Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Til Stilpolitiet

Til Stilpolitiet #1115931 17/02/2011 09:03
Hurricane Hal Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
.- Er det lov å kjøre med Shimanohjul og full SRAM Rival-gruppe?

- Og, blir man skutt hvis man mixer Rival og 105-komponenter?

Dette er spørsmål som holder meg våken om natta.

Long distance man
Re: Til Stilpolitiet [Re: Hurricane Hal] #1115959 17/02/2011 09:26
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Det er ikke hva du kjøper som avgjør stil. Det er hvordan som avgjør. Og da tenker jeg ikke på hvordan du kjøper......

LarsB

Re: Til Stilpolitiet [Re: larsb] #1116074 17/02/2011 11:33
T
Trosten Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Jeg har nå hvertfall gått i fella med å kjøpe rs80 til min specialized med sram rival... Ser nå bra ut etter min mening, dessuten så har jeg alltid brukt utegra pedaler på den.
Nei, er det et godt tilbud, og du mener det ser bra ut, så er det bare å kjøre på.

Re: Til Stilpolitiet [Re: Trosten] #1116090 17/02/2011 11:53
A
Albo Offline
Entusiast
Entusiast
A
1) nei.

2) absolutt ikke. Om noe kjør enten SRAM eller Shimano

Når det er sagt står valget mellom ikke-EU og ikke-EU, så cleant blir det ikke uansett ;-) utseendemessig kan du vel slippe unna med den første løsningen, men ikke den andre

Re: Til Stilpolitiet [Re: larsb] #1116096 17/02/2011 11:56
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: larsb
Det er ikke hva du kjøper som avgjør stil. Det er hvordan som avgjør. Og da tenker jeg ikke på hvordan du kjøper......

LarsB

+1

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Til Stilpolitiet [Re: Alpers] #1116508 17/02/2011 22:48
Stilpolitiet Offline
Fersking
Fersking
Stilpolitiet kan ikke gå i detaljer i nevnte sak i full offentlighet før saken er ferdig etterforsket.

Likevel, uten å på noen som helst måte foregripe etterforskningen, finner stilpolitiet å kunne stille seg bak larsb sin uttalelse på ren generell basis.

Re: Til Stilpolitiet [Re: Stilpolitiet] #1116527 18/02/2011 05:39
Hurricane Hal Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Joda, men nok ei søvnløs natt her, så håper på en snarlig avgjørelse.

Hadde jeg hatt en BMC Team Machine, med full Dura Ace-gruppe og satt på en Red-krank for å få BB30, burde jeg fått sykkelen inndradd, det er vel de fleste enige om. Hadde jeg derimot valgt en FSA karbon-krank ville jeg kanskje til og med fått applaus og kred. Og en enda feitere sykkel.

Så, kan jeg sette på en 105-krank når jeg kjører SRAM Rival-gruppe? Jeg har ikke en Team machine. Enno i alle fall :-) Bare en Streetfire.

Long distance man
Re: Til Stilpolitiet [Re: Hurricane Hal] #1116633 18/02/2011 09:19
thasle Offline
Ringrev
Ringrev
Du trur at stilpolitiet drar inn sykkelen din fordi du evt gjer ei fornuftig vurdering og utnyttar mulighetene som ramma di gir deg? Å gjera om ramma med adaptere for å montera ein DA-krank hadde derimot vore meir kritikkverdig.

CX-en min har DA7800 gruppe og RED BB30 krank med 36-48. Føler at eg med rak rygg kan stå for at den løysinga sparte meg 3-400 gram i forhold til adaptere og standardoppsett.

Sitat: Hurricane Hal
Joda, men nok ei søvnløs natt her, så håper på en snarlig avgjørelse.

Hadde jeg hatt en BMC Team Machine, med full Dura Ace-gruppe og satt på en Red-krank for å få BB30, burde jeg fått sykkelen inndradd, det er vel de fleste enige om. Hadde jeg derimot valgt en FSA karbon-krank ville jeg kanskje til og med fått applaus og kred. Og en enda feitere sykkel.

Så, kan jeg sette på en 105-krank når jeg kjører SRAM Rival-gruppe? Jeg har ikke en Team machine. Enno i alle fall :-) Bare en Streetfire.

Vedlegg CX9_01.JPG

Tore Haslemo
Hjelperytter for Landevei og landevei.no
Landevei på facebook
@landevei
Re: Til Stilpolitiet [Re: thasle] #1116660 18/02/2011 09:46
Hurricane Hal Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Feit sykkel! Men på en CX kommer man vel unna med det meste. Akkurat som jeg tviler på om det er så mange som ligger våkne fordi man kjører XT-krank med X9-bakgir.

Long distance man
Re: Til Stilpolitiet [Re: Hurricane Hal] #1116727 18/02/2011 11:07
thasle Offline
Ringrev
Ringrev
FSA krank gir ikkje kred! Dei har kome på litt betre tankar i det siste, spesielt med nokre BB30 variantar, men har produsert uendeleg mykje knirkande ræl gjennom dei siste åra. I tillegg alltid tyngre enn oppgitt.

T

Tore Haslemo
Hjelperytter for Landevei og landevei.no
Landevei på facebook
@landevei
Re: Til Stilpolitiet [Re: Stilpolitiet] #1116732 18/02/2011 11:17
A
Albo Offline
Entusiast
Entusiast
A
Sitat: Stilpolitiet
Stilpolitiet kan ikke gå i detaljer i nevnte sak i full offentlighet før saken er ferdig etterforsket.

Likevel, uten å på noen som helst måte foregripe etterforskningen, finner stilpolitiet å kunne stille seg bak larsb sin uttalelse på ren generell basis.

I den grad jeg tolker larsb sin uttalelse riktig, så er det hvordan man bærer seg selv som avgjør stilen? Dette er jeg kun dels enig i, da min oppfatning er at denne stoltheten, selvsikkerheten og ikke minst utstråligen kommer av at man VET man gjør det tilnærmet riktige. Campa, hvitt, nypolert, ikke-amerikansk og ikke-japansk utstyr og ramme er stikkord i denne sammenhengen. Altså stil først, så selvhevd av stil. En syklist i fotballstrømper kan være så selvsikker og så prominent som bare det, han vil fortsatt være fail. På den andre siden kan man ha så stilpolitisk riktig utstyr som bare det, men likevel mislykkes i å være stilfull. Så stil først så utstrålig

Som en ivirig tilhenger av EU/OREC-stilen vil jeg likevel kunne si at en BMC, med Shimano og Zipp kan se pen ut, og den som sitter oppå den kan ose av sykkelsexighet, men jeg vil fortsatt hevde at det er en stilretning som ikke samsvarer med stilpolitiets regler og derfor ikke kan godkjennes.

Re: Til Stilpolitiet [Re: Albo] #1116739 18/02/2011 11:21
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Albo
Sitat: Stilpolitiet

I den grad jeg tolker larsb sin uttalelse riktig, så er det hvordan man bærer seg selv som avgjør stilen? Dette er jeg kun dels enig i, da min oppfatning er at denne stoltheten, selvsikkerheten og ikke minst utstråligen kommer av at man VET man gjør det tilnærmet riktige. Campa, hvitt, nypolert, ikke-amerikansk og ikke-japansk utstyr og ramme er stikkord i denne sammenhengen. Altså stil først, så selvhevd av stil. En syklist i fotballstrømper kan være så selvsikker og så prominent som bare det, han vil fortsatt være fail. På den andre siden kan man ha så stilpolitisk riktig utstyr som bare det, men likevel mislykkes i å være stilfull. Så stil først så utstrålig

Som en ivirig tilhenger av EU/OREC-stilen vil jeg likevel kunne si at en BMC, med Shimano og Zipp kan se pen ut, og den som sitter oppå den kan ose av sykkelsexighet, men jeg vil fortsatt hevde at det er en stilretning som ikke samsvarer med stilpolitiets regler og derfor ikke kan godkjennes.

La den som er uten skyld kaste den første sten.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Til Stilpolitiet [Re: Alpers] #1116781 18/02/2011 12:22
A
Albo Offline
Entusiast
Entusiast
A
Sitat: Alpers

Saklig og fint. Den påstanden gav meg mye å besvare, men jeg forsøker likevel ICON_SMILE

Jeg har ikke sagt at jeg er som et ideal og regne, og har ei heller lagt ut bilder av meg selv med stilpolitisk posering. For meg er hele konseptet noe å streve etter, omtrent som å være en ”flink lyttter” eller en ”god samfunnsborger”. Neppe oppnåelig, men noe man stadig forsøker strekke seg etter. Om du har lyst å legge listen over god og dårlig stil etter min opptreden er du hjertlig velkommen, men selv har jeg ikke slike behov og jeg tror heller ikke det er særlig fruktbart ICON_SMILE

Edit: quotes som vanlig

Redigert av Albo; 18/02/2011 12:24.
Re: Til Stilpolitiet [Re: Albo] #1116795 18/02/2011 12:42
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Albo
Sitat: Alpers

Saklig og fint. Den påstanden gav meg mye å besvare, men jeg forsøker likevel ICON_SMILE

Jeg har ikke sagt at jeg er som et ideal og regne, og har ei heller lagt ut bilder av meg selv med stilpolitisk posering. For meg er hele konseptet noe å streve etter, omtrent som å være en ”flink lyttter” eller en ”god samfunnsborger”. Neppe oppnåelig, men noe man stadig forsøker strekke seg etter. Om du har lyst å legge listen over god og dårlig stil etter min opptreden er du hjertlig velkommen, men selv har jeg ikke slike behov og jeg tror heller ikke det er særlig fruktbart ICON_SMILE

Edit: quotes som vanlig

Veldig saklig og godt formulert. Min kritiske søken etter ditt forsvar dreiet seg i første omgang om utstyret. Jeg uttaler meg til stadighet kritisk og overbærende i forhold til de vranglærte, men bruken av utstyr er fri. Det å være syklist er en edel affære, man opptrer med eleganse, og tilnærmer seg produktene med andakt og verdiget i et helhetlig bilde, om de er japanske eller amerikanske er av underordnet art.

PS: Tore treffer blink igjen..

Henrik

Redigert av Alpers; 18/02/2011 12:43.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Moderator  support, Valentino