For de som må spikke er det strengt talt embalasjen som er ulovlig. Uansett er det nok ikke bare bare å gjenvinne dette ølet.
Grans for prøve å dumpe ølet i noen av våre naboland der fornuften er større enn her på berget. Nordmenn dra det gladlig tilbake over grensen når de er på harry tur.
Myndigheten har jo helt rett i denne saken! Hvis jeg hadde sett en reklame for alkohol så hadde jeg sporenstreks kjøpt 100 flasker av produktet,mest sannsynlig ville jeg drukket de på styrten også.. Godt vi har noen til å passe på,eller så tror jeg Doffen hadde daua!
*Edit ser Doffen allerede er dau,kondolerer.
Redigert av snikkarboa; 17/02/201120:09. Rediger grunn: Doffen har daua!
Satan, mener å huske at det holder rundt 8%??? det blir litt lite ølsmak for meg. Holder en knapp på kosebamsen til Ringnes, men favoritten er Singha.... som de har på polet på bl.a. Gjøvik...
Hvis gud hadde ment at vi skulle vært vegeterianere, hadde grønnsakene vært lagd av kjøtt.
Høres jævlig ut, syns jeg, grans på en rasteplass.
De har mye som er godt på polet, selv her i gjøvik. F.eks chimay, roquefort, aass bock, diverse Ø, noen gjenglemte juleøl, rieul, osv-osv... Men jeg liker dem brune og søte og kunne ikke dy meg. Vi som sykler nyter helst en vørter eller to.
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Denne saken er også omtalt i Aftenposten i dag. Pålegget fra Helsedirektoratet har i grunnen ført til ganske mye oppmerksomhet rundt Grans øl. Jeg tror nok reklameeffekten av skriveriene om pålegget fra Helsedirektoratet er en del større enn reklameeffekten av påskriften på baksiden av ølboksene. Det er jo et lite paradoks.
Men hva med Ringnes-lastebilene som kjører rundt med hele skapet foliert med deilig skummende, boblende ølbrun væske? Jeg får en ustyrlig trang til å hølje nedpå litervis med ALKOHOLholdig drikke etter å ha sett disse bilene! Kan det virkelig være lov? Hvordan SKAL det gå med dette landet? Nei fysj og føy, jammen meg bra overformynderiet passer på. Her må det strammes inn!
Jeg tør nesten ikke ta med meg en øl fra pallen i butikken, FØR jeg har vært en tur nedom kassa for å spørre om det er lov å kjøpe! For alt jeg vet kan det jo være siste Fredag før 8.Søndag etter vintersolhverv, Burkina Fasos valgdag eller noe annet som gjør at det er direkte skadelig for en uvitende stakkar og ta med seg et par øl hjem for å ha til Fredagskosen.
Nei kansje en får begynne å brygge selv, men kan DET virkelig være lov?
Redigert av RaymondJ; 02/03/201118:08.
Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!