Syklet Grønliåsen i kveld med start fra HH-huset. Flotte forhold på den blå stien som går over hele åsen ned til Bjørnerud. Prøvde meg på branntårnet, hylende morsom supersmal sti ned, men dessverre er stien som går paralelt med den blå hovedstien tråkket i stykker av hest. Måtte derfor karre meg opp igjen på den blå.
Traff Fluefisker og en til helt på slutten av min tur som var på ca. 1 mil.
Hyggelig å hilse på deg Ugla! Vi syklet hovedstien frem til der den krysser lysløypa. Frem og tilbake ble det ca 7,5 km. Tror det holdt i lange baner for kameraten jeg hadde klart å få med. Hans første tur, men neppe siste :-)
Kjempefint tur i Østmarka i dag. Stallerudåsen -> Ulsrudvann -> Trulsrunden (+ Trolldalen og Hellerudtoppen). Litt mykt og smalt noen steder, men stort sett veldig bra.
Tiltredes. Fikk klemt inn en tur lørdag formiddag og en i kveld. Vesentlig bedring av stinettet bare i den perioden. Jevnt over usedvanlig fine forhold nå. Særskilt bra rundt Ulsrudvann. Kunstnerne på Bøler søker tydeligvis inspirasjon i skauen :-)
Redigert av runermm; 06/03/201122:20. Rediger grunn: url
Om værvarselet holder stikk og snøen som er meldt smelter i løpet av fredag, så blir vekkeklokka satt til å ringe tidlig lørdag morgen. Det ser ut til å bli kanonforhold!
Fremdeles drømmeforhold i trulsområdet. Traff ingen syklister idag og så heller ikke noen spor, men skal man nyte siste rest av en fabelaktig vintersesong så er det nå det gjelder
Fremdeles drømmeforhold i trulsområdet. Traff ingen syklister idag og så heller ikke noen spor, men skal man nyte siste rest av en fabelaktig vintersesong så er det nå det gjelder
Jeg syklet selv rundt i Trulsområdet i et par timer i går, så det burde være noen spor. Selv om hjulsporene skulle være trampet bort, er det ihvertfall dype avtrykk av syklist i helfigur (profil) til venstre for stien fire plasser i Trulsområdet. Det var resultatet av et par uoppmerksomme øyeblikk, samt en kranglete venstre-cleat :-)
Fine forhold over Grønliåsen, litt løst i starten ved HH-huset, ellers veldig bra. Flere av småstiene er åpne i tillegg til hovedstien og byr på morsomme opplevelser. Det er noen stier som er preget av hest jo nærmere du kommer ridesenteret, men ikke noe stort problem denne gangen. Det så også ut til å være åpent ned fra branntårnet, hadde litt dårlig tid denne gangen, så den ble ikke testet.
Tja, da anbefaler jeg en kommunegrensetime på deg Johannes. Grønliåsen strekker seg over både Oslo og Oppegård, du skal heller ikke langt mot øst før man er i Ski.
Tja, da anbefaler jeg en kommunegrensetime på deg Johannes. Grønliåsen strekker seg over både Oslo og Oppegård, du skal heller ikke langt mot øst før man er i Ski.
Var mer ment som at det er langt unna for meg.
Hvordan tror dere det er i skogen med dette været?
Glimrende forhold i Grønliåsen. Fine forhold også på de mindre stiene på både øst og vestsiden av hovedtraseen. Jeg syklet denne runden i kveld på ca. 11 km:
Dagens tur i Grønliåsen unnagjort :-) Fantastisk hardt, og dermed ikke så veldig utfordrende - men raskt om morsomt. Rakk ikke å prøve sidestiene, men det kommer en dag i morgen også. Ikke noe problem å sykle opp hovedstien på nordsiden (eller noen andre steder) denne gangen.
Valpen Maja var med. Hun er blitt 6 mnd nå. Det ble litt klabb og babb i løype fordi andre hunder syntes det så utrolig gøy ut å følge etter :-) Maja begynner å skjønne at det lønner seg å følge sykkelen i stedet for å bry seg om alle andre.
Eventyrlig i Østmarka i dag. Stisykling kan knapt bli bedre. Smale, harde spor, blå himmel, +/- null og myke, gode fallsoner hvis man feiler. Eneste mysteriet er at ikke flere er ute. Traff på bare to hyggelige stijegere i dag, det burde vært kø rundt hele Trulsrunden
Lørdag hadde jeg årets fineste snøtur, men allerede i går kveld var nok sesongen over for denne gang. Sola og milde vinder hadde effektivt oppløst de harde snøstiene Men det har i sum vært en fantastisk vintersesong. Nå er det bare å håpe at varmen biter seg fast og gjør mellomsesongen kort. Starter bra med over 10 pluss i morra
Fikk heldigvis en flott tur på formiddagen søndag, men jeg tror du har rett; snøsesongen er nok over i oslomarka. Til gjengjeld så har den vært fantastisk bra, har hatt mange storartede opplevelser. Jeg holder en knapp på at vårsesongen starter halvveis ut i april