurt terrengsykkel.no først som sist.