Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkel til madammen

Sykkel til madammen #1106000 01/02/2011 11:19
B
bly Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
B

Hei
Skal kjøpe sykkel til madammen og lurte på om det er noen som har noen erfaringer med denne:
http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=2107

Hun har aldri syklet på racersykkel før men er lysten på å prøve ICON_SMILE

Tenkte derfor at dette kunne være en grei start for å finne ut om dette er noe som hun liker/ikke liker ICON_WINK

Så som sagt, er det noen som har noe positive/negative erfaringer.. tenker da på jente geometri kvalitet osv osv ICON_WINK

Har du noen andre alternativer så kom med dem ICON_LAUGH

Re: Sykkel til madammen [Re: bly] #1106010 01/02/2011 11:35
A
AllanHov Offline
Avhengig
Avhengig
A
Hallo! Egentlig er det noen jenter som burde svare på denne, men jeg kan jo komme med et forslag uansett.

Jeg kjøpte sykkel til samboeren til jul og endte på en relativt rimelig carbonsykkel fra planet X. http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/CBPXSLPR/sl-pro-carbon-sram-red
Fargen ble selvsagt hvit. Den kom på ca. 12000 med frakt og toll.

Hvordan den er i forhold til jenter og geometri vet jeg ingenting om for å være ærlig. Hun har ingen referanse så jeg måtte bare velge noe. Hun har ikke fått prøvd sykkelen ute enda så det er vanskelig å gi en vurdering av den. Men hun ser veldig søt du når hun sykler på rulla ICON_WINK

Canyon sykkel du fant er også fin da og sikker god.

www.triallan.com Veien til Ironman Hawaii.
Re: Sykkel til madammen [Re: bly] #1106282 01/02/2011 19:25
K
KleinFervor Offline
Fersking
Fersking
K
Sitat: bly
Skal kjøpe sykkel til madammen og lurte på om det er noen som har noen erfaringer ... geometri kvalitet osv osv ICON_WINK

Hei, mitt råd er å fokusere på geometri. Kjæresten min kjøpte en helt grei Vipera hos en kompetent selger som også sørget for et bra sete og en litt kortere, brattere stem. Sesongen etter kjøpte jeg en Trek WSD til henne og da uttalte hun følgende:
Quote:
«Jøss og jeg som trodde landeveissykling skulle være vondt»
Så min råd er å fokuser på å finne en sykkel hun sitter godt på. Erfaringen min var altså at en ramme som er utviklet for jenter er viktig (så ikke ut som at Canyon-sykelen du linket til var det- bare sete/styre).

En annen viktig erfaring jeg gjorde var at med å skifte til kompaktstyre ble hun mye tøffere nedover. Dette fordi hun følge seg trygger siden det var mye letter å bremse. Blir det å sykle en vond/ubehagelig opplevelse gidder hun kanskje ikke og det var vel ikke det du ønsket å oppnå.

Hilsen -arne

Re: Sykkel til madammen [Re: KleinFervor] #1106513 02/02/2011 06:59
B
bly Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
B

hmm trodde dette var jente geometri på denne sykkelen, men litt nøyere lesing på geometri tabellene ser det ut til at KleiFevor har rett....

hmmm

Moderator  support, Valentino