Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Powertap - beslutningsvegring

Powertap - beslutningsvegring #1091413 04/01/2011 09:55
C
Clotho_NOR Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
C
Nå er jeg rimelig forvirra og grepet av en total beslutningsvegring.

Min deilige kjæreste har gitt meg et tilskudd til å kjøpe wattmåler. So far so good.

Jeg har to sykler. En til landevei, og en til terrenget. Jeg bruker begge stort sett like mye til trening, men konkurrerer kun på terrengsykkelen. Derfor hadde jeg tenkt meg å sette Powertap på Scale'n, da jeg fikk for få harde økter på den i 2010. Planen var å bruke dette oppsettet på uviktige ritt, for å lære meg å styre intensiteten bedre enn jeg gjorde i 2010. Jeg gjorde også noen massive feil i treningen, jeg ville unngått med wattmåler.

I går tok jeg meg en tur til min lokale sykkelbutikk, hvor jeg alltid har fått utmerket service og som jeg foretrekker å handle hos. Han hadde sjekket litt rundt ifm priser hos den danske distributøren. Det viser seg det ikke finnes, da markedet for dette ikke er stort nok i Danmark ifølge dem. (Underlig mtp hvor mange det er som sykler her nede, men nok om det) De vil gjerne bygge hjulet for meg, men da må jeg selv importere det fra f eks Tyskland. Og skjer det noe, må jeg selv sende det dit jeg har kjøpt det.

I dag finner jeg denne på nettet deres :

Heino Cykler

I den forbindelse ringer jeg butikken, men får da snakke med en annen en det jeg pleier, da mine favoritter ikke er på jobb før i morgen. Han fraråder meg da å kjøpe Powertap, og heller kjøpe SRM, da "ingen" bruker Powertap lenger, og han hinter sterkt til at de vil gå konkurs og det vil bli vanskelig med reservedeler.

Akkurat nå er det hele litt uoverskuelig for meg, og jeg vurderer å vente til Garmin kommer med MetriGear-løsningen sin.

Har noen erfaringer med Wheelbuilder ? Ut fra det jeg har lest om Powertap her inne, er det ikke helt utenkelig at det må sendes inn, og da forekommer det meg noe knotete å skulle sende det til USA "hver" gang noe skjer... Jeg er selv alt for dårlig til å skru på sykler i tillegg.

Hva er det jeg er ute etter ? Jeg hadde nær sagt at noen tar en beslutning for meg ICON_SMILE Alternativene mine er :

# Droppe wattmåler fordi formen og erfaringsnivået mitt er på et nivå hvor jeg uansett får fremgang med puls som indikator
# Vente til Garmin Metrigear kommer med sitt alternativ
# Importere Powertap og få Heino Cykler til å bygge
# Kjøpe Mavic Powertap SL til Pinarelloen

Re: Powertap - beslutningsvegring [Re: Clotho_NOR] #1091424 04/01/2011 10:23
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Ville gått for alternativ 1..
Tren hardt og mye. Følelse etter definert katerogi rolig, hardt og steinhardt holder i massevis..
2xhardt og 1xsteinhardt og resten rolig per uke.
Er du rik og gira på tall kjøper du srm til terrengsykkelen. Da er du litt kul og har noe ikke mange andre har..
Litt mindre rik, men har fortsatt veldig lyst på et watthjul kjøper du et powertap hjul til raceren. Det får du sikkert brukt for 4-5000 og det er jo en billig ingangsbillett til watt verden for å sjekke om dette er noe for deg.
Å vente på en pedal løsning tror jeg kan ta litt tid, hvertfall hvis du ønsker at det skal være godt testet før du kjøper.

Re: Powertap - beslutningsvegring [Re: Clotho_NOR] #1091646 04/01/2011 16:36
gare Offline
More than words
More than words
Det femte alternativer er vel å vurdere en Quarq? Du må riktignok ha, eller skaffe deg en kompatibel computer(Garmin 500, 705 eller 800 z.b.)men virker å være et godt alternativ?

Ikke at jeg har noen førstehåndserfaring, men det ser jo bra ut.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Powertap - beslutningsvegring [Re: Kriss] #1091653 04/01/2011 16:57
Slemmis Offline
Ringrev
Ringrev
Hiver meg på alt 1. jeg óg. Tren mye og riktig, spis riktig, hvil godt - gjenta. Puls gir deg god nok indikator på intensitetssoner, og når det gjelder å prestere på ritt og konkurranse, er det det mange andre faktorer som spiller inn enn wattbasert trening. Det sitter mye i hue. Rutine, erfaring, taktikk og evne til å presse deg når ting er vondt...

Bruk pengene på en reise - hvor du kan sykleICON_SMILE

Espen Flaskeladd
"Do what you like, like what you do"
Stall: Niner Air9, Felt F5, Uncle John Rival, Cube Central SL
Re: Powertap - beslutningsvegring [Re: gare] #1091692 04/01/2011 18:37
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Sitat: gare
Det femte alternativer er vel å vurdere en Quarq? Du må riktignok ha, eller skaffe deg en kompatibel computer(Garmin 500, 705 eller 800 z.b.)men virker å være et godt alternativ?

Ikke at jeg har noen førstehåndserfaring, men det ser jo bra ut.

Hvor får man kjøpt noe slikt i Norge? På sidene står det at de kun shipper til USA og Canadaniania

'...once more, and more intensity!'
Re: Powertap - beslutningsvegring [Re: Juffe] #1091712 04/01/2011 19:05
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Juffe

Hvor får man kjøpt noe slikt i Norge? På sidene står det at de kun shipper til USA og Canadaniania

Vet ikke, men dette hinderet hopper du lett og ledig over her!

Moderator  support