Jeg synes top fuelen til Trek er for racing og for hard i baken. Den er ikke like tilgivende som Specialized sin er. Trek sitt oppheng er kanskje litt mere tråkk effektivt enn specialized sitt. Men siden trek har en vertikal shock med en rocker link vil den ikke være like følsom for underlaget. (Det samme gjelder den gamle enduroen, stumpjumpern). Det er fordi du ikke får slaget fra underlaget rett inn i bakdemperen. Om kraften går mere direkte inn i bakdemperen vil du få et mere følsomt oppheng. Denne følsomheten gjør at man får et roligere oppheng som følger underlaget bedre. Trek top fuel er for all del en mega sykkel, men med min type sykling synes jeg specialized sitt oppheng er mer aktivt og roligere i utforkjøringene. Har selv syklet masse Trek, alle med full floater og ABP. Dette er jo veldig personlig, men om personen her ønsker en ritt/stisykkel synes jeg Epic EVO er et flott alternativ, evt en Santa Cruz Blur XC med 120 gaffel. Til dette bruket tror jeg en top fuel vil bli for bratt og stutt.