|
Re: Kjøpe Hjul: Systemhjul, maskinbygd eller håndbygd?
[Re: FrankHH]
09/01/2011 21:26
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Et dårlig bygd hjul blir fortere skjeivt/ryker eiker enn et skikkelig bygget. Og da mener jeg håndbygget.
Alle alternativene du velger har god track record. Jeg ville dog kanskje gått over Hope Hoops-settet for spenning ved mottak, da dette er vanlig, maskinbygget hjul. Uansett er det et knallhjul der du får mye for pengene.
Til birken ville jeg gått for det letteste du får råd til!
|
|
|
[Re: baronKanon]
09/01/2011 21:36
|
FrankHH
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Et dårlig bygd hjul blir fortere skjeivt/ryker eiker enn et skikkelig bygget. Og da mener jeg håndbygget.
Alle alternativene du velger har god track record. Jeg ville dog kanskje gått over Hope Hoops-settet for spenning ved mottak, da dette er vanlig, maskinbygget hjul. Uansett er det et knallhjul der du får mye for pengene.
Til birken ville jeg gått for det letteste du får råd til! ok interesangt; men du er skeptisk til håndbygd skjønner jeg deg rett... jeg har ikke peiling på bygging av hjul, har kjøpt ett hjulsett fra Chainreaction.com med Chris King nav 819 felg fornøyd med det. så vurderer faktisk dem og BABracing med Crest felg
Specialized, Ghost, TREK, Giant +++
|
|
|
10/01/2011 07:07
|
Espen
More than words
|
More than words
FN-Sykkel og Dogstar er to meget dyktige byggere. Begge kan abefales på det sterkeste. Kjenner flere titalls hjulbygg fra disse.
De kan dessuten gi deg råd om valg av komponenter.
e
|
|
|
10/01/2011 07:54
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
ok interesangt; men du er skeptisk til håndbygd skjønner jeg deg rett... Jeg er skeptisk til maskinbygde hjul, derfor må du gå over Hope Hoops fra BaB. De er ikke håndbygde, men ferdigkjøpte fra fabrikken til Hope. (Du får samme på CRC og andre steder til samme pris, så lokalt lønner seg her). Dette er Hopes "systemhjul". Mavic er jeg litt mindre skeptisk til enn andre maskinbygde ferdighjul.
|
|
|
[Re: baronKanon]
10/01/2011 13:52
|
Bjørn B
Ivrig
|
Ivrig
ok interesangt; men du er skeptisk til håndbygd skjønner jeg deg rett... Jeg er skeptisk til maskinbygde hjul, derfor må du gå over Hope Hoops fra BaB. De er ikke håndbygde, men ferdigkjøpte fra fabrikken til Hope. (Du får samme på CRC og andre steder til samme pris, så lokalt lønner seg her). Dette er Hopes "systemhjul". Mavic er jeg litt mindre skeptisk til enn andre maskinbygde ferdighjul. Vi(babracing) er helt enige i at maskinbygde hjul har alt for stor variasjon i byggkvaliteten. Derfor gir vi alle hjulsett fra Hope en siste finish selv før vi sender de fra oss!
Bjørn
Insta: @bjornballangrud
Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel Løypelegger Ultrabirken
|
|
|
[Re: Bjørn B]
10/01/2011 13:53
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Vi(babracing) er helt enige i at maskinbygde hjul har alt for stor variasjon i byggkvaliteten. Derfor gir vi alle hjulsett fra Hope en siste finish selv før vi sender de fra oss! Facebook-liker-knapp 
|
|
|
|
|
|