|
|
G-sports 100% fornøyd garanti
|
G-sports 100% fornøyd garanti
18/01/2011 12:37
|
Dr.Gonzo
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Rett før jul handelt jeg en skipakke til kjærsten min på G-sport. Etter at hun hadde prvd ski og sko på en 5km tur over nyttår fant hun fort ut at skoene var for store da hun fikk store gnagsår på begge hælene. Hun dro så for å bytte skoene. Etter å ha vist fram kvittering, og selger hadde sett at skoene fortsatt så helt nye ut så spurte han henne om hun hadde brukt skoene. Hun svarte ærlig at skoene var blitt brukt på en kort skitur. Hun fikk da beskjed om at varen ikke kunne byttes siden den var BRUKT. Hun godtok dette og ble isteden prakket på ekstra innlegssåler isteden.
Kjærsten min hadde ikke fått med seg G-sports sin nye reklamefilmen som går på TV hvor de uttaler " er du ikke 100% fornøyd kan varen byttes selv om den er BRUKT."
For å finne ut om et par skisko funker trenger man mer enn å gå 10 meter rundt på parketten. En skitur på 5km er da et minstekrav?
Jeg har sendt mail til kundeservice på g-sport, men har ikke fått svar etter en uke. Dette er virkelig for dårlig. Nå går snart de 30 dagen man har bytterett ut og jeg lurer derfor på om forumets kloke brukere mener at jeg har min rett til å få byttet skoene, og om noen andre har opplevd lignende?
|
|
|
Re: G-sports 100% fornøyd garanti
[Re: Dr.Gonzo]
18/01/2011 12:39
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Dette er feil, og hun har sin fulle rett til å bytte skoene.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
18/01/2011 12:42
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
G-Sport skriver på sin nettside Med G-Sports 100% fornøyd garanti, kan du være helt sikker på at du får riktig produkt til ditt bruk. Våre selgere er tilstede for å hjelpe deg med å velge riktig utstyr. Skulle du likevel ikke være fornøyd, kan du innen 30 dager bytte til en annen modell innenfor samme produktgruppe, selv om varen er brukt. Denne garantien gjelder på alle våre varer i alle våre butikker i inntil 30 dager etter at varen er kjøpt. Kvittering må fremvises. Ser ingen begrensning på hvor mye varen kan være brukt, kun at man må bytte innen 30 dager. Hvis de ikke holder det de lover, kjør på med alt du har; her lover de svart på hvitt at du kan bytte en BRUKT vare. En sak for Forbrukerombudet hvis de ikke følger opp lovnaden.
|
|
|
[Re: cvrokka]
18/01/2011 12:42
|
jhn
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Gå til butikken igjen med kvittering og si du ønsker å benytte deg av 100% fornøyd garantien. Jeg har gjort det et par ganger med brukte ting og aldri hatt noen problemer. Klipp fra G-sport hjemmesider: Med G-Sports 100% fornøyd garanti, kan du være helt sikker på at du får riktig produkt til ditt bruk. Våre selgere er tilstede for å hjelpe deg med å velge riktig utstyr. Skulle du likevel ikke være fornøyd, kan du innen 30 dager bytte til en annen modell innenfor samme produktgruppe, selv om varen er brukt. Denne garantien gjelder på alle våre varer i alle våre butikker i inntil 30 dager etter at varen er kjøpt. Kvittering må fremvises. http://www.gsport.no/Informasjon/Kundeservice/100-fornoyd-garanti/
|
|
|
[Re: TeddyTrB]
18/01/2011 12:43
|
ohels
Entusiast
|
Entusiast
Når G-sport reklamerer med bytterett, så må de stå ved det. Utover det så har du ingen bytterett på varer kjøpt over disk.
|
|
|
18/01/2011 12:44
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Her skal du ikke gi deg. Fyll ut dette skjemaet og gå tilbake til butikken. Hvis de sier at du får ta til takke med innleggsålene, så sier du at de er prøvd, men ikke er tilstrekkelig til at du er 100% fornøyd. Mer her: http://www.gsport.no/Informasjon/Kundeservice/100-fornoyd-garanti/ Edit: Det de andre sa
Redigert av Tex; 18/01/2011 12:45. Rediger grunn: HEr haglet det med svar. polulært tema ...
|
|
|
[Re: ohels]
18/01/2011 12:45
|
lim3
Ivrig
|
Ivrig
Jeg bytta et par skisko fordi de gnagde.
Ikke noe stress, bytta til en billigere modell og tok med et par staver siden de ble lik pris tilsammen.
|
|
|
[Re: lim3]
18/01/2011 15:49
|
Dr.Gonzo
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Da har jeg vært og bytta skoa. Det gikk nesten helt glatt. Først mente dama i kassa at jeg måtte ha med esken. Den hadde jeg ikke lengre. Jeg prøvde å si at jeg ikke trengte esken til de nye skoene, men det var vist ikke det som var poenget mente hun. Hun gikk for å hente skiansvarlig på butikken, men han var ute til lunsj, så da ente det med at jeg fikk kranglet meg til å bytte. Ble et hakk bedre modell siden størrelse 36 ikke den aller vanligste. Så da er det bare å vente på at det fryser på her i Oslo så det blir herlig isklister føre
|
|
|
18/01/2011 18:41
|
ThB
Besatt
|
Besatt
Jeg jobber selv i G-Sport. Garantien er klar nok, den. Merkelig at ikke dette gikk uten problemer i første forsøk. Du oppfylte din del av "dealen" ved å framvise kvittering. Da skal, som flere andre har slått fast, varen du ikke er fornøyd med kunne byttes mot tilsvarende vare innen 30 dager. Uansett om varen er brukt eller ikke.
100 % fornøyd garantien skal føre til et trygt og uproblematisk kjøp for kunden. Teksten er nettopp derfor ganske så klar, og det eksisterer ikke en haug av begrensninger med liten skrift. Stikkordene er framvisning av kvittering, en frist på 30 dager, og at du må holde deg i samme varegruppe. Kunden kan for eksempel ikke forvente at skipakka man kjøpte til påske kan byttes inn i en sykkel etter gjennomført påsketur.
For meg høres det ut som du har vært uheldig og møtt litt urutinert betjening som ikke har kontroll på kjedens egne regler. Bra det ordna seg til slutt, men synd at du måtte krangle for å få det til...
Thomas
|
|
|
[Re: ThB]
18/01/2011 19:19
|
Dr.Gonzo
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Etter å ha byttet skoene har jeg funnet ut at det er noe som ikke stemmer med prisen på skoene som jeg byttet til. Skoen som ble byttet inn var et par Alpina eve 28 Disse koster ifølge g-sport.no 1300kr Skoene jeg byttet til var et par Alpina eve 20s Disse koster 1200kr på nettidene. MEN på G-sport Storo kostet disse skoene jeg byttet til 1500kr, og jeg måtte betale et mellomlegg på 200kr. Dette er ingen nett pris, og samtlige andre sportsbutikker jeg har sjekket selger eve 20 for mindre enn eve 28, siden det er modellen under.. Oslo sportslager selger den faktisk for 900 kr, ikke at det egentlig har noe å si. MEN grunnen til dette har noe å si. Dette er nemlig fjorårets modell!! Jeg har altså betalt 1500 kr for fjorårets rimligste modell i sportsserien!! G-sport skulle i det minste ha opplyst om at dette er en fjoråretsmodell, noe Oslo sportslager gjør på sine sider. Jeg kommer til å kreve å få tilbake betalt 300 kr for så å aldri mer handle på g-sport.
Redigert av Dr.Gonzo; 18/01/2011 19:21.
|
|
|
18/01/2011 20:52
|
ThB
Besatt
|
Besatt
Faktum er at Alpina Eve 20S kostet 1499 kr i fjor, i hvert fall i G-Sport systemet. Nettbutikken er en selvstendig enhet som noen ganger kjører lavere priser. Siden Eve 28G koster 1299 kr har butikken på en måte sitt på det tørre. 300 kr kan du vel uansett ikke få tilbake, den skjønte jeg ikke helt. Men uansett; skoen burde jo vært rabattert siden det nettopp er en fjorårsmodell. Noe mellomlegg burde du etter min mening aldri betalt. Jeg ville i hvert fall tilbydt deg skoen uten mellomlegg, men selvsagt med info om at det dreide seg om en fjorårsmodell. Igjen; hele greia virker litt klønete og urutinert løst, forutsatt at saken er korrekt framstilt fra din side. Dette er vel ingen god reklame for den aktuelle butikken, for å si det forsiktig. Likevel; å felle en knusende dom over alle landets G-Sport butikker ut fra denne episoden blir litt tullete. Hvis det var det du mente, da: Jeg kommer til å kreve å få tilbake betalt 300 kr for så å aldri mer handle på g-sport.
Redigert av ThB; 18/01/2011 21:05. Rediger grunn: La til litt
Thomas
|
|
|
[Re: lim3]
18/01/2011 20:58
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Du er heller ikke bundet til å gå til samme butikk, men kan gå det hvilken som helst som har solgt den samme modellen.
|
|
|
18/01/2011 21:04
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Igjen; hele greia virker litt klønete og urutinert løst, forutsatt at saken er korrekt framstilt fra din side. Dette er vel ingen god reklame for den aktuelle butikken, for å si det forsiktig. Likevel; å felle en knusende dom over alle landets G-Sport butikker ut fra denne episoden blir litt tullete. Enig. Det virker som du har blitt offer for en eller annen med alt for lite kunnskap om både rutiner og varer, noe som preger sportsbransjen generelt.
|
|
|
18/01/2011 21:21
|
Dr.Gonzo
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
..å felle en knusende dom over alle landets G-Sport butikker ut fra denne episoden blir litt tullete. Ja, det ble skrevet i et øyeblikk preget av stor frustrasjon. Men poenget her er at g-sport sine priser og informasjon ikke henger på greip. Det at de på Storo fortsatt prøver å selge fjorårets modeller til samme pris er en ting.(Når årets modell et hakk over koster mindre blir det bare for dumt) En annen ting er at på g-sport sine nett sider selger de alpina sko som er 09/10 uten å nevne det noen som helst sted. Å nevne dette tydelig gjør derimot Oslo sportslager som er kjent for å være veldig gode på service. Når skoene i tillegg koster 600 kr mindre (et avsalg på ca 30%, som de selvsagt burde ha siden det er snakk om fjorårets modell) så er det ikke vanskelig for meg å finne ut hvor jeg kommer til å legge igjen pengene mine neste gang jeg skal handle sportsutstyr, eller rettere sagt, hvor jeg ikke kommer til å legge de igjen.
Redigert av Dr.Gonzo; 18/01/2011 21:23.
|
|
|
18/01/2011 21:38
|
ThB
Besatt
|
Besatt
Jeg skal vel ikke prøve å forsvare nettbutikken, for jeg er enig i at produktinfoen der er for knapp i mange tilfeller. Og jeg skal i hvert fall ikke forsvare strategien der du handlet, for jeg er uenig i både prisingen og håndteringen av 100 % fornøyd garantien, hvis dette foregikk akkurat slik du beskrev. Fjorårets sko settes i de aller fleste tilfeller ned, og 30% er vel gjerne et minimum. Slik tror jeg det tenkes hos de fleste av landets over 200 G-Sport butikker.
Thomas
|
|
|
18/01/2011 22:30
|
JB.
Ivrig
|
Ivrig
Jeg tror du er litt vranglært om de ulike skomodellene her, Gonzo. Alpina 28G er ikke en oppgradert/forbedret utgave av 20S. 28G er en varmere og mer klumpete sko, beregnet på rolige markaturer eller lette fjellturer. Denne skoen har feste for gamasjer og mer foring. 20S er en lettere og mer treningsretta skisko som både er tynnere og mer snerten enn 28G.
Hva angår årsmodeller har jeg ikke så mye info å komme med, men jeg har vanskelig for å tro at det har skjedd en rivende utvikling fra ett år til et annet på skiskofronten i dette sjiktet.
Er det virkelig verdt å gå helt over styr for små detaljer? Er det ikke viktigere at dama får noen skisko som passer godt på foten?
For ordens skyld: jeg jobber ikke i G-Sport.
I was just riding along...
|
|
|
[Re: JB.]
18/01/2011 23:07
|
Dr.Gonzo
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Er det virkelig verdt å gå helt over styr for små detaljer? Er det ikke viktigere at dama får noen skisko som passer godt på foten?
Det var nettopp dette tråden egentlig handlet om. At hun ikke fikk byttet skoen siden hun hadde brukt de på en 5km skitur ( og da fant ut at skoene gnagde veldig.) Hun gikk først til G-sport Grensen. De sendte henne videre til g-sport Storgata siden de var kjøpt der. (Skoene skulle selvsagt kunne byttes på Grensen.) På butikken i Stortorget fikk hun heller ikke byttet, siden hun innrømte at skoene var brukt, selgeren sa til og med at de så helt nye ut, men spurte allikvell "men du har vel ikke brukt skoene?" Noe kjæresten min svarte ærlig ja på. Da fikk hun dessverre ikke bytte, men selgeren prakket på henne et par innleggssåler, som om det kom til å fikse det. Det virker som de bevist gjorde dette siden kjæresten min er ganske sjenert og ikke snakker opp for seg selv. Da hun kom hjem fortalte jeg henne om g-sports 100% fornøyd garanti og hun sendte da en mail til kundeservice hos G-Sport Den har ikke blitt besvart etter en uke. Til slutt gikk jeg til G-sport Storo. Her prøvde de også å vri seg unna å få bytte siden jeg ikke hadde med esken, men jeg lot meg ikke overtale og måtte krangle meg til å bytte. Da jeg på toppen av det hele føler meg ganske lurt på prisen så er det ikke rart at jeg " går helt over styr" Jeg gidder ikke engang å kommentere hvorvidt å skrive 2 innlegg på TS forumet kan karakteriseres som å gå helt over styr.. Etter å ha blitt så dårlig behandlet på tre forskjellige butikker, samt svært dårlig kundeservice på mail og manglende info på nettsidene så feller jeg herved " en knusende dom over alle landets G-Sport butikker "Nå gjenstår det bare å håpe at de nye skoene passer så jeg slipper å befinne meg i en g-sport butikk noe mer. Dette blir det siste jeg kommer til å si om denne saken. God Natt.
|
|
|
19/01/2011 01:51
|
Vanilla Ninja
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg gidder ikke engang å kommentere hvorvidt å skrive 2 innlegg på TS forumet kan karakteriseres som å gå helt over styr..
Det viktige er ikke hvor mange innlegg du skriver, men hva du skriver i innleggene... Slapp av og pust med magen, så skal du se at verden blir et bedre sted å leve. LJ
|
|
|
19/01/2011 09:39
|
JB.
Ivrig
|
Ivrig
Jeg "glemte" å si at jeg er enig i at G-Sport ikke har gjort leksa si her. 100% fornøyd skal være enkelt og greit, at varen er brukt har ikke noe å si.
Dama mi opplevde faktisk en ganske lignende episode rett etter jul, hvor en vare skulle byttes. Den ansatte hos G-sport sa nei, og bortforklarte det med at han ikke fant varen på datamaskina. Hun ble sendt hjem med uforrettet sak. Da jeg fikk høre om dette sa jeg at hun skulle gå tilbake og spørre etter sjefen. Hun gjorde det og alt ordnet seg på et par minutter.
Poenget mitt er at det ofte er greiere å ta slike problemer der de oppstår, og ikke "spre" de ut over mange butikker/kundesenter. Jeg vet at Gresvig-ansatte egentlig skal etterstrebe en svært kundevennlig opptreden, selv om disse episodene taler mot dette. Derfor vil jeg igjen råde om å snakke med sjefen om ting ikke ordner seg i første omgang. Møter du et utskudd i kassa, vær knallhard tilbake. Det er G-Sport selv som har gitt kundene denne garantien, da skal de følge opp.
Når det gjelder det å gå helt over styr, så var ikke det myntet på antall ord du skrev, men som Vanilla sier, hva som ble skrevet. Å fordømme en landsdekkende kjede (med en i grunnen svæææært god bytterett) for all fremtid, ser jeg på som å gå litt over styr.
I was just riding along...
|
|
|
[Re: JB.]
19/01/2011 10:27
|
jens fredrik
Besatt
|
Besatt
Når det gjelder det å gå helt over styr, så var ikke det myntet på antall ord du skrev, men som Vanilla sier, hva som ble skrevet. Å fordømme en landsdekkende kjede (med en i grunnen svæææært god bytterett) for all fremtid, ser jeg på som å gå litt over styr.
Tja, jeg må si meg enig i Dr.Gonzo her. Vi er kanskje bortskjemte med gode sportsbutikker i Oslo, men jeg har til gode å kjøpe noe dyrere enn en boks skismurning i en g-sportbutikk de siste ti årene. Hvorfor? Fordi utvalget har vært labert på alt annet enn fritidsklær og prisene har vært høye. Så innfører de en garantiordning som faktisk gjør dem konkurransedyktige fordi kunden kan betale seg ut av usikkerheten forbundet med bomkjøp. Når da hele tre butikker i kjeden er vriene, eller ikke forstår sin egen garantiordning, er hele konkurransefortrinnet borte. Kanskje det bare gjelder Oslo, men jeg skjønner hvorfor Dr.Gonzo ikke gidder å handle på g-sport igjen.
Redigert av jens fredrik; 19/01/2011 10:28. Rediger grunn: Komma
|
|
|
[Re: jens fredrik]
19/01/2011 10:37
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Etter å ha lest denne tråden kan jeg i alle fall garantere at Dr. Gonzo ikke er 100% fornøyd med G-sport. Han faller således utenfor garantien. Og da kan kjæresten med skiskoene bytte til en annen doktor. Og bare snakk med sjefen om det ikke går på første forsøk.
LarsB
|
|
|
19/01/2011 11:17
|
GeirK
More than words
|
More than words
Etter å ha blitt så dårlig behandlet på tre forskjellige butikker, samt svært dårlig kundeservice på mail og manglende info på nettsidene så feller jeg herved " en knusende dom over alle landets G-Sport butikker " Da forlanger jeg at du forteller hva som er galt med min lokale G-Sport på Tiller i Trondheim. Alternativt innrømmer du at du generaliserer noe fryktelig basert på din erfaring med færre enn 1,5% av kjedens butikker og trekker det utsagnet tilbake.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
19/01/2011 11:32
|
Trebein
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg kjøpte en relativt dyr skipakke på G-sport i romjulen, på første turen oppdaget jeg på lik linje med gonzo at jeg fikk gnagsår på hælene. Dro tilbake til butikken i asker uten skoeske, men med kvittering. Hadde overhodet ingen problemer med å få byttet skoene, snarere tvert imot var de både hyggelige og svært behjelpelige.
Så at man har hatt en dårlig opplevelse i en butikk betyr ikke at man skal slå alle over en kam.
|
|
|
[Re: Trebein]
19/01/2011 11:40
|
Vanilla Ninja
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Så at man har hatt en dårlig opplevelse i en butikk betyr ikke at man skal slå alle over en kam.
*Skjære alle over en kam. Bare for å nevne det. 
|
|
|
[Re: Vanilla Ninja]
19/01/2011 12:13
|
EiW
Ringrev
|
Ringrev
*Skjære alle over en kam. Bare for å nevne det. Slå i hartkorn? Eller, det er kanskje noe annet.
|
|
|
[Re: GeirK]
19/01/2011 12:19
|
jens fredrik
Besatt
|
Besatt
Etter å ha blitt så dårlig behandlet på tre forskjellige butikker, samt svært dårlig kundeservice på mail og manglende info på nettsidene så feller jeg herved " en knusende dom over alle landets G-Sport butikker " Da forlanger jeg at du forteller hva som er galt med min lokale G-Sport på Tiller i Trondheim. Alternativt innrømmer du at du generaliserer noe fryktelig basert på din erfaring med færre enn 1,5% av kjedens butikker og trekker det utsagnet tilbake. Enkelt, den er for langt unna all den tid Dr.Gonzo bor i Oslo
|
|
|
19/01/2011 12:31
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Etter å ha blitt så dårlig behandlet på tre forskjellige butikker, samt svært dårlig kundeservice på mail og manglende info på nettsidene så feller jeg herved " en knusende dom over alle landets G-Sport butikker " Da forlanger jeg at du forteller hva som er galt med min lokale G-Sport på Tiller i Trondheim. Alternativt innrømmer du at du generaliserer noe fryktelig basert på din erfaring med færre enn 1,5% av kjedens butikker og trekker det utsagnet tilbake. Enkelt, den er for langt unna all den tid Dr.Gonzo bor i Oslo Jeg har benyttet meg av 100% fornøyd garantien på Lambertster. Det funka som fjell - enda varen ikke var kjøpt der.
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
[Re: Trebein]
19/01/2011 12:35
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
jeg fikk gnagsår på hælene. Her er det vel ikke skoene, men dine skjøre hæler, som er problemet :-D Gå lange turer slik at du herdes!
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
19/01/2011 13:10
|
GeirK
More than words
|
More than words
Enkelt, den er for langt unna all den tid Dr.Gonzo bor i Oslo
Ahh. Den knusende dommen går altså ut på at flesteparten av den 200+ butikkene ligger for langt unna. At jeg ikke skjønte det.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
|
|