Jeg skal for første gang sykle temporitt om noen måneder og jeg har ingen temposykkel. Jeg har syklet mange år på landeveien med en temmelig aggressiv sittestilling, så regner med at med noen ukers tilvenning skal jeg klare å stige ned av sykkelen etter temporittet, uten å trenge akutt kiropraktorhjelp.
[For ordens skyld: Jeg kan allerede snitte OK på flatene, så jeg regner faktisk med at aerodynamikk vil ha innvirkning på sluttiden min.]
Jeg trenger imidlertid noen råd angående temposykkkel. ENTEN så kjøper jeg meg en brukt temposykkel i prisklassen 10 til 15 tusen. ELLER: Jeg kjøper tempobøyle. Da er sannsynligheten stor for at jeg også kjøper et sett med mellomprofilshjul, som jeg også kan bruke til vanlig fellesstart, og kanskje en aerogaffel (à la 3T Funda). Kjøper jeg brukt temposykkel følger det sannsynligvis noen OK hjul også... Dette var vanskelig.
Det jeg egentlig vil frem til er: Hvor stor forskjell blir det med tempobøyle, aerogaffel og 50mm hjul ift å kjøpe en temposykkel? Hvor mye har rammen å si på et tempooppsett?
Og til slutt: Noen som kan anbefale en OK tempobøyle?
Takknemlig for svar!