Dette systemet funker helt fint så lenge alle ventilene er like. Er det den minste forskjell må man etterjustere med ringen.
Dette passer ikke meg (og heller ikke prisen). Hva kjøper man om man vil ha et bra pumpehode som funker supert (helst til både presta og bilventil), ikke koster alt for mye, og funker bra uten justering? Jeg trenger ikke landeveistrykk.
Dette systemet funker helt fint så lenge alle ventilene er like. Er det den minste forskjell må man etterjustere med ringen.
Dette passer ikke meg (og heller ikke prisen). Hva kjøper man om man vil ha et bra pumpehode som funker supert, ikke koster alt for mye, og funker bra uten justering?
Vekker denne til live med et spørsmål: passer pumpehoder om hverandre, slik at jeg kan montere et Birzmann-hode på en Lezyne-pumpe?
Jeg kjøpte et slikt løst birzman-hode, og det passet ikke på standard trykkluftkoblinger. Måtte gjenge opp igjen birzman-hode. Til sammenligning er hodet på biltema-gulvpumpen standard gjenger.
Birzman-hodet har fungert helt greit på terrengsykkelen, men hadde faktisk litt trøbbel på raceren sist gang. Kanskje brukerfeil der også
Vekker denne til live med et spørsmål: passer pumpehoder om hverandre, slik at jeg kan montere et Birzmann-hode på en Lezyne-pumpe?
Kommer an på slangedimensjon. Har fortsatt mine SmartHead-koblinger (som nevnt over) og de funker fortsatt på Schrader og Presta om hverandre. Men lurer litt på PrestaCycle og Birzman, da SmartHead-hodet er litt stort når jeg skal pumpe opp sønnens balansesykkel.
Inspirert av denne tråden gikk jeg til innkjøp av ingeniørkunsten fra Japan og fikk gleden av å bruke pumpehodet i ganske nøyaktig 2 år. Plutselig en dag stod jeg der med spaken i den ene hånden og pumpehodet i den andre.
Utilgjengelig som dette er gjorde jeg et forsøk på å spore opp produsent for å erstatte spaken, men det nærmeste jeg kom var noen som kjente han som har laget hodet og svaret var dette: "We know manufacture and he don't use internet.
Then actually he told me "Broken lever can not repair" because I told you. Must be change to new one."
Så nå sitter jeg her med mitt gamle Rennkompressorhode og litt ødelagt japansk "ingeniørkunst" og pumper i depresjon, samt en bekreftelse på at det fortsatt er noen som mener internett ikke er kommet for å bli og venter med å slenge seg på hypen.
Så nå sitter jeg her med mitt gamle Rennkompressorhode og litt ødelagt japansk "ingeniørkunst" og pumper i depresjon, samt en bekreftelse på at det fortsatt er noen som mener internett ikke er kommet for å bli og venter med å slenge seg på hypen.
Så dumt! Mitt er fortsatt like bra etter snart sju år. Hvis du har rennkompressor-dytte-på-hodet og klarer å finne noen Ersatzteil A er du i alle fall good to go til ventilstandarden endres en gang i fremtida. Det er skikkelig lite ingeniør over det punpehodet.
Jeg har mitt liggende i en eske for alle tilfellers skyld.
Så dumt! Mitt er fortsatt like bra etter snart sju år. Hvis du har rennkompressor-dytte-på-hodet og klarer å finne noen Ersatzteil A er du i alle fall good to go til ventilstandarden endres en gang i fremtida. Det er skikkelig lite ingeniør over det punpehodet.
Jeg har mitt liggende i en eske for alle tilfellers skyld.
LarsB
Jeg har hatt tre av disse. Jeg har mistet gummien inni på to stk av de. Denne funker veldig bra på presta ventiler som skal ha høyt trykk
-Sykkelverksted, hjulbygging, sykkelreparasjoner. -Ibis forhandler på sørlandet. Ripmo som demosykler. http://sykkelsor.no
Av en eller annen obskur grunn var jeg inne på Track Supermarket Track Supermarket. Der fant jeg pakninger til Hiramehodet. Jeg bestilte to, selv om jeg ikke trenger noen enda. Så nå er jeg dekket så lenge jeg trenger, om Mina kan arve etter meg.