Har nylig blitt ansatt som verkstessjef på en sportsbutikk. Har jobbet med sykkel i 8 år, men på en liten butikk, uten stort verksted.
Hvor jeg har overtatt er det behov for solid kontroll på sykler som er inne på verksted, og lurer på om det er noen her som har erfaringer å dele? Tenker kanskje helst på programmvare som fins?
Det finnes sikkert designede programmer til denne bruken, liknende programmer til bilverksteder. MEN man kommer jo ett godt stykke med Oulook Planlagte tider, notater, navn og nummmer osv.
Du kan jo legge opp hver sykkel som et prosjekt i MS Project. Har ikke brukt dette programmet til lignende formål tidligere, men det gir deg en enkel oversikt over tidsdisponeringen din :-)
evt Sharepoint Foundation 2010 som er gratis og du kan lage lister med egne felter og verdier på en enkel måte. F.eks legge inn lister med sykkelmerker, status, avkrysningknapper for hva som skal gjøres osv. Helt opp til deg selv og fantasi/behov. Endring av status så kan du ha visning som da fjerner sykkelen fra visningen, men blir liggende i historikk. Har også god dokumenthåndtering hvor man kan legge inn veiledninger, mekketips, dokumentasjon, FAQ osv. http://sharepoint.microsoft.com/en-us/product/Related-Technologies/Pages/SharePoint-Foundation.aspx
Krever jo litt å lære seg dette, men er du datakyndig går det raskt.
Har ikke brukererfaring eller noe mer kjennskap til programmet enn at jeg lasta ned demo nå i kveld.. Ligner på Outlook, men kan legges opp med flere reparatører, sette jobber på dem og oppdatere status på oppdragene. Finnes i enmannsversjon og nettverksversjonen jeg linker til, hvor kundekontakten typisk legger inn oppdrag, og reparatøren har egen pc og ser oppdragene.