Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

iPhone + Google kalender: Får ikke varsling

iPhone + Google kalender: Får ikke varsling #1090877 02/01/2011 22:53
geiranders Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Enkel problemstilling, men like fullt over min forstand:

Google kalender på iPhone4 funker fint, men nekter å varsle før hendelser der et slikt varsel er krysset av i kalenderen på nettet. Har vært inne i Googles egen app på telefonen og slått på varsling via Innstillinger > Google-konto > Varslinger.

I nettkalenderen kan man så opprette en hendelse i kalenderen, og velge påminnelse i forkant (dette er det ingen valg for i telefonens versjon). Her velger jeg påminnelse via forgrunnsvindu, som jeg har forstått at jeg skal for å få den kjekke blå ruta med tekst automagisk opp på skjermen i god tid før en avtale. Dette er også satt opp som default i innstillingene i Google kalender på nett. Alt annet funker, den synker med andres kalendre som oppsatt.

MEN: Skjer det noe når det er ti minutter igjen til den oppførte hendelsen? Niks. Stikk i strid med hva min samlede hjernekapasitet mener bør skje, popper det ikke opp noen varsling (alert) på skjermen.

Gode råd mottas med takk.

Re: iPhone + Google kalender: Får ikke varsling [Re: ] #1090907 03/01/2011 06:16
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Har ikke noe løsnings- eller forklaringsforslag, men jeg bruker BusySync til å synkronisere Google-kalender(e) og andre kalendere. Uansett hvor jeg oppdaterer kalenderen, dukker det opp overalt: http://www.busysync.com/busysync/

Må også skyte inn den automatiske kalenderen i TripIt: Bare videresend epostbekreftelser fra flyselskaper, hoteller, leiebilfirmaer, etc, og det dukker automatisk opp i kalenderen: http://tripit.com

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: iPhone + Google kalender: Får ikke varsling [Re: geiranders] #1090925 03/01/2011 07:43
perbl Offline
More than words
More than words
Det kan ikke være at Google-Appen ikke har tillatelse til å sende push-meldinger til deg hvis den bruker det? Sjekk etter under alerts/varslinger og se om ting er slått på der for denne appen.

Per B.
Re: iPhone + Google kalender: Får ikke varsling [Re: perbl] #1184158 29/05/2011 00:15
TrulsHE Offline
Fersking
Fersking
Jeg snublet over denne gamle tråden i dag, under litt opprydding av favoritter, men tar sjansen på å dra den opp igjen.
Det er godt mulig du har funnet løsningen på dette siden da, men jeg kan nå uansett fortelle at disse varslingene funker finfint for meg.
Har du satt opp en Exchange-konto på telefonen for å synkronisere Google-kalenderen (evt. også mail og kontakter)?

Moderator  support