Jeg selger min Cannodale R1000 CAAD8 SI Str. 54 Den passer ryttere fra ca 175 til 182 cm. Jeg er selv 177 cm høy. Sykkelen ble kjøpt ny i august 2005. Den har vært flittig brukt fra 2006 til 2010. I 2004 vant Damiano Cunego i Giro d'Italia på en CAAD 8.
Rammen er matt svart med tynne S-formede setestag og kraftige kjedestag. Kranken som sitter på sykkelen er cannondale sin egenutviklede SI Hollowgram. Hvis jeg ikke tar feil så veier kranken kun 660 gram.
Sykkelen er utstyrt med full Shimano Ultegra gruppe bortsett fra bak giret som jeg har byttet ut med et XT gir for å få lettere utveksling (11-32). Denne utvekslingen er uvanlig, men da har du nesten samme utveksling som en kompakt krank i bakkene og 53-11 utveksling på flaten. Så at enkelte ryttere i Giro d’Italia i 2010 brukte samme utveksling i bakketempoen opp til Kronplatz (24% stigning på det verste). Hjulsettet som sitter på er Mavic Ksyrium Elite.
Tatt i betraktning at sykkelen er laget i aluminium så er den forholdsvis lett og veier ca 8 kg med pedaler, men med ZIPP 404 og normalt driverk er vekten nede i ca 7,5 Kg. Videre er sykkelen komfortabel og klatrer godt i bakkene. Sykkelen har fått nye wire, styreteip og sete.
Rammen har en noen bruks- og slitasjemerker i lakken, spesielt på kjedestaget der skoen har subbet. På venstre gir hendel har et pyntedeksel falt av. Dette kan du se av bildene som jeg har lagt ved.
Ønsker å selge sykkelen for 7000 kr og den befinner seg på Lørenskog . Vennligst ta kontakt på tlf 97116954 eller e-post thskamo@hotmail.com