Det skal ikke mye til for at jeg kaster meg på små og store utfordringer. 500 km er jo ingen avstand på landeveismaskinen. Det som er en utfordring er blåsevær og temperaturer rundt nullpunktet. I Stavanger hører det også til sjeldenheten at det er særlig stabilt vær i slutten av desember. Jeg hadde flaks med været og klarte 501 km. Det var flott å komme seg ut mellom familieselskap *gjesp* og pinnekjøtt *mett*. Litt kjedelig å sykle alene, men fikk virkelig godfølelsen av å rulle avgårde i finvær og minusgrader. Her kan De (som ønsker) lese om mine 8 dager på (H)jul med meg selv: Rapha500
Jeg er fortsatt veldig imponert! Supre bilder (topp Rapha-look på modellen), stemningsfull film (hvilken musikk?) og nydelig tastaengelsk. Håper du vinner "vinterklumpen" med raffe Rapha-ting!
En av mine favoritturer, sommerstid. Like fin om vinteren, så lenge det er greit vær. Måtte se ann vindretning for å ikke få motvind langs kysten. Knudaheiå
En av mine favoritturer, sommerstid. Like fin om vinteren, så lenge det er greit vær. Måtte se ann vindretning for å ikke få motvind langs kysten. Knudaheiå
Det er en superfin tur, det er ellers merkverdig at alle lengre turer i området ser ut til å gå via Undheim ...
En av mine superfavoritter er opp til Byrkjedalstunet for en lappe-pause(ikke lappe dekk, men spise en), over Gloppedalsura, og opp til høyre over ... ehhh, Ivesdal? Ut på E39 rett nord for Søyland kiosk, en liten etappe på E39 før avkjøringen til Bue og så bare kos i lange baner forbi Karlsbu og ned til, nettopp, Undheim og så hjem igjen via Ålgård eller Figgjo.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Ikke råd til rulle... (Rapha500?)
[Re: gare]
#109471910/01/201122:53
Skylle sykle frå Lysebotn, via Sirdalen og tilbake til Lauvvik, men på toppen av Lysebotn blas det opp, og vart skikkelig surt og kald, med regn, motvind og tjukk tåkte. (Og alle tre var kledd for sommar og sol.)
Den halvtimen på Byrkjedal var ubeskrivelig, med varm kaffi, lefser og sjokoladekake. (Det var ganske ubeskrivelig fælt å setje seg på sykkelen igjen etterpå også..)
Vaskar kleda mine sjølv...
Re: Ikke råd til rulle... (Rapha500?)
[Re: NjalVM]
#109483511/01/201109:36
Hei. Veien fra Byrkjedal til Oltedal er utbedret i Giljajuvet. Det er nå en lys og fin tunnel å sykle gjennom. Den første tunnelen er litt mørk, men går helt fint om man har lys.
Tunnelen etter Dirdal er lang, mørk og litt bratt. Det er omkjøringsvei på utsiden av tunnelen, som brukes bl.a. i Aarbakkerittet og Jadarhusrittet.
Jeg er imponert over filmen din og over kjæresten din.( som lot deg få lov )Og av Jæren. Bare der kan man vel klare å sykle 50 mil og bare klatre 2.6 km( når jeg tenker meg om , kunne det jo vært langt mindre også ) Neste vinter skal jeg også ha CX, dette var Inspirerende.
Jeg var på costa blanca, med familie og sykkel. Det ble bare 180km på 4 turer, men jeg klatret ferdig 2500m på de første to. Neste festive burde bli 5000. Vertikale meter !
Takketitakk. Fett å vinne. Må vel sykle med det nye stæsjet før snøen smelter... Hadde det ikke vært for alle de andre syklistene som motiverte og skrev om sine turer hadde jeg kanskje ikke orket å sykle alle mila. Det var jo litt slitsomt til tider. Takk til dem også.
Det var vel ikke veldig mange av de andre som gjorde 500 på piggdekk.
Jeg har kjørt DWT i slaps, synes det gikke ganske bra..
Det jeg er mer usikker på er at de er så utrolig tighte.. når de sitter på er det nærmest umulig å få tak med fingrene. Men det skal kanskje være sånn. I disse skinz-tider..