Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

La manga

La manga #1106067 01/02/2011 12:56
S
S.H Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Ulstein osk skal ha treningsleir på La manga i vinterferien,er det noken som har tips om gode treningsturer på racer i området?

Det er i motbakke det går oppover ICON_SMILE
Re: La manga [Re: S.H] #1106279 01/02/2011 19:21
J
joanas Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
J
Du skriver ikke hvor på La Manga du skal være, men skal du bo langt ute på "halvøya" så er det dårlige forhold for sykkel. Ekstremt mye trafikk, ekstremt mange trafikklys og tidkrevende å komme ut og inn.

Hvis du skal være i nærheten av sentrene der fotballfolket trener på vinteren, er det langt bedre, med fine rundturer i småkuppert terreng. Det går blant annet en flott rundtur fra La Manga golf-clubb via en by som heter Portman, til La Union og tilbake.

Du må leie bil hvis du skal komme til fjell.

Re: La manga [Re: joanas] #1106451 01/02/2011 22:23
O
olepeder Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Her er en rute som jeg bruker å sykle, skal dit på tirsdag for å være i 3 dager. Ellers kan du jo sykle til Los Alcazares og ta båten over til La Manga igjen. Den går til/fra båthavna i Tomas Maestre, der du ser på kartet at jeg starter.
Det er en del trafikk utover halvøya, men absolutt til å leve med. På denne tiden av året er det nok ikke all verden. Til og med midt på sommeren i år var det ok.
Ang trafikklys så er de i beste fall veiledende. Politiet bruker å tute litt når det blir for ille. Uansett synes jeg spanjolene viser syklistene mye mer respekt enn her hjemme.
Lykke til og kos deg ICON_SMILE

http://connect.garmin.com/activity/42280809

Redigert av olepeder; 01/02/2011 22:25.

Ole Jakob
Re: La manga [Re: olepeder] #1106665 02/02/2011 09:47
J
joanas Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
J
Nå håper jeg ikke jeg blir vurdert som vanskelig eller kranglete :-)
Men...

Jeg bodde langt ute på La Manga-stripa/halvøya i mars 2007, med et blandet lag av aktive seniorer/juniorer.
Min/våre erfaring(er) med stripe på La Manga er:
At den er utrolig kjedelig å sykle pga flat vei og tett betongbegyggelse.
At den kan være utsatt for vind (ofte solgangsbris mot når du kjører vestover om morgenen, som snur mot deg når du skal tilbake på ettermiddagen).
Ekstremt mye kryss og opptil 5 lyskryss pr 200 meter på det verste, gjør det vanskelig å få flyt på kjøringen (selv om man kjører på rødt).

Løypa som olepeder lenker til, jeg har syklet denne flere ganger, og etter min mening egner den seg ikke som treningstur for aktive syklister.

Min anbefaling er å finne løyper inne på "fastlandet".
og hvis dere har bil, og kan kjøre et stykke. Sykle Sierra Espuna (Koordinat 37.86233,-1.574399 i Google maps). Vi syklet fra en liten by som heter Totana, men fjellet kan sykles fra begge sider.

Moderator  support, Valentino