|
Men i svarte f.. Tacx Multiplayer
|
Men i svarte f.. Tacx Multiplayer
10/02/2011 22:14
|
svegar
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Har fått meg Tacx Multiplayer, og etter litt kuking fått rulla til å funke. Dette har gitt meg bedre tid til å slåss med softwaren. Er dette en dårlig spøk, eller stemmer det at
- brukergrensesnittet er for folk med lang tålmodighet? - USB-kontakten til PCen virker når den har lyst? - Ustabil software får PCen til å gå tregt? - Det er umulig å legge ned vinduet slik at en kan se film eller nett-TV for å holde selvmordstankene på avstand?
Vurderer sterkt å konvertere denne posten til en salgsannonse. Om noen har en Tacx Flow de vil bytte så er jeg klar, tror aldri jeg blir en videonisse uansett.
sv
|
|
|
Re: Men i svarte f.. Tacx Multiplayer
[Re: svegar]
10/02/2011 22:20
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kjenner meg litt igjen.. Var prakk i starten, men med egen pc til dette har det jo funket greit siste 2 år.
|
|
|
[Re: Kriss]
11/02/2011 08:12
|
svegar
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Takk for svar. Så da trenger jeg altså to PCer for å kjøre dette makkverket av en software og se Dagsrevyen på nett-TV samtidig? Eller finnes det en fix her? Har en 4-5 år gammel laptop med Win XP.
sv
|
|
|
11/02/2011 08:28
|
Storfe
Entusiast
|
Entusiast
- brukergrensesnittet er for folk med lang tålmodighet? - USB-kontakten til PCen virker når den har lyst? - Ustabil software får PCen til å gå tregt? - Det er umulig å legge ned vinduet slik at en kan se film eller nett-TV for å holde selvmordstankene på avstand?
Ja Ja Ja Ja
Jeg har prøvd å få softwaren til å funke på 6 pcer før jeg fant en det virka på. Men hver gang jeg starter, så er det noe tull, må dra ut ledninger og styre å herje. Hele driten står og støver ned nå, det tar med kortere tid å kjøre 20 minutter til og fra treningssenter og kjøre spinning enn det tar å få softwaren til å starte opp hver eneste gang. Når du først tror det virker, så kræsjer alt midt i en treningsøkt.
All software er helt amatørmessig kodet, med fraværende kvalitetssjekk. Et rask søk på nettet viser at det er MANGE med de samme problemene. Taxc er jo kjent for å ha helt elendig software, men fortsatt kjøper folk det.
|
|
|
[Re: Storfe]
11/02/2011 14:50
|
svegar
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Ok. Konverteres herved til salgsannonse. Hvordan kunne jeg selge min utmerkede Flow for 1200,- for å dra i hus dette faenskapet her? For et mellomlegg som tilsvarer ei uke på ferie?
sv
|
|
|
11/02/2011 15:01
|
haakotho
Entusiast
|
Entusiast
Hvordan kunne jeg selge min utmerkede Flow for 1200,- for å dra i hus dette faenskapet her? For å strø litt salt i såret :-) Har en Flow. Byttet til meg en T-1925 i høst. Fortius programvare. Gammel laptop med XP. Lastet ned RLVer fra nettet. Funker som bare det. Om watt og slikt er korrekt eller ikke, har jeg ingen formening om. Sykler likevel.
|
|
|
[Re: haakotho]
12/02/2011 21:50
|
Jaro
Entusiast
|
Entusiast
Kjenner meg absolutt ikke igjen i dette. Har hatt en Fortius Multiplayer en god måned nå, og er kjempefornøyd. Jeg skal innrømme at jeg var skeptisk da jeg installerte programvaren etter å ha lest om endel problemer i diverse forum. Men alt gikk glatt og greit. Nå har jeg ca. 15 timer på rulla og alt har fungert mye bedre enn hva jeg forventet. Hadde noe problem med glipping på bakdekket og syntes det var vanskelig å kalibrere bremsen. Dette problemet forsvant etter å ha tørket bakdekket og plasthjulet på bremsen med avfetting. Jeg kjører Windows 7 på en vanlig laptop og kobler opp herligheten med en 37" tv-skjerm. Og jeg koser meg med oppsettet!! Og - en kompis hadde nylig problem med sin Fortius. Hakking og trøbbel hele tiden. Hans PC var med XP. Løsningen der ble å rydde i PC'en. Fikk TTS til å fungere 99% etter å ha ryddet i mye rusk på PC'en. Så gjorde vi en "clean install", med XP (SP3)- vips så var alt 100%.
Jeg har ikke sjekket hvor mye av ressursene TTS bruker på PC'en. Mulig den kreve endel av PC'ene, men jeg synes det er rart at flere har slike problemer som trådstarter. Og så er vi tydeligvis flere uten disse problemene...
Har trådstarter kontaktet Tacx, importør eller selger for å finne en løsning for sine problemer?
|
|
|
[Re: Jaro]
13/02/2011 12:27
|
SturlaA
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Finn fram skia svegar : )
Jeg og bruttern var ute i dag og kosa oss i sola. Super trening er det og!
Jeg bestilte meg en imagic i høst, leveringen ble utsatt og utsatt og nå er den avbestilt. Jeg får heller legge i litt ekstra til gromdeler til nysykkelen til våren : )
|
|
|
13/02/2011 17:32
|
Fiveno
Fersking
|
Fersking
Hvor sitter det plasthjulet du avfettet? Jeg sliter med at dekket slipper når det blir brattere enn 8%. Tacx dekket og selve valsa dekket treffer på motorbremesen har jeg avvfettet. Lufttrykket har jeg på 120psi.Likevel slipper dekket når det blir "bratt" nok. Jeg har heler ikke hatt store problemer med TTS programmet.
FV
|
|
|
[Re: Fiveno]
13/02/2011 19:49
|
fredde1972
Entusiast
|
Entusiast
Skal du ha for den 
|
|
|
[Re: Fiveno]
13/02/2011 23:15
|
Jaro
Entusiast
|
Entusiast
Hvor sitter det plasthjulet du avfettet? Jeg sliter med at dekket slipper når det blir brattere enn 8%. Tacx dekket og selve valsa dekket treffer på motorbremesen har jeg avvfettet. Lufttrykket har jeg på 120psi.Likevel slipper dekket når det blir "bratt" nok. Jeg har heler ikke hatt store problemer med TTS programmet.
FV Var nok feil å kalle det for plasthjulet. Jeg mente det hjulet på bremsen som bakdekket treffer. Kalles det bremsehjulet, eller? Jeg bruker 100psi, og har ikke problem med 7-8%.
|
|
|
13/02/2011 23:17
|
Jaro
Entusiast
|
Entusiast
FV Var nok feil å kalle det for plasthjulet. Jeg mente det hjulet på bremsen som bakdekket treffer. Kalles det bremsehjulet, eller? Jeg bruker 100psi, og har ikke problem med 7-8%. Og jeg brukte en "degreaser" som jeg har noe igjen av etter en lakkeringsjobb.
|
|
|
14/02/2011 20:06
|
svegar
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Har trådstarter kontaktet Tacx, importør eller selger for å finne en løsning for sine problemer?
Kontakta importør, de var lite interessert i å hjelpe meg og henviste til selger. Jeg har kjøpt den her på forumet, rulla ble kjøpt ny på Hank Sport i Trondheim. Har et anstrengt forhold til Hank etter fem år i Trheim, og tviler vel på at noen der har mye å bidra med på softwarefronten. Jeg utelukker selvsagt at de har forbedra seg siden jeg forlot barteby for 15 år siden. Jeg selger faenskapet til noen som orker å knote med dette. Mulig det går an å få det til å funke, men dette har jeg nå brukt så mye tid på og vært så mye sur for at nå er det nok. Jeg vil bli blid og opplagt av å trene, ikke komme opp igjen dritsur og utrent fordi makkverket jeg har betalt mye for ikke funker for nte gang. sv
|
|
|
14/02/2011 20:09
|
2XU
Avhengig
|
Avhengig
Har fått meg Tacx Multiplayer, og etter litt kuking fått rulla til å funke. Dette har gitt meg bedre tid til å slåss med softwaren. Er dette en dårlig spøk, eller stemmer det at
Vurderer sterkt å konvertere denne posten til en salgsannonse. Om noen har en Tacx Flow de vil bytte så er jeg klar, tror aldri jeg blir en videonisse uansett.
sv
Har flow men, bytter den ikke mot en VR rulle:P Har på følelsen man plages mest, og ikke får tid til trening...
|
|
|
[Re: SturlaA]
14/02/2011 20:16
|
svegar
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Finn fram skia svegar : )
Jeg og bruttern var ute i dag og kosa oss i sola. Super trening er det og!
Jeg bestilte meg en imagic i høst, leveringen ble utsatt og utsatt og nå er den avbestilt. Jeg får heller legge i litt ekstra til gromdeler til nysykkelen til våren : ) Jo takk, dette hjalp veldig, skjønner at du er broren til han andre snusfornuftige typen jeg kjenner der oppi tusmørket. Der får jeg stadig råd om at det ikke er utstyret som avgjør og sånt jævla sludder. Nei, her på østlandet liker vi oss best i en mørk garasje på en støvete DBS på rulle imens vi ser på dårlig grafikk av en syklist som ligger langt foran i løypa fordi formen min er ræva. Dette gjør vi i ca et kvarter før driten går i vranglås, og så bruker vi resten av den tilkjempede treningstimen til å prøve å få i gang makkverket igjen. Har gått opp 6 kilo siden Ultrabirken og er sur, demotivert og mannevond. Det er mulig det siste var unødvendig å nevne. Ytterst vennlig hilsen sv
|
|
|
14/02/2011 21:47
|
frodebo
Entusiast
|
Entusiast
Hei Jeg bruker Fortiusen 5 - 6 ganger i uka og synes det er et perfekt suplement. Har hatt den i 5 år, og skal ærlig innrømme at det har vært mye tull med programvaren.
Imidlertid har ting blitt MYE bedre med siste programvaren, TTS 3.3. Kan ikke huske sist jeg hadde noen problemet med ei økt nå. Bruker en 4 år gammel brærbar med moderate spesifikasjoner.
Om jeg var deg ville jeg ikke gitt opp.
- Kjør en full avinstallering og installer på nytt. Vær pinlig nøyaktig med instruksjonene. NB - hele installasjonen tar lang tid! - Regner med at du fikk med TTS 3.0, men blir ikke overrasket om Hank har levert deg ei rulle med eldre programvare. Er det eldre må du kunne kreve at du får 3.0. - kjør oppdatering til TTS 3.3 - om du sliter med glipping, kjør rutene med redusert motstand. For deg som syklist betyr det høyere fart, altså mindremotstand pr. meter, og dermed mindre risiko for glipping. Watt/puls får du jo utfordret likevel.
Skal fungere bra dette forutsatt at du har en PC med tilfredsstillende spesifikasjoner.
Et tips ellers er å sørge for at PCen ikke kjører prosesser i bakgrunnen, f.eks. oppdateringer når du trener. På akkurat det er programvaren ikke helt god....
Men alt i alt: Fortius-programvaren er ikke på nivå med andre solide programvarer, men funker OK forutsatt at man har installert helt "etter boka"
Frode
|
|
|
[Re: frodebo]
15/02/2011 18:04
|
svegar
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Svært pent brukt Fortius Multiplayer VR selges for 5.000,- med alt tjafs som hører med. Ferdig montert, men du får med original pappeske med alt som var med da den var ny. Skikkelig god rulle, og software følger med på kjøpet. Gi bud hvis du ikke liker prisen :-) Se her for detaljer. Merk spesielt teksten Innendørssykling blir aldri det samme etter at du har prøvd denne sykkelrullen.sv
|
|
|
15/02/2011 20:17
|
SturlaA
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sjelden god lesning : ) Flirer så tårene triller her.
Kjenner til en kar som la ut en bil på finn.no under tittelen "Drittbil". Trur han fikk spalteplass i VG for den, samt at han fikk solgt bilen.
|
|
|
[Re: SturlaA]
15/02/2011 21:55
|
svegar
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Solgt til hyggelig og optimistisk datatype med bra selvtillit. Han har til og med henta den allerede, så jeg slipper å se den hver gang jeg er i garasjen. Føler meg noen kilo lettere, til tross for at jeg er blitt feit og kvapsete. Dette har jeg nå feira med å kontrahere en tilsynelatende enkel Elite rulle.. Var veldig nær ved å bestille en Tacx Flow, men så tenkte jeg at jeg skal pinadø ikke belønne disse folka med at de får solgt enda ei rulle. Jeg er jo normalt skeptisk til italienske drittprodukter også, men etter hyggelig erfaring med Campa tar jeg sjansen på at dette funker. sv
|
|
|
15/02/2011 22:29
|
arvev
Fersking
|
Fersking
Jeg har en Tacx Fortius som også er satt unna for 3 uker siden.. Fungerte fint for 4 pår siden, til og med på multiplayer over nettet(!), men gradvis dårligere etterhvert som oppgraderingene ble lastet ned.. stemmer med pc-guruene's forklaringer lengre opp. Har ikke kjøpt den nye 3.x versjonen, eller ny pc. Systemet er altså 4 år, men motoren er akkurat byttet. CD for 2.noe versjon følger med. (Software 3.x kan kjøpes på bikeshop for 697,-)
Selges.
Jeg byttet til Computrainer for noe tid tilbake.
arvev
|
|
|
|
|