Nå er jeg rimelig forvirra og grepet av en total beslutningsvegring.
Min deilige kjæreste har gitt meg et tilskudd til å kjøpe wattmåler. So far so good.
Jeg har to sykler. En til landevei, og en til terrenget. Jeg bruker begge stort sett like mye til trening, men konkurrerer kun på terrengsykkelen. Derfor hadde jeg tenkt meg å sette Powertap på Scale'n, da jeg fikk for få harde økter på den i 2010. Planen var å bruke dette oppsettet på uviktige ritt, for å lære meg å styre intensiteten bedre enn jeg gjorde i 2010. Jeg gjorde også noen massive feil i treningen, jeg ville unngått med wattmåler.
I går tok jeg meg en tur til min lokale sykkelbutikk, hvor jeg alltid har fått utmerket service og som jeg foretrekker å handle hos. Han hadde sjekket litt rundt ifm priser hos den danske distributøren. Det viser seg det ikke finnes, da markedet for dette ikke er stort nok i Danmark ifølge dem. (Underlig mtp hvor mange det er som sykler her nede, men nok om det) De vil gjerne bygge hjulet for meg, men da må jeg selv importere det fra f eks Tyskland. Og skjer det noe, må jeg selv sende det dit jeg har kjøpt det.
I dag finner jeg denne på nettet deres :
Heino Cykler I den forbindelse ringer jeg butikken, men får da snakke med en annen en det jeg pleier, da mine favoritter ikke er på jobb før i morgen. Han fraråder meg da å kjøpe Powertap, og heller kjøpe SRM, da "ingen" bruker Powertap lenger, og han hinter sterkt til at de vil gå konkurs og det vil bli vanskelig med reservedeler.
Akkurat nå er det hele litt uoverskuelig for meg, og jeg vurderer å vente til Garmin kommer med MetriGear-løsningen sin.
Har noen erfaringer med
Wheelbuilder ? Ut fra det jeg har lest om Powertap her inne, er det ikke helt utenkelig at det må sendes inn, og da forekommer det meg noe knotete å skulle sende det til USA "hver" gang noe skjer... Jeg er selv alt for dårlig til å skru på sykler i tillegg.
Hva er det jeg er ute etter ? Jeg hadde nær sagt at noen tar en beslutning for meg

Alternativene mine er :
# Droppe wattmåler fordi formen og erfaringsnivået mitt er på et nivå hvor jeg uansett får fremgang med puls som indikator
# Vente til Garmin Metrigear kommer med sitt alternativ
# Importere Powertap og få Heino Cykler til å bygge
# Kjøpe Mavic Powertap SL til Pinarelloen