Mye regn og is har utsatt min "innkjøring" av mine nye piggdekk. Dette satte mine kreative "grå" i gang, og her er hva jeg kom opp med. Feste en gaffel med hjul og pigg dekk bakpå bilen. Brukte laste-stikk for å kunne belaste hjulet. Liten belastning til å begjynne med for å øke på etter hvert. Varierte også luft-trykket for å få alle piggene i kontakt med underlaget.
Om innstallasjonen er lovlig, ja det vet jeg ikke....
Redigert av Rotkiw; 27/01/201121:04.
Wiktor
--------------------------------------- Bodø Bøddlan hiv lufta svart av Harstad Lyskesparkers.
Re: For oss late. (piggdekk-relatert)
[Re: Rotkiw]
#110350027/01/201120:48
Snodig innretning. Du får ikke kjørt inn piggdekkene pga regn og is.... Så du skal sykle på piggdekk når isen er borte og vi andre tar av piggdekkene kanskje?
Hehe, ser den. Nei det jeg ville fram til er at dekkene blir best innkjørt på asfalt. Det finnes bare i kjørebanen her i Bodø. Nå får jeg kjørt inn dekkene til stiene er fri for sne, og forhåpentlig full av is...
Wiktor
--------------------------------------- Bodø Bøddlan hiv lufta svart av Harstad Lyskesparkers.
#110352227/01/201121:04
Vi vil ha video! Uten levende bilder har ikke dette skjedd ... Og hva gjør du for å kjøre inn bakdekket? For du er vel såpass lat at du ikke gidder å bytte dekk mellom felgene??
Er det ikke et poeng med innkjøring at det skal være rolig og kontrollert, slik at pigger får mulighet til å "sette seg"? Ose avgårde i 80km pluss med et dekk på slep er vel det stikk motsatte.
Skjønner ikke hvorfor du trenger så mye vandring og bremseskive på denne inretningen. Eller er det kanskje noe galt med bilen som ikke kommer så godt fram i inlegget.
Stokk og stein sykkelklubb
#110367528/01/201108:50
Mye regn og is har utsatt min "innkjøring" av mine nye piggdekk. Dette satte mine kreative "grå" i gang, og her er hva jeg kom opp med. Feste en gaffel med hjul og pigg dekk bakpå bilen. Brukte laste-stikk for å kunne belaste hjulet. Liten belastning til å begjynne med for å øke på etter hvert. Varierte også luft-trykket for å få alle piggene i kontakt med underlaget.
Om innstallasjonen er lovlig, ja det vet jeg ikke....
Jeg forstår deg godt. Det er kjedelig å sykle på vei, spesielt om vinteren. En helt grei måte å kjøre inn dekkene på synes jeg. Og du suser sikkert ikke avgårde i 80km/t.......
[Re: Donald]
#110369028/01/201109:18
Rotkiw har dette oppsettet slik at sykkelcomputeren skal vise mange mil når sesongen begynner. Akkurat som de som førte opp heiskjøring når de skulle fylle ut skikortet på barneskolen :-D
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.