Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder)

Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) #1110961 08/02/2011 21:46
*.pdr Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Som ny Klein Adroit (97-98 modell?) selges rimelig

En meget lite brukt Klein Adroit uten særlige merker selges rimelig. Hvis jeg skal komme med en antagelse ville jeg tro sykkelen har sett mindre enn 10 mil bruk i sitt liv. Dette må vel sees på som muligheten til å skaffe seg en legendarisk og samleverdig sykkel i så godt som ubrukt stand.

Jeg selger den fordi jeg aldri fant meg til rette på den, altfor rå for meg (er en "steel-lover" selv). Jeg har ikke greid å selge den før nå fordi den ser så skammelig bra ut, men nå må den ut for det er blitt for flaut å ha en Jerry Seinfeld på veggen.

Jeg vet at det ikke er en komplett sykkel, men dette er pakka:

• Klein Adroit fuselage i orange/yellow sunburst
  • MC2 fremspring og styre
  • Airhead styrelager
  • Thompson Elite setepinne
  • RockShox Judy SL (m/ type 3 oppgradering)
  • Shimano XT kranklager (4sidet spindel)

Størrelsen er small. Min erfaring er at det er en ganske lang ramme, og med "gammeldags" fremoverlent geometri ble den alltid litt for lang for meg på mine snaue 170cm.

Eneste å tydelige skade å bemerke er noe lakkskalling etter hurtigkobling på dropouts på ramme og gaffel, men ikke inn gjennom grunningen og inn til metallet (og disse synes knapt da hodet på navpinnen vil dekke over). Se bilde lenger ned.

Synes det er litt vankselig å sette pris på slikt, men foreslår 5000kr. Kom gjerne med bud! Sykkelen befinner seg i Oslo, og kjøper bekoster en eventuell frakt.
Kontakt meg:
  • Post gjerne spørsmål jeg ikke har svart på (hvis du tror andre vil ha nytte av det, da)
  • Send meg gjerne en epost på: pedertorget (at) hotmail.com
  • Ring/sms meg på: ni-en-åtte-fem-fire-to-null-to
  • Eller send meg en PM, så skal jeg prøve å holde oversikt.

PS: Ikke bli skremt av de antikverte delene på bildene over, de følger ikke med:-). De er fra en gammel GT avalanche og fikk et midlertidig opphold på Klein'en.

Redigert av *.pdr; 08/02/2011 21:57.
Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: *.pdr] #1111004 09/02/2011 00:18
Clint Berg Offline
Ringrev
Ringrev
Hei fargen heter Koi.. Hmm hva er flauest av å ha masse Kleiner eller alle sesongene av Seinfeld,har begge hehe. Fin den der "Adroiten" der ja,skriver det slik for det er egentlig en Attitude ramme som trek,- etter overtagelsen av Klein i juli 95 lakket opp til å bli Adroit(kontrakten ble undertegnet i 95 og året etter når trek hadde full dominans så ble det ikke produsert flere Adroits-kun de Attitudene som lå i hyllene hos Klein ble plutselig Adroits) Adroit hadde 2" downtube og din har 1.7/8". Slapp av det er ikke diss jeg kommer med,men har nå vært innom "noen" Kleiner fra gode gamle dager ja.
Var nok litt hissig geometri for noen på de gode gamle Kleins,men de passer meg utmerket;-)

Redigert av Clint Berg; 09/02/2011 00:51.

You're born. You Ride A Few Bikes. You Buy A Klein. You Go To Heaven. Then You Die..
Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: Clint Berg] #1111014 09/02/2011 05:31
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Lekkert..
Dette hadde vært et flott sted å "lagre" den gamle 8-delte XTR gruppa og Crossmax 1. gen hjulsettet som ligger i garasjen.

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: Oystein L] #1111142 09/02/2011 10:08
*.pdr Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
@Oystein L: Litt misunnelig på "garasjeutstyret", gitt. Jeg har en snodig affeksjon for 8-deling, og den matte, grå XTR-gruppa er jo det vakreste Shimano har laget. Åh, det hadde blitt fint, tror du ikke?

@Clint Berg: Så episoden med Babu Bhatt og den pakistanske restauranten i går, haha! Ække flaut med Seinfeld altså, men det ER flaut å ha en "17.mai-sykkel" hengende. Sykler skal sykles! Og det er klart det er en Adroit, det står jo på den:-). Selv kjører jeg en av de siste Bontrager'ne, som visstnok skal være en Trek. Men det står virkelig skrevet Keith over hele sykkelen med bred filosofi-tusj. Jeg tror ihvertfall det er en ganske bra deal for hva man får og i hvilken tilstand denna pakka er i...

Redigert av *.pdr; 09/02/2011 10:10.
Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: *.pdr] #1111384 09/02/2011 17:51
Clint Berg Offline
Ringrev
Ringrev
Hehe den er bra den episoden der. Konge den episoden hvor Kramer tar seg en liten tur rundt stuebordet på Klein Pinnacle'n til Jerry også.
Hyggelig at du ikke trodde jeg bare dissa hehe. Du har faktisk en Bontrager hvis det står på den;-)
Vi sneiks hilsen Clinter'n Tønsberg hehe...

You're born. You Ride A Few Bikes. You Buy A Klein. You Go To Heaven. Then You Die..
Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: *.pdr] #1111401 09/02/2011 18:15
*.pdr Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Har fått et bud nå, av en her på forumet. Det er på 4000.- og jeg vurderer det, om enn litt sørgmodig. Det er jo litt under det jeg hadde tenkt meg, for sykkelen er virkelig i veldig bra stand. Og det er jo ikke noen tvil om at sykkelen er bra for de som liker lette, effektive, stive hardtails.

Er det noen som har lyst til å komme komme med et konkurrerende bud? Er jo veldig billig, det her...

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: *.pdr] #1111432 09/02/2011 19:26
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er det bare meg eller er denne ramma veldig lik pulse race?

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: cvrokka] #1111444 09/02/2011 19:35
Clint Berg Offline
Ringrev
Ringrev
Kanskje det er en forkledd Pulse Race?
Er nok bare deg hehe...

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: *.pdr] #1111450 09/02/2011 19:44
*.pdr Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Så vidt jeg vet kom ikke Pulse'n på markedet etter at Trek hadde tatt over, og hvis vi skal tro Clint Berg er dette en som kommer fra hyllene til Gary. I tillegg hadde vel Pulse'n utvendig kabelføring, manglet Airhead/MC2 og hadde mer laid-back geometri.

Bildet er fra flickr.com

Jeg legger to og to sammen og konkluderer med at Pulse'n er en annen ramme. Og hvorvidt det er en Pulse Comp eller Race har vel lite å si, ramma var den samme mens utstyret varierte.

Update:
Jeg har nettopp plukket av de siste delene på ramma, og må si at den ser fortsatt virkelig bra ut. Det er nesten som å flå et kjæledyr, som tilfeldigvis er en skikkelig rasehest:-). Som yrkesskadd industridesigner må jeg si at det er et deilig produkt. Okok, nok "gledesspreding" nå... Kom gjerne med bud:-)

Redigert av *.pdr; 09/02/2011 19:45.
Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: *.pdr] #1111491 09/02/2011 20:38
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvorfor selge? Ta bort KOI og lakkér den skikkelig slik en 94 Attitude skulle være. Kanskje ikke selv Clintern vil se forskjell ICON_SMILE

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: *.pdr] #1111495 09/02/2011 20:43
*.pdr Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
@ Clint Berg: Du sier at denne Adroit'en egentlig er en Attitude, ettersom Trek bare re-brandet noen rammer de fikk med på kjøpet når de tok over Klein. Men nå som jeg har gjort litt research på dette synes jeg dette virker litt rart, for samme årgang (rett etter Trek har tatt over) har jo fortsatt Attitude på programmet, og de har jo ikke Air-Head styrelager?

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: *.pdr] #1111501 09/02/2011 20:55
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
tja, vil ikke det bare bety at de rebrandet en del opprinnelige attitude som adroit, og laget nyere, forenklede attitude?

forøvrig - om ikke noe slikt vanner ut et merke, så vet ikke jeg. ICON_WINK Fyyyy Trek fishwhack

Redigert av mtbmaniac; 09/02/2011 20:56.
Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: mtbmaniac] #1111518 09/02/2011 21:11
Clint Berg Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: mtbmaniac
Hvorfor selge? Ta bort KOI og lakkér den skikkelig slik en 94 Attitude skulle være. Kanskje ikke selv Clintern vil se forskjell ICON_SMILE

Noen sier at han har en dorull holder av titan og noen sier at han kan se ei mus i lyset fra et stearin lys på en kilometers avstand i mørket-det eneste vi vet er at Clintern hadde sett forskjell på det hehe...

Redigert av Clint Berg; 09/02/2011 22:59.

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: Clint Berg] #1111539 09/02/2011 21:33
Clint Berg Offline
Ringrev
Ringrev
@pdr jeg må bare opplyse dem om at Pulse kom i 94 og de kom senere med en som het Pulse 2 og var en litt finere utgave av den allerede flotte Pulsen som kom først. Begge hadde internal cablerouting. Og senere da trek for alvor hadde total dominans så ble stort sett den gamle pulsen opphøyet til attitude osv. Med 1.1/8" istedenfor 2" som det det var før. Har stort sett bare de med 2" headset jeg og mc1. mc2 kom i 94 med 2" nede og litt mindre oppe i nyere Klein airheadset design-nettopp slik din er. Mye lettere enn mc1 osvosv.
Siste ekte Adroiten med 2" DT var i 96 og det var i fargene som het Burgundy Blue linearfade som hovedfarge. Til og med i 96 så var det noen som fikk Burgundy Adroit med 1.7/8" DT og da kom alle Adroits med stiv Strata gaffel og dét var liksom varemerket til Adroit det da,carbon-boron reinforced og var noen gram lettere enn den vanlige uniklein gaffelen som satt på Attitudes de foregående år.
Og i 97 da kom Adroit i fargen Koi som du har her og blant de skikkelige Klein retro gutta så ser vi kjapt om det er en Attitude som gjemmer seg under lakken hehe. Som sagt d er ikke diss altså for all del,det er bare en jævla lang og innviklet historie. trek ødela så mye etter å ha overtatt at kundekretsen protesterte så jævli på 98 modellene at Gary Klein fikk litt friere rom til å utvikle så det kom seg litt etter det. Etter 99 ca og fremover så var det en helt ny Attitude med beercan shaped headtube som kom og den varte helt frem til hele Klein eventyret var over slik jeg har hørt at det er. Gary driver visst med stjernekikkerter han nå har jeg hørt.
Har masse kontakt med en som har lakket hos Klein i 12 år frem til trek tok over da sluttet han.
Er forøvrig mye på forum i utlandet og har en god del kontakt med samlere og som har møtt Gary himself osv.
Nå kom dette her fra hukommelsen så ikke legg ut skuddpremie hvis jeg har glippi litt,men sånn ca er nå storyen da. Har noen pdf filer jeg kan sende til deg hvor jeg har alle katalogene fra 1990 og frem til 97 hvis du er int. Kan prøve å legge ut en her fra 94 ang Pulse hvis det går.
Håper vi fortsatt er venner hehe:-)

Redigert av Clint Berg; 09/02/2011 22:55.

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: mtbmaniac] #1111545 09/02/2011 21:34
Clint Berg Offline
Ringrev
Ringrev
tja, vil ikke det bare bety at de rebrandet en del opprinnelige attitude som adroit, og laget nyere, forenklede attitude?

forøvrig - om ikke noe slikt vanner ut et merke, så vet ikke jeg. ICON_WINK Fyyyy Trek fishwhack

Var egentlig det jeg prøvde å si hehe..
Det var Pulse som da ble Attitude osvosv...

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: Clint Berg] #1111605 09/02/2011 22:18
Clint Berg Offline
Ringrev
Ringrev
Vet ikke om denne funker her,men jeg prøver.
Det gjorde den ikke. Hvis du vil ha noen pdf filer så send meg mail på pm så kan du kikke litt..

Redigert av Clint Berg; 09/02/2011 22:19.

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: Clint Berg] #1111676 10/02/2011 08:01
Finn Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Clint Berg
Vet ikke om denne funker her,men jeg prøver.
Det gjorde den ikke. Hvis du vil ha noen pdf filer så send meg mail på pm så kan du kikke litt..

Eller klikk inn på KLEIN Kataloge øverst til høyre ICON_SMILE

No Brakes, No Freewheel, No Worries !!

aka RAMMSTEIN
Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: Finn] #1111790 10/02/2011 10:46
Clint Berg Offline
Ringrev
Ringrev
Enklere det Finn,-)

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: *.pdr] #1111796 10/02/2011 10:52
*.pdr Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Solgt! Muntlig avtale inngått, virker problemfritt. Men hvis noe skulle skjære seg så skal jeg oppdatere...

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: *.pdr] #1111958 10/02/2011 14:23
Clint Berg Offline
Ringrev
Ringrev
Tja da er han nok meget fornøyd han som kjøpte den til dama si. Takk for handel du er en konge kar Peder. Veit du hvor bussen går forresten hehehe Hilsen Clint;-)

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: mtbmaniac] #1112862 11/02/2011 21:45
MagneA Offline
Ringrev
Ringrev

Seriøst? Ramma vil bli verdiløs om den er repaintet. Og hvem klarer å lakke slik en orginal 94 mod er? Helt meningsløst å skulle repainte en så strøken ramme selv om Koi ikke er en ettertraktet lakk.

Denne er tross alt lakkert på den gamle Klein fabrikken av de samme lakkererne som gjorde f.eks 94-modellene.

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: MagneA] #1112884 11/02/2011 22:25
kleinsykkel Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Abrahamsen

Seriøst? Ramma vil bli verdiløs om den er repaintet. Og hvem klarer å lakke slik en orginal 94 mod er? Helt meningsløst å skulle repainte en så strøken ramme selv om Koi ikke er en ettertraktet lakk.

Denne er tross alt lakkert på den gamle Klein fabrikken av de samme lakkererne som gjorde f.eks 94-modellene.
fleiper du?

The only thing better then a KLEIN, is two...

ritt:lillehammer-oslo, grenserittet, birken på mosjonisttid:)
Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: MagneA] #1112888 11/02/2011 22:31
kleinsykkel Offline
Entusiast
Entusiast
Tror innlegget mitt ble feil!! Det jeg mener er ; FLEIPER du på repaint KLEIN er mindre ettertraktet??? Da snakker vi kun GARY KLEIN...har du sett ebay det siste??????

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: kleinsykkel] #1112889 11/02/2011 22:32
MagneA Offline
Ringrev
Ringrev
Fleiper ikke nei. Hvilken repaint har gått for mye på ebay sammenligna med orginal?

Følger ebay hver dag og har gjort det i ti års tid. Har også lagt ut repaint-MC2 der som ikke ble solgt.

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: kleinsykkel] #1112891 11/02/2011 22:34
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Til kjøper: Om du trenger hjelp til å få på skivebremsfeste så kling på tråden. Jeg bare fyrer opp sveiseapparatet, det blir så bra så ICON_SMILE

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: mtbmaniac] #1113727 13/02/2011 21:44
Clint Berg Offline
Ringrev
Ringrev
Til kjøper: Om du trenger hjelp til å få på skivebremsfeste så kling på tråden. Jeg bare fyrer opp sveiseapparatet, det blir så bra så ICON_SMILE

Så bra for jeg har allerede skrapet bort lakken så du får kontakt hehe...

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: MagneA] #1114406 14/02/2011 22:33
kleinsykkel Offline
Entusiast
Entusiast
Fleiper ikke nei. Hvilken repaint har gått for mye på ebay sammenligna med orginal?

Følger ebay hver dag og har gjort det i ti års tid. Har også lagt ut repaint-MC2 der som ikke ble solgt.
Gikk en TEAM USA M/demper her forleden. Jeg ga meg på høyt bud:)Ble solgt av den den mere kjente KLEIN lakkeren

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: kleinsykkel] #1114655 15/02/2011 13:14
kleinsykkel Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: kleinsykkel

Gikk en TEAM USA M/demper her forleden. Jeg ga meg på høyt bud:)Ble solgt av den den mere kjente KLEIN lakkeren
http://s672.photobucket.com/albums/vv81/Kleinspainted/?firstLogin=true

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: kleinsykkel] #1114699 15/02/2011 14:37
MagneA Offline
Ringrev
Ringrev
Ja så den gikk for ca $1500. En strøken, orginal ville gått for det dobbelte.

Den gikk også for overraskende mye iforhold til de andre repaintene fra Jon. Ca $1000 er mer vanlig. Adept Horizon repaint gikk uka etter den USA-en for under $1000.

Alle repaintene fra Jon som er i Norge har vært heeeelt ræva. Har hørt det samme av noen tyske. Fargene matcher ikke, skreve logoer, støv, ru, høydeforskjell i lakken og sig i klarlakk. Noen av dem har blitt mattet ned og klarlakkert på nytt av en som kan faget.

Re: Klein Adroit, som ny og rimelig (mange bilder) [Re: MagneA] #1114799 15/02/2011 17:55
kleinsykkel Offline
Entusiast
Entusiast
Da tar det det til etteretning. Sier takk for tips!! Mvh

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support