Nå ser egentlig geometrien noe forskjellig ut på disse. Har du noen tabeller og har du noen preferanser? Hva skal du bruke sykkelen til? Ritt, sti, rekreasjon, imponere dama/gubben/nabokatta?
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Nå ser egentlig geometrien noe forskjellig ut på disse. Har du noen tabeller og har du noen preferanser? Hva skal du bruke sykkelen til? Ritt, sti, rekreasjon, imponere dama/gubben/nabokatta?
Har ennå ikke sett noen av dem. Bare disse bildene. Det har seg slik at jeg hadde en Bianchi OETZI carbon ramme som er levert inn til importør pga. garanti skade. De tilbyr meg da en Pulse 9000 ramme i bytte som skal produseres i februer i år. Så pga. rot i bestilling fra importør (de hadde rett og slett glemt å bestille ramma jeg skulle ha) får ikke jeg den ramma i februar. Det betyr at den ikke blir produsert før nærmere sommeren. Og da har ikke jeg den før kanskje på sensommeren. Så nå tilbyr meg da en Trek XC 9.8 ramme i stedet.
Jeg bruker syklen på stier, i skog og mark. Sykler bl.a. Farris runden men ikke i rittet. Er nok en smule missfornøyd med at de tilbyr meg en Trek i stedet. Men de skal ha det til at det er kanskje en vel så bra ramme.
Bianchien ser ut til å være litt mer agressiv i styrerøret, litt kortere i overrøret, og muligens noe lavere i fronten. Du kan jo sammenligne med Ötsien og se om noen er i nærheten av det du ønsker?
Uansett er det lite aktuelt å vente til sensommeren med ny ramme vil jeg tro? Du har krav på låneprodukt hvis du har krav på ny ramme, så kanskje du kan få en til lån inntil ny er produsert hvis du vil ha Pulsen?
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Uansett er det lite aktuelt å vente til sensommeren med ny ramme vil jeg tro? Du har krav på låneprodukt hvis du har krav på ny ramme, så kanskje du kan få en til lån inntil ny er produsert hvis du vil ha Pulsen?
Takker for info.
Så du mener jeg kan forlange å låne en sykkel til jeg får rammen jeg egentlig skal ha? Hva sier jeg til dem da?
I henhold til forbrukerkjøpsloven har du krav på et låneprodukt hvis ikke det er til vesentlig ulempe for selger. Det eventuelle låneproduktet skal være av ca samme klasse osm det som skal erstattes/repareres. Du kan jo henvise til det. Loven finner du på www.lovdata.no
Jeg vil tro at Bianchirammen er noe mer racing-rettet og Trek-rammen littegranne mer oppreist. Kan hende Trek-en er litt mer stødig på sti og i teknisk terreng (har ørlite lengre akselavstand) og gir litt mer trygghetsfølelse. Men nå bare e-synser jeg.
Trek eller Bianchi kan selvsagt være smak og behag for noen, jeg ville imidlertid ikke betenkt meg et øyeblikk og gått for trek,n Den er mer stabil i utforkjøringene , særlig når det går virkelig fort og er knotete.Kort stem og langt overrør bidrar til dette. Det samme gjør akselavstand og vinkler. Har prøvd begge og er som nevnt ikke i tvil. Hvis du velger utfra utseende er saken en annen. Da er det veggpryd du skal ha og ikke en kjøremaskin
Forresten du må ikke bruke trigon eller ritchey sine stive gafler på trek'n de er for lave, gå i tilfelle for PRO's nye carbongaffel med A-C 44,5 cm alternativt trigon med 29" framhjul og smalt dekk crossmark 2.1 går såvidt.
Trek eller Bianchi kan selvsagt være smak og behag for noen, jeg ville imidlertid ikke betenkt meg et øyeblikk og gått for trek,n Den er mer stabil i utforkjøringene , særlig når det går virkelig fort og er knotete.Kort stem og langt overrør bidrar til dette. Det samme gjør akselavstand og vinkler. Har prøvd begge og er som nevnt ikke i tvil. Hvis du velger utfra utseende er saken en annen. Da er det veggpryd du skal ha og ikke en kjøremaskin
Kjell
Veggpryd er uaktuelt... :-)
--
Men hva er prisforskjellen på disse? Disse 2 kontra den OETZI'n jeg leverte inn. OETZI produseres ikke lenger.
Forresten du må ikke bruke trigon eller ritchey sine stive gafler på trek'n de er for lave, gå i tilfelle for PRO's nye carbongaffel med A-C 44,5 cm alternativt trigon med 29" framhjul og smalt dekk crossmark 2.1 går såvidt.
Det har seg slik at jeg hadde en Bianchi OETZI carbon ramme som er levert inn til importør pga. garanti skade. De tilbyr meg da en Pulse 9000 ramme i bytte som skal produseres i februer i år. Så pga. rot i bestilling fra importør (de hadde rett og slett glemt å bestille ramma jeg skulle ha) får ikke jeg den ramma i februar. Det betyr at den ikke blir produsert før nærmere sommeren. Og da har ikke jeg den før kanskje på sensommeren. Så nå tilbyr meg da en Trek XC 9.8 ramme i stedet.
Da skjønner jeg ikke at du spekulerer en gang!
Ta Trek og vær fornøyd. Du får IKKE en dårligere ramme, og du får sykkel til sesongstart. Dessuten er Trek'n definitivt penere å se på. Hadde det vært landeveissykkel det hadde vært snakk om ville jeg kanskje vært i tvil (kun av følelsesmessige grunner), men ikke når det gjelder terreng.