Har kjøpt en BBB Nautilus II sak for å justere kjedeledd, men får ikke trykt nedpå kjedeleddet mellom de to metalltaggene. Trodde det skulle være et hendig verktøy som det gikk an å bruke, men neida. Bør jeg prøve å bytte det, eller eventuelt bruke dremelverktøy for å fikse den?
Kjøpte den fordi at den forrige jeg hadde gikk istykker, blikkmetall som sprakk, gikk i søpla:/
Hmm kanskje den er til tynnere el tykkere kjede enn det du har? Ikke vet jeg,men før du prøver Dremel så sjekk ut ihvertfall. Skal jo liksom funke det verktøyet som er i butikken da. Har brukt Dremel på mye med stor suksess ihvertfall:-)
You're born. You Ride A Few Bikes. You Buy A Klein. You Go To Heaven. Then You Die..
Burde vel funke da,men tror kanskje jeg hadde dratt i sjappa å bytta først jeg ass. For å være helt sikker liksom,men hvis det er som du sier og den nye er akkurat lik,så hadde jeg dratt frem Dremmer'n hehe. Husk vernebriller. Hatt etpar kjipe episoder hvor slipestein knekker av og dét vil du ikke ha i øya ass.... Lykke til.
You're born. You Ride A Few Bikes. You Buy A Klein. You Go To Heaven. Then You Die..
Rant: BBB har etter min erfaring en del stasj (både deler og verktøy) som ikke er helt 100%. Riktig nok er det aller meste helt ok, men så er det noen ting som bare ikke funker slik som de skal. Jeg er ferdig med BBB.
I was just riding along...
Re: Dremel på BBB kjedeverktøy....
[Re: JB.]
#110710702/02/201122:34
Dumt spørsmål: du har skrudd ut den skruen som holder imot kjedet, ikke sant? Forøvrig trenger du ikke noe maskineri hvis det bare er et tykt lakklag som hindrer deg. Det holder å skrape med et skrujern eller en kniv.