Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

USA LA /Death Valley

USA LA /Death Valley #1087956 22/12/2010 18:57
noblefart Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Vurderer å dra til Death Valley eller nærliggende områder på nyåret januar/februar for stisykling. Lurer på om noen har erfaring fra dette området?
Tenkte i utgangspunktet å sykle alene, men kan vurdere følge dersom noen syns dette er interessant og evner å nyte turen:)

Vennlig hilsen, Noblefart
Re: USA LA /Death Valley [Re: noblefart] #1087960 22/12/2010 19:20
Johanna Online
Entusiast
Entusiast
Bootleg Canyon utanför Las Vegas är väldigt bra. Men det är några timmar från Death Valley. Det består bara av vassa stenar, och är ett litet område med många stigar som designats av cyklister.

2,5 timme längre österut ligger St George med många områden för cykling. Bland annat Gooseberry Mesa.

Om du vill cykla i närheten av LA ligger inte Santa Barbara så långt bort. Där cyklar man i bergen som går cirka 1000 meter upp från havet. Det är brant och vassa stenar här med. Här ligger dem svåraste stigarna jag har cyklat på i USA.

Jag skulle gärna följt med om jag inte nyss kom hem efter två månaders cykling i USA ICON_SMILE

Du kan läsa om min resa på min blogg. Jag var i områdena du vill till i början av november.

Re: USA LA /Death Valley [Re: Johanna] #1087970 22/12/2010 19:42
noblefart Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Vow, for noen flotte bilder! Akkurat nå er det for mye julemas, men jeg skal lese bloggen din og kommer plutselig tilbake med oppfølginspørsmål. Det såret ditt så ikke bra ut, det må ha vært virkelig surt å bli satt ut pga noe slikt.

Re: USA LA /Death Valley [Re: noblefart] #1088858 26/12/2010 09:42
noblefart Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Nå har jeg fått kikket på bloggen din, Johanna og det ser ut som ihvertfall Bootleg Canyon må utforskes. Jeg skal nemlig besøke min barndomskompis som er profesjonell pokerspiller i Las Vegas. Han har giftet seg med en croupier (!). Vurderer å kjøpe en ny sykkel som kan stå og vente på meg når jeg kommer bort.

Hvor langt tid brukte du fra LV til Bootleg Canyon?
Er det nok stier til at man kan bruke 2-3 dager der?

Er glad i teknisk knot, men har hverken sykkel eller utstyr for å kjøre full DH.

Re: USA LA /Death Valley [Re: noblefart] #1088940 26/12/2010 17:39
Johanna Online
Entusiast
Entusiast
Jag har räknat ut med hjälp av googlemaps att längs vägen (vitt på kartan) är det cirka 200 höjdmeter och 2 kilometer från "Restrooms" (det är där man parkerar) till Boyscout. Så cyklar man här blir det rundor.

Man kan säkert tillbringa 2-3 dagar här. För min del blir det för varmt att cykla på dagen, så jag cyklade några timmar på tidig morgon. Men ska du cykla en del får du räkna med att cykla samma stigar om igen.

Du kan säkert cykla någon av DH-banorna med vanlig stigcykel. Norrmän brukar vara bra på att cykla ICON_SMILE

Det beror ju på var i Las Vegas du bor, men för mig tog det ungefär 30 min från norra delen av "the Strip" (Las Vegas Boulevard).

Måste du bestämma dig innan hur länge du ska vara i Las Vegas? Tycker du inte om det, kan du ju bara åka vidare.

För vidare efterforskning borde du gå in på http://www.singletracks.com/ och http://forums.mtbr.com/. På den sistnämnda kan du hitta folk som kan guida dig också.

Vill du ha GPS-filer borde du gå in på Gordons hemsida och se om han har varit dit du vill, och så kan han skicka filer. Då får du hälsa från mig!

Re: USA LA /Death Valley [Re: Johanna] #1088980 26/12/2010 19:39
J
JamesD Offline
Fersking
Fersking
J
If you will be in Las Vegas, places not so far away that you might want to consider include Henderson, which is ca. 15 miles due south if I am not mistaken, and Moab, which might be a 1/2-day drive. Moab is a mountain bike mecca, so I understand as I have never been. In January/February you will not need to concern yourself with extreme heat like you would during the summer months. Further inland -- past Moab heading into Colorado you will find other so-called meccas, including Fruita. Look on the MTBR website and on sites for these towns via to find more insight. James (Trondheim)

Re: USA LA /Death Valley [Re: JamesD] #1089013 26/12/2010 21:57
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg må si at jeg ikke har fått syklet så mye i usa som jeg skulle ha ønsket, men folk jeg har pratet med der borte skryter veldig av områdene rundt Flagstaff og Sedona, som ligger 4 til 5 timer unna. Jeg har besøkt begge disse stedene uten og ha fått syklet. Det er naturlig å kombinere Las Vegas med Grand Canyon, og da ligger Flagstaff og Sedona laglig til hogg. Du kan også få med deg gode biter av route 66 i nærheten, samt meteor crater. I Flagstaff er det forøvrig veldig gode "mikro"bryggerier også. Sedona er også verdt besøket i seg selv med "vortex"er. I solnedganger ser det ut som om det er fjell med brennende fakler inni.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: USA LA /Death Valley [Re: supernalle] #1089056 27/12/2010 07:01
noblefart Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Takk for alle innspill. Først og fremst til Johanna som har vært en inspirasjon, ikke minst pga alle bildene på bloggen sin. Man må jo bare reise når man ser slikt.

Innspill fra James & supernalle må også undersøkes og Grand Canyon må jeg si frister. Utfordringen blir jo da å få fraktet sykkel/sykler og kjøre en kul cabriolet? Må man ha en retro sykkel dersom man kjører retro cabriolet, eller holder det med en klassisk sykkel alla Santa Cruz LT...? Med slike tanker ser jeg at jeg begynner å få dårlig tid, januar er jo om bare få dager og jeg har hverken biletter eller ny sykkel i bestilling.

Måtte lese meg opp på "Vortex'er", men såkalte spirituelle steder har ikke hatt innvirkning på meg tidligere. Ved lake Atitlan i Guatemala var det fullt av folk som mente at de kunne føle "something special". Tror for min del at som sørlending ble jeg utsatt for så mye relgiøs påvirkning som liten at jeg faktisk har blitt imun:) Det nærmeste jeg kommer fanatisme om dagen blir stisykling. Stedene ser jo uansett interessante ut og route 66 bør man få en smakebit av.

Re: USA LA /Death Valley [Re: noblefart] #1089113 27/12/2010 10:37
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Bare så det er klart så tror ikke jeg på disse vortex-fenomenene ("energi"-felt man kan se "litt overalt"), men illiusjonen av at fjellene ser ut som "gjennomsiktige" med fakler inni ved solnedgang kan også menigmann oppleve. Du må selvfølgelig også legge litt godvilje til, men når solen beveger under solnedgangen så er dette en helt spesiell effekt.

- Voltaire
Re: USA LA /Death Valley [Re: supernalle] #1090076 30/12/2010 13:44
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kom gjerne med en tilbakemelding på hvilke valg du gjorde og hvilke inntrykk du sitter igjen med når du har gjennomført turen.

- Voltaire
Re: USA LA /Death Valley [Re: supernalle] #1091252 03/01/2011 19:47
noblefart Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
I'll be back, Supernalle....

Høres ikke bra ut, men skal oppdatere dersom turen blir noe av. Akkurat nå sliter Pokerpro med oppholdstillatelse og er for tiden i Norge. Time will show...

Moderator  support