Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kjøpe Hjul: Systemhjul, maskinbygd eller håndbygd?

Kjøpe Hjul: Systemhjul, maskinbygd eller håndbygd? #1094083 09/01/2011 21:13
FrankHH Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Ser for meg tre alternativer typisk:

Mavic SLR, AC MTB 26 (systemhjul)
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/a...kr&Visn=Std

Nettshopers ferdigbygde hjul f.eks.
http://www.babracing.no/product/569387/Hope_Pro-3-SP-XC3-CREST-Bakhjul.html

Eller kjøpe hjul bygd av lokale helter...

Ere omtrent samme hva en gjør eller ere noe som er vesentlig bedre, noen som tør uttale seg...

(vi snakker typisk birken hjulsett)

Specialized, Ghost, TREK, Giant +++
Re: Kjøpe Hjul: Systemhjul, maskinbygd eller håndbygd? [Re: FrankHH] #1094092 09/01/2011 21:26
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Et dårlig bygd hjul blir fortere skjeivt/ryker eiker enn et skikkelig bygget. Og da mener jeg håndbygget.

Alle alternativene du velger har god track record. Jeg ville dog kanskje gått over Hope Hoops-settet for spenning ved mottak, da dette er vanlig, maskinbygget hjul. Uansett er det et knallhjul der du får mye for pengene.

Til birken ville jeg gått for det letteste du får råd til!

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Kjøpe Hjul: Systemhjul, maskinbygd eller håndbygd? [Re: baronKanon] #1094095 09/01/2011 21:36
FrankHH Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat: baronKanon
Et dårlig bygd hjul blir fortere skjeivt/ryker eiker enn et skikkelig bygget. Og da mener jeg håndbygget.

Alle alternativene du velger har god track record. Jeg ville dog kanskje gått over Hope Hoops-settet for spenning ved mottak, da dette er vanlig, maskinbygget hjul. Uansett er det et knallhjul der du får mye for pengene.

Til birken ville jeg gått for det letteste du får råd til!

ok interesangt; men du er skeptisk til håndbygd skjønner jeg deg rett...
jeg har ikke peiling på bygging av hjul, har kjøpt ett hjulsett fra Chainreaction.com med Chris King nav 819 felg fornøyd med det.
så vurderer faktisk dem og BABracing med Crest felg

Specialized, Ghost, TREK, Giant +++
Re: Kjøpe Hjul: Systemhjul, maskinbygd eller håndbygd? [Re: FrankHH] #1094176 10/01/2011 07:07
Espen Offline
More than words
More than words
FN-Sykkel og Dogstar er to meget dyktige byggere. Begge kan abefales på det sterkeste. Kjenner flere titalls hjulbygg fra disse.

De kan dessuten gi deg råd om valg av komponenter.

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Kjøpe Hjul: Systemhjul, maskinbygd eller håndbygd? [Re: FrankHH] #1094196 10/01/2011 07:54
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: FrankHH

Jeg er skeptisk til maskinbygde hjul, derfor må du gå over Hope Hoops fra BaB. De er ikke håndbygde, men ferdigkjøpte fra fabrikken til Hope. (Du får samme på CRC og andre steder til samme pris, så lokalt lønner seg her). Dette er Hopes "systemhjul". Mavic er jeg litt mindre skeptisk til enn andre maskinbygde ferdighjul.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Kjøpe Hjul: Systemhjul, maskinbygd eller håndbygd? [Re: baronKanon] #1094399 10/01/2011 13:52
Bjørn B Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: baronKanon
Sitat: FrankHH

Jeg er skeptisk til maskinbygde hjul, derfor må du gå over Hope Hoops fra BaB. De er ikke håndbygde, men ferdigkjøpte fra fabrikken til Hope. (Du får samme på CRC og andre steder til samme pris, så lokalt lønner seg her). Dette er Hopes "systemhjul". Mavic er jeg litt mindre skeptisk til enn andre maskinbygde ferdighjul.

Vi(babracing) er helt enige i at maskinbygde hjul har alt for stor variasjon i byggkvaliteten. Derfor gir vi alle hjulsett fra Hope en siste finish selv før vi sender de fra oss!

Bjørn

Insta: @bjornballangrud

Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel
Løypelegger Ultrabirken
Re: Kjøpe Hjul: Systemhjul, maskinbygd eller håndbygd? [Re: Bjørn B] #1094401 10/01/2011 13:53
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Bjørn B
Vi(babracing) er helt enige i at maskinbygde hjul har alt for stor variasjon i byggkvaliteten. Derfor gir vi alle hjulsett fra Hope en siste finish selv før vi sender de fra oss!
Facebook-liker-knapp yes

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå