Fra Fagerheim er det veldig bra både vestover i retning Krækkja og østover i retning Heinseter. Sistnevnte starter noen hundremeter langs riksveien mot Haugastøl. Tar du denne så kommer du etterhvert inn i nasjonalparken og her er det ikke lov å sykle. Fra Tuva er det veldig bra mot Ustetind, og nedkjøringen herfra til Ustaoset er kongelig, eller fortsette rett frem mot Storhovda og Fjellset. Kan også sykle mot Lægreidvannet og evt kombinere det med en runde fra Fagerheim, men sånn ca. fra Monsbu blir det mye stein og jeg har ikke tatt hele veien over. Prøvde meg også motsatt vei her, men det gav jeg opp.
Ellers så er det jo generellt veldig bra på andre siden, fra Geilotoppen -Urundberget og så mot Skarvranden. Grus til Prestholtseter og videre til Eimehæe. En super retur fra Prestholt er å følge stien som etterhvert går parallelt med elven Eima og som ender i leien (bratt, moro) ovenfor Tuftebru.
Fra Havsdalen så er det bra å følge stien mot Vestreheim, men har ikke funnet noen gode alternativer herfra videre eller som retur enda.
Redigert av jeth; 22/02/2011 20:55.