I begynnelsen var det slik at jeg ikke kom meg opp fra sittende stiling.Hverken fra sykkelsetet eller et bilsete. Kjøre bil over 20 min var plagsomt.Smertene kom og gikk. Smerter i korsryggen som forandrer litt lokalisasjon men mest til venstre. Nummenhet i rumpeballen og nedover låret tidvis særlig om kvelden med litt "needles&pins" følelse. Sover godt om natta . Kjenner ikke noe smerter da.
Har prøvd Voltaren 50 mg.
Tror ikke jeg mangler noe på krefter eller støhet i beina om dere skjønner. Tøyer og bøyer fremside og bakside lår samt hofteleddsbøyer samt går tur konstant.
Har tatt ut deler av innlegget dit, dette kunne jeg selv ha postet i begynnelsen av desember 2010.
Gikk etter det til mange behandlinger hos kiropraktor i desember for å bli bra til sykkelferie i jula, uten at det hjalp. Hadde 8 dager med sykling på Grand Canaria i juleferien, og det var ikke problemer å sykle. Sliter derimot med å komme på sykkelen igjen hvis jeg tar pauser (følte meg sånn passe dum etter lunchpauser på kafeer der jeg brukte lang tid på å komme meg opp på sykkelen igjen etter pause). Har nok mer smerter enn normalt etter trening enn hvis jeg bruker dagen på å ligge, stå og gå. Kan ikke løpe, klarer ikke å gå på ski så rulle eller gåtur er alternative treningsmetoder.
Har etter jul oppsøkt en manuellterapeut jeg har tiltro til, han undersøkte meg men mente at behandling (manipulering av skjelett) ikke ville gjøre det bedre. Ble henvist til OMI-klinikken for behandling (som jeg har forstått er kortison i område rundt nerven som er i klem i korsryggen). Problemet er bare at det tar tid før jeg kan komme inn til behandling (står i kø

.
Har fått lignende behandling en gang tidligere, det hjalp umiddelbart. Melder i fra status i slutten av januar, da er jeg forhåpentligvis mer ute og mindre horisontalt i sofaen