Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Utfor Rittkalender 2011

Utfor Rittkalender 2011 #1089197 27/12/2010 14:55
S
SanEri Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S

15. mai............Bergen/Ulriken..........NC
29. mai............Oslo/Grefsen............NC
26. juni............Kongsberg................NC
3. juli...............Drammen/Aron.........NM
14. august........Hafjell/NM Løypa(?)..NC + Scandinavian Cup
11. september..Oppdal/Hovden.........NC + Scandinavian Cup

Den observante leser vil se at Bergen og Oslo har byttet dato i forhold til opprinnelig plan.

I tillegg er det mulig å delta i Sverige:
19. juni.............Gesunda.........Scandinavian Cup
25. september...Kungsberget....Nordisk Mesterskap
2. oktober.........Åre.................Scandinavian Cup

mvh
Erik Sandell
NCF GU Utfor

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: SanEri] #1089209 27/12/2010 15:41
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
bare fem og en halv måned igjen nå! Hurra!

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: SiljeKH] #1089264 27/12/2010 20:39
heinrich Offline
Besatt
Besatt
oi, da har man nok å gjøre for å få Ulriken ferdig... Hadde jeg sittet i arr.komiteen hadde jeg blitt litt småstresset gitt

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: heinrich] #1089294 27/12/2010 22:42
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Var du ikke på årsmøtet?

BMK byttet datoer med Rye for ikke å kollidere med:
....(wait for it).. Syvfjellsturen 2011!
På tide at vi viser hensyn ovenfor den gjengen, synes du ikke? ICON_WINK
Slik er den saken, beslutningen var allerede tatt innen møtet, ingen vits i å gråte over noe sååå fantastisk ironisk.
Ritt SKAL vi ha uansett, rundt den 17. pleier det å være ganske så fint vær her i byen (realtivt sett).

Hadde du vært der så hadde du vel forresten sittet i "arr.komiteen" kjenner jeg deg riktig?
Så godt som samtlige fremmøtte sa seg villig til å ta i et tak i løypen.
Med den progresjonen vi har hatt i år, og med enda flere folk som jobber, så tror jeg nok vi klarer å komme i mål (pun intended).
Løypesjef på Ulriken (uten direkte ansvar for rittet) er inntil videre meg, arr. komite/rittansvarlig blir fastsatt på neste møte på nyåret, så da får du sjansen.
Se etter dato på facebook, be there.

Alle er hjertelig velkommen til løypefiksing når telen gir seg, som avtroppende formann sa -"Det forventes ikke at de som bruker anlegget også tar medansvar for å vedlikeholde anlegget, det kreves". It's payback time, folks! Bor det en vaffelsteker, pøleskoker, førstehjelper, fløyteblåser, eller noe annet som trengs for rittavvikling i dere, så blir dette en gylden anledning til å få utløp for dét også.

P.S. Har du fått prøvd brettet på nevnte fjell i det siste, Heinrich? Tenkte å prøve en tur i morgen.

Redigert av Rednax; 28/12/2010 00:52. Rediger grunn: Kun én "k" i Ulriken. For pokker.

..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: Rednax] #1089781 29/12/2010 14:09
heinrich Offline
Besatt
Besatt
hehe, nei jeg var ikke til stedet dessverre - jeg var ikke i plaskebyen en gang og hadde ingen som helst mulighet til å stille-. Jeg skal dessverre være særs lite her over nyttår og. Om ikke hadde jeg garantert hatt en stilling i BMBK og/eller arrkom om man ville hatt meg. Jeg hørte grunnen til at det var flyttet og smilte litt for meg selv da ICON_WINK Menmen, så lenge en får ritt samt ny dugnad for å hindre destruksjon av løypen under årets byturmasseexodus ordner alt seg fint. Jeg mente ikke å kritisere avgjørelsen, bare å sikkert nødvendig nevne at det er litt å gjøre ICON_SMILE

brettet er ikke tatt ut enda der oppe og blir det neppe med det første. Ser for meg at det er særs mye stein fremdeles.

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: heinrich] #1089818 29/12/2010 16:11
Jonas Tilseth Offline
Ivrig
Ivrig
Kan jeg stole på at det blir norgescup i Bergen 15.mai? Jeg synes det er ganske uakseptabelt hvordan dere offentliggjør bestemte datoer, og vips gjør endringer. Enkelte reiser langt, og må derfor planlegge i god tid. Personlig blir det fly til Bergen, og da bestiller jeg så fort jeg får en bekreftelse.

Til ettertanke:
Jeg er ny i gamet, ok, men jeg vil likevel stå fram og fortelle at det er overraskende hvor useriøst jeg opplever opplegget. Langt dro vi til Siljan for en stund tilbake, nuff said. Gidder ikke en slik bomtur igjen. Nesten så forbundet får betale utgiftene for ryttere som reiser.

Ingen sure miner, dere gjør en knallgod jobb, men dere skjønner sikkert hva jeg mener.

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: Jonas Tilseth] #1089868 29/12/2010 19:36
S
SanEri Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
I dette tilfelle ble det tatt aksjon umiddelbart etter at BMT meldte fra om kræsj med et annet, mye større arrangement i Ulriken. Det ville medført håpløs heiskapasitet for oss. Selv synes jeg det ble en bra løsning med byttet mellom Bergen og Oslo, og fortsatt er det jo nesten et halvt år til.

Jonas, jeg tror nok ikke du skal oppleve noe nytt Siljan, hverken i Bergen eller fra andre arrangører. Foran denne sesongen fikk vi et luksusproblem med å måtte velge bort en kompetent arrangør.

mvh
Erik Sandell

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: SanEri] #1090062 30/12/2010 13:06
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
JonasT, Ulrikenløypen bli 11 år gammel til neste år.

Løypen ble påbegynt i forrige århundre, det er en ren "purpouse built" DH-løype som løper (nesten) fra toppen av Bergens høyeste fjell.
Det har blitt arrangert tre NC der tidligere, alle de gangene ble løypen betegnet som den hardesete i Norge, (ja, hardere enn Oppdal). Løypen lå brakk de årene Ulriksbanen først nektet syklister og så gikk konkurs. Nå som Ulriksbanen igjen er åpen, og på nytt ønsker syklister velkommen, har vi i Bergen nesten ikke gjort annet enn å fikse på løypen. BMK har fått de beste skussmål for alle rittene de har arrangert fom. '98 på Fløyen, rittene på Ulriken, rittet på Stendafjellet, samt alle rittene under Veko på Voss. 'Scuse me, men klubben har i motsetning til Siljangjengen vært i gamet i flere tiår. Løypen ligger der (den ble kjørt knallhardt i sommer), i motsetning til i Siljan hvor det ikke engang fantes noen løype i utgangspunktet.

Jeez, Louise, ro deg ned.
Det finnes flere klipp fra Ulriken på nettet, de fleste er forskjellige, løypen har blitt utbedret kontinuerlig gjennom hele sommeren. Her har du ett som kanskje best viser hvordan løypen vil fortone seg: http://vimeo.com/14402227 , partiet hvor rytter i forkant stopper opp er nå ryddet fri for gjørme og det planlegges et gaphopp på stedet, med en etterfølgende S-sving over svaet før rockgarden. Det vil bli sikret bedre i bermer og svinger, løypen vil bli ytterligere ryddet, doseringer blir høyere, noen flere elementer kommer til. Men løypen vil stort sett gå der den går.
Minner dette i det hele tatt om Siljan?
Er dette så mye værre enn å sykle Grefsen?

Har du noe å bekymre deg over?
Tror ikke det. Ulriksbanen har ryddet kalenderen den helgen, Syklister får prioritet og nice price på heiskort. Løypen ligger der, den kan bare bli enda bedre. Det er år siden BMK arrangertre på "hjemmebane", men senest under Veko 09' var rittet der en suksess, vi har så absolutt erfaring og rutine.

Grunnen til at arragenentet ble flyttet er Syvfjellsturen, en årlig turmarsj med et titusen detagere. Disse krysser DHløypen på tre punkter, det ville vært umulig å gjennomføre rittet samme helg som det arrangementet gikk av stabelen. Så enkelt er dét. Blir neppe noen storskjerm i målområdet, men vi kan love deg storfjellsopplevelse uansett.

Redigert av Rednax; 30/12/2010 13:09.

..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: Rednax] #1090120 30/12/2010 17:50
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Holy mother of all.... Jonas! Dette blir så "steike fett" for deg at du bør opprette en egen tråd her inne der du teller ned til 15.mai!

Jeg? Er vettskremt og holder meg hjemme, tenker jeg stryker flagget hele rittdagen og sjekker nettet for hvordan det går!

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: JonahHex] #1090135 30/12/2010 18:59
Jonas Tilseth Offline
Ivrig
Ivrig
Mitt innlegg var ikke rettet mot løypa i Bergen i det hele tatt. Jeg har sett klipp derfra og vet det er en jævla bra og syk løype. Sykt stoka over at det er blitt nc der ICON_SMILE

Ble kun lett irritert over at det ble lengre å dra enn forventet den 15.mai, da det skjer andre ting også. Men nå har jeg sikra meg plass på fly. Var skikkelig billig nå på norwegian yes

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: Rednax] #1090689 02/01/2011 14:37
Ironman Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Rednax
Det er år siden BMK arrangertre på "hjemmebane", men senest under Veko 09' var rittet der en suksess, vi har så absolutt erfaring og rutine.

Dette rittet var jo i utgangspunktet et NC-ritt, men våre danske naboer valgte i ettertid samme helgen til å arrangere nordisk, så da måtte vi vike.
Det opprinnelige alternativet for 2011 var jo å arrangere rittet samme helgen som åpningshelgen i Hafjell, så det vedtatte alternativet må jo være absolutt best for alle

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: Ironman] #1090891 03/01/2011 00:25
Sigurd.H Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Nais, skal ihvertfall prøve å få med meg Bergen siden det er lokalt, og er i veldig klar for å hjelpe til mer for å mekke mer på løypa! ICON_LAUGH

Har store ambisjoner om å komme sist, og håper jeg greier å innfri!

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: Jonas Tilseth] #1092262 05/01/2011 18:31
heinrich Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Jonas.T

Til ettertanke:
Jeg er ny i gamet, ok, men jeg vil likevel stå fram og fortelle at det er overraskende hvor useriøst jeg opplever opplegget. Langt dro vi til Siljan for en stund tilbake, nuff said. Gidder ikke en slik bomtur igjen. Nesten så forbundet får betale utgiftene for ryttere som reiser.

Ingen sure miner, dere gjør en knallgod jobb, men dere skjønner sikkert hva jeg mener.

noen temmelig håpløst bastante og unyanserte meninger der mr J. Arrtidspunktene er ute i svært god tid og vår evige bane i Bergen - syvfjellsturen - må det enkelt og greit taes høyde for. En må og kunne skille mellom... argh, jeg gidder ikke skrive mer om det.

til de andre svarene:

oi, ikke meningen å lage negative bølger her. Løypen er bra til meget bra nå, men krever litt arbeid om den skal bli superbra. Som den er er den nok en skikkelig dh løype som er lang, variert, tidvis særdeles krevende uansett nivå og ikke minst gøy på en skrekk blandet fryd måte. Som en av de som har bygget litt på den vet jeg bare at ting tar tid. Spørsmålet er dog om den trenger å være perfekt. Litt sketch gjør det vel kanskje bare enda bedre. ICON_WINK Og sketch er det nok av. ICON_SMILE

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: heinrich] #1092789 06/01/2011 18:16
Jonas Tilseth Offline
Ivrig
Ivrig
I agree. Just ignore it. I'll shut up. Cuddles and hugs

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: Jonas Tilseth] #1094107 09/01/2011 21:53
bonsak Offline
Entusiast
Entusiast
Er det noen som vet om det fins det kart eller gps-track fra løypa i Bergen?

-b

Stolt medlem av F-A-R og Norsk Geriatrisk Dirt Forbund
Trener utforgruppa SK Rye

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: bonsak] #1095728 12/01/2011 21:08
Ironman Offline
Entusiast
Entusiast
Begge deler finnes.
Har i all hast laget et meget profesjonelt kart i paint som viser ca. hvor løypen går.
regner med at gps-nerdene kan legge ut trackingen.

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: Ironman] #1096338 13/01/2011 19:56
bonsak Offline
Entusiast
Entusiast
Flott. Takk skal du ha.

-b

Stolt medlem av F-A-R og Norsk Geriatrisk Dirt Forbund
Trener utforgruppa SK Rye

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: Jonas Tilseth] #1099231 19/01/2011 20:00
heinrich Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Jonas.T
I agree. Just ignore it. I'll shut up. Cuddles and hugs

ahahahahahaha

nesten som den er sitat-verdig. ICON_SMILE

cuddles and hugs right back at you

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: heinrich] #1102114 25/01/2011 22:52
bob Offline
Ringrev
Ringrev
GPS track ligger her:

http://www.tjommi.com/sykkelloipe_ulriken_til_maal.kml

http://www.tjommi.com/sykkelloipe_ulriken_med_banen.kml

Ikke så veldig nøyaktig, men åpner du denne i f.eks Google Earth så finner du ihvertfall raskt frem.

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: bob] #1145790 06/04/2011 19:56
S
SanEri Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Det jobbes i Bergen og ryktes at løypa i Ulriken blir veldig bra.
Vi i Rye utforgruppe gleder oss til å komme!

Re: Utfor Rittkalender 2011 [Re: SanEri] #1148236 10/04/2011 16:27
heinrich Offline
Besatt
Besatt
fantastisk arbeid (til de som har gjort det)! Løypen bør bli en del raskere i enkelte partier. De nye byggverkene virker som en klar forbedring fra de gamle og uttynningen i skogpartiene hjalp mye på. Det eneste jeg ikke helt skjønte var hoppet over stien ved det nederste krysningspunktet, men det er vel en plan der og.
Det er dog mye snø på toppen, mer enn jeg trodde. Jeg måtte labbe helt ned til etter rockgardenen før jeg fikk syklet. Partiet fra gjerdedroppen til bunn er dog om mulig blitt enda mer fantastisk.

Moderator  support