Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Polar, Pulsklokke.no, dårlig service...

Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: Elgvenn2] #1090616 02/01/2011 10:30
Registrert: Jul 2008
Innlegg: 998
H
henrikh Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
H
Registrert: Jul 2008
Innlegg: 998
Sitat: Elgvenn2
I følge forbrukerkjøpsloven skal du egentlig bare trenge å forholde deg til selger ifm reklamasjon. Hvis du mener det er tungvindt for deg å levere klokka selv hos Polar via dems løsning, så ville jeg ha krevet at G-Sport utfører. ICON_SMILE


jeg vil tro att noen ganger kommer man like langt på kortere tid ved å bruke systemet som tydeligvis fungerer ganske godt, istedet for å tviholde på retten sin.
Selv om du sikkert kommer i mål der også, ser jeg ikke hva man har å vinne?

Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: henrikh] #1090696 02/01/2011 15:04
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
Alpers Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
+1


Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: olechr] #1090775 02/01/2011 18:53
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 1,810
H
hundenjanson Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
H
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 1,810
Sitat: olechr
Foss sport på strømmen er service senter for polar så der fikser de det samme som hos polar.


Nope, de bytter bare batteri. Jeg spurte Polar om dette da jeg hadde problemer med en av klokkene mine og fikk som svar at de bare tok "service" som i praksis bare var batteribytte.

Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: hundenjanson] #1095543 12/01/2011 14:53
Registrert: Apr 2006
Innlegg: 165
E
EvenEB Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
E
Registrert: Apr 2006
Innlegg: 165
Sendte inn mine to polarklokker til polar på mandag, og fikk dem tilbake idag (onsdag). Det er rett og slett fantastisk at det går så fort. Dette er altså inkludert postgang!

Er likevel ikke ikke helt fornøyd. Først måtte jeg ut med 37kr for porto og konvolutt. og når klokkene kommer tilbake må jeg ut med 305kr per klokke og 25kr i porto. Totalt 672kr. Syntes dette er dyrt! Mine klokker blir ikke veldig mye brukt og batteriene holdt 7 og 11mnd.

PS. Postprisene er helt greie, og jeg betaler det gladelig for å slippe og dra til byen.

Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: EvenEB] #1095545 12/01/2011 14:57
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 451
sykkelmor Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 451
EvenEB: Sendte du med kopi av kvitteringen på klokkene? Batteriene er garantisak i 1 år fra man kjøpte klokka har jeg fått beskjed om.


Ha det gøy, så kommer resultatene etter hvert

Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: sykkelmor] #1095562 12/01/2011 15:50
Registrert: Apr 2006
Innlegg: 165
E
EvenEB Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
E
Registrert: Apr 2006
Innlegg: 165
Sitat: sykkelmor
EvenEB: Sendte du med kopi av kvitteringen på klokkene? Batteriene er garantisak i 1 år fra man kjøpte klokka har jeg fått beskjed om.


Gjorde ikke det. Ene klokka var en premie og den andre har ligget i skuffen alt for lenge. Så hadde ikke hjulpet noe uansett tror jeg. Men jeg skrev at jeg syntes 7mnd (FT80) var skuffende, uten at det hjalp noe.

Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: sissel l] #1346884 07/03/2012 09:13
Registrert: May 2011
Innlegg: 11
P
Påtur Offline
Fersking
Offline
Fersking
P
Registrert: May 2011
Innlegg: 11
POLAR er supre på service!!!
Sendte klokka på mandag onsdag ringte de og lurte på hvordan den var når jeg sendte den, nå var den helt knust (=posten suger) den var lagt i en stor bobblekonvolutt og sendt med sporing.
Polar bytter da klokka i en ny:) de skriver jo til og med på pulsklokke.no at de ikke har noe ansvar for skader som kan oppstå under postgang.
Kan jo ikke forlange bedre kundeservice en dette:)
"Dette er andre gang de bytter klokka uten noen problemer"


Når jeg ikke er her er jeg på stien
Lapierre Zesty 514-2011
HR Helium X-2009
Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: Påtur] #1347232 07/03/2012 16:42
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 5,155
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 5,155
+5


You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: sissel l] #1349139 10/03/2012 22:12
Registrert: May 2003
Innlegg: 258
S
Simm Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
S
Registrert: May 2003
Innlegg: 258
Jeg må si du virkelig valgte feil firma å klage over!!
...En ting er G-sport, men det visste du vel ? (Har aldri vært imponert over G-sport hverken i utvalg eller service..)
Men Polar Norge (pulsklokke.no) har en service de fleste firmaer burde gått kurs for å lære av: De fikser som regel langt mer enn kunden kan kreve som garanti eller annet (byttet blant annet kasse (gratis) på min klokke til tross for at jeg sa at jeg selv hadde klart å ødelegge den ved et uhell..) Såpass raske er de at selv posten norge kan virke rask..

For min del er servicen nesten en egen grunn til å tippe over til Polar og ikke Garmin..


stadig sta...
Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: Simm] #1349221 11/03/2012 08:05
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 407
rog Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 407
Sitat: Simm
For min del er servicen nesten en egen grunn til å tippe over til Polar og ikke Garmin..
'

Synes nok at servicen til Garmin også er veldig bra, ihvertfall min erfaring. Men med Polar blir det helt topp, da jeg bare kan stikke innom lokalene deres i Oslo, og få utført den gode servicen.


http://app.strava.com/athletes

Canyon Spectral CF 9.0 SL
Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: Simm] #1349250 11/03/2012 09:20
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 5,155
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 5,155
Sitat: Simm
Jeg må si du virkelig valgte feil firma å klage over!!
...En ting er G-sport, men det visste du vel ? (Har aldri vært imponert over G-sport hverken i utvalg eller service..)
Men Polar Norge (pulsklokke.no) har en service de fleste firmaer burde gått kurs for å lære av: De fikser som regel langt mer enn kunden kan kreve som garanti eller annet (byttet blant annet kasse (gratis) på min klokke til tross for at jeg sa at jeg selv hadde klart å ødelegge den ved et uhell..) Såpass raske er de at selv posten norge kan virke rask..

For min del er servicen nesten en egen grunn til å tippe over til Polar og ikke Garmin..


Helt enig ! For min del rangerer jeg utvilsomt Polar Norge som topp 3 av samtlige firmaer jeg noensinne har handlet hos. Kjempeservice: blide, raske og med kvalitet + ubyråkratiske. Bare synd klokkene ikke har samme kvalitet ..terrengritt i regn og søle + Polarklokke = trøbbel.


You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: sissel l] #1361171 29/03/2012 06:55
Registrert: Jul 2008
Innlegg: 6,389
simenf Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2008
Innlegg: 6,389
Jeg er veldig fornøyd med Polar Electro/Pulsklokke.no.
Normalt sett skifter jeg batteri selv etter at garantien er gått ut, men har også sendt inn mange klokker for service.
Sist uke hadde jeg handlet en RS300X på salg fra utlandet, men den var død da jeg fikk den. Sendte den til Polar istedenfor tilbake til selger på en lørdag, og på påfølgende tirsdag hadde jeg den tilbake i postkassa! Og det kostet ikke en krone, ikke engang i returporto. Selv om jeg ikke hadde lagt med kvittering, kun sagt at den var død da jeg kjøpte den. Super service og en alene god grunn til å kjøpe Polar (da fortrinnsvis i Norge).


SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: simenf] #1361207 29/03/2012 07:36
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 1,660
J
joje Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
J
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 1,660
Jeg har også opplevd god og rask service fra Polar/Pulsklokke.no.

Batterier skifter jeg dog hos min lokale urmaker, dette er enda raskere.

Jeg sendte inn en 2 år gammel Wind speedcensor med svakt/dårlig batteri og fikk denne returnert uten annen beskjed enn at den faktisk hadde svakt/dårlig batteri og at det ikke var garanti på den. Dette er jeg ikke veldig fornøyd med, kun et par års levetid på denne sensoren er for dårlig.

Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: sissel l] #1361216 29/03/2012 07:49
Registrert: Nov 2007
Innlegg: 1,834
T
Tjuvtrener Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
T
Registrert: Nov 2007
Innlegg: 1,834
Hvis utsalgsstedet er litt oppegående har de ferdig printa ut servicelapp med konvolutt som du får over disk slik som Bjørn Myhre Sport har.

Sendte klokka mi sist torsdag eller fredag med beskjed om de kunne ringe meg da jeg hadde noen spm. ved ev.feil med klokka utover batteribytte som jeg hadde krysset på. Mandagsmorgen ringer de ifra Polar og vi avtaler hva som lønner seg. Klokka kom i posten hjem igår. Helt smertefritt enn en ev.saks/postgang via butikken.

Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: sissel l] #1361246 29/03/2012 08:18
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 542
Mastodon Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 542
Skal ikke påstå at det gjelder alle modeller, men på min klokke/sender er det i hvert fall både rimeligere og kjappere å bytte batteri selv. Skru opp med en mynt. Gjort på 2 minutter:-)

Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: sissel l] #1361299 29/03/2012 09:16
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 355
F
feather+mtn Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
F
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 355
Min erfaring med Polar service er utelukkende positiv. Jeg har sendt inn problem deler i posten, og fått de ferdig fikset etter 3-5 virkedager. Raskere ekspedering enn dette forventer jeg ikke. Har sendt inn 2-3 ganger, samme erfaring hver gang.

Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: sissel l] #1364772 03/04/2012 18:55
Registrert: May 2011
Innlegg: 91
S
Speedster Offline
Medlem
Offline
Medlem
S
Registrert: May 2011
Innlegg: 91
Må bare få slutte meg til alle som skryter av Polars service! Sendte inn sønnens klokke og pulsbelte for 4 dager siden, og i dag kom den tilbake. Ny kasse og rem, samt nytt elektrodebelte, alt til den nette sum av kr 0! Hadde nesten ikke regnet med å få alt dette på reklamasjon, klokka er litt over 2 år, og er mye brukt. Fantastisk bra, og et meget godt argument for å velge/anbefale Polar.

Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: sissel l] #1364799 03/04/2012 19:26
Registrert: May 2009
Innlegg: 191
stiING Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2009
Innlegg: 191
Mulig folk synes Polar er helt "Supre" på service, men de har da fått muligheten til å kjøre inn serviceapparatet ganske grundig også... All erfaring ("sample of three" + familie + kunder i sportbutikk) tilsier at disse klokkene sett under ett, må inn til service relativt ofte. Batteriskift er en ting, men hvor ofte detter ikke en knapp,reim eller deksel av? Oftere enn hva jeg synes er akseptabelt. Med tanke på hva gamle casio klokker og det meste i fra urmakern tåler, er jeg på ingen måte imponert over byggkvaliteten på klokkene.

Versting eksempelet er min egen klokke som nå har vært inne 8 ganger... Gamle serien før det 7. Blir ikke Polar en gang til.

Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: sissel l] #1364924 03/04/2012 22:11
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 139
Apokope Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 139
Akk, blir oppgitt over kravstorheten til enkeltmennesker.
Å få kommuniserer direkte med fabrikant/importør er ved de fleste kjøp kun en våt drøm.
Polar har skjønt dette, og gjør det latterlig enkelt for oss.
1: Registrer klokken på nettet (en gang)
2: Fyll ut hva du ønsker gjort
3: Send i posten
4: Få klokken tilbake etter tre dager.

Noen skal klage på alt og blir aldri fornøyde. Å ta dette gjennom butikk er som å tisse i buksa for å holde varmen. --> Snarlig og kjekk utvei i starten, men pokker så upraktisk i lengden.

Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service... [Re: sissel l] #1365407 04/04/2012 20:56
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,677
silverwrx Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,677
Kjempefornøyd med polar og kundeservice der. Får klokken rett i retur uten en butikk som forsinkende mellomledd.

Har fått 3 forskjellige kofferter knust hos norwegian, og samme forklaring hver gang. "Det er kjent produksjonsfeil på akkurat den kofferttypen" så jeg må gå til butikken den ble kjøpt. My ass. Jobbet i flybransjen i 8år og vet at bagasjesorteringsanlegget knuste 9av10 kofferter. Provoserer når de legger skylden over på bagasjeprodusenten. Så nå er det knust Samsonite reinforced med duct tape.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå