Tenker du på å melde deg inn i en sykkelklubb men vet ikke helt hvilken? Bor du i Oslo/Akershus-området? Synes du alle sykkelklubber virker selvhøytidelige og konservative? Synes du det er gøy å sykle men savner det å være del av et fellesskap? Da kan Reaper Racing være klubben for deg.
Råholt CK - Reaper Racing er en nystartet sykkelklubb som har som mål å skille seg litt ut i mengden ved å ha et anderledes og røft image. Klubben satser også på det sosiale. Det er jo viktig at man har det sosialt og gøy på trening, som igjen gjør at det blir morsommere og mer motiverende å trene!
Reaper Racing er en klubb både for landeveis-syklister og terrengsyklister, for syklister i alle aldersgrupper, for gutter og jenter, for nybegynnere og for mer erfarne syklister. Her er alle velkomne! Slik det ligger an nå ser det ut til å bli 2 nivåer på landeveisgruppa og en ganske stor terrenggruppe. Det vil og bli en egen jentegruppe med egne treninger og egne sosiale treff. Dette jobbes det med. Og vi trenger flere jenter!!
Basen for fellestreningene vil være i Lillestrøm. Klubben har spinningtreninger på Sats Lillestrøm en gang i uka; annenhver fredag med intervall og annenhver søndag med langkjøring. Det jobbes med opplegg for utetreninger til våren og sommeren. Klubben har gode og erfarne instruktører som legger vekt på langsiktige treningsmål, som de ulike store rittene. Det vil og bli startet opp skitreninger nå og utover vinteren. Som sagt, klubben er ganske så ny. Her er alt i startgropa! Ambisjonene er store! Entusiasmen like så!
Klubben har egen kjenningslåt som skal spilles under store ritt. Kult! Klubben vil og stille med telt og crew i målområdet under store ritt, hvor medlemmene får mat, drikke, trøst og skryt etter behov.
Og ta i samme slengen en titt på klubbdrakten her. Med markedets beste padding bare sånn for å nevne det i forbifarten. Draktbestillingen starter straks, sånn at vi er riktig påkledd til våren
Det er flere happeningser som skjer fremover, blant annet er det klubbkveld på Råholt Sykkel og Sport, som er klubbens største samarbeidspartner og hovedsponsor, førstkommende onsdag med mange gode tilbud til medlemmer.
Det er jo morsomt og spesielt å være med i en sykkelklubb helt i fra starten, ikke sant? Vi er ikke så mange enda, men det gjør det jo bare enklere å bli bedre kjent med hverandre.
Jeg er en Reaper. Et par andre brukere av dette forumet er også allerede Reapersere. Blir du også en?
Send meg en PM om det er noe du lurer på så får du kontaktinformasjon til riktig vedkommende (eller svar fra meg).
Hell yeah! Endelig har vi skapsatanister fått en sykkelklubb!!! Bor litt lang unna, men det her frister! Drakten bærer tilogmed (nesten..) favorittsitatet til ei spinninginstruktør jeg har, smerte er deilig!
Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
Mange sykkelklubber på Romerike. Enig i det, men tror det er mange nisjeklubber. Forøvrig ikke mange klubber som gjør det like bra på barne og ungdomsiden som Romeriksåsen og du Lars F gjør. Riktig og bra prioritering i mine øyne, selv om vi er mange voksne med i klubben også. Tror derimot mange andre klubber som startes er mer som "treningsfellesskap" bestående av voksne, enn sykkelklubber. Derfor så mange.
Bra med tilbakemeldinger på drakten vår!! Det jeg finner rart er den litt negative vinklingen det gis uttrykk for her..Særlig når det første man ser på dette forumet er oppfordring til poisivitet!!! Råholt CK-Reaper Racing er en liten klubb med hoved formål:
Ha det gøy på sykkel!!!
Dette er burde være likt for de fleste klubber,men det viser seg at alvoret tar overhånd for de fleste... Det finnes mange gode amatør syklister og mosjonister i mange klubber rundt om i dette landet.Du finner de også i Reaper Racing.Men mange(langt fra alle) oppfører seg om de er proffe og lever av sporten man dyrker.Nettopp DET skremmer mange som sykler(og det er det hedligvis mange av!!)bort fra og melde seg inn i en klubb.Særlig jenter blir lett oversett, og når de først møter går det sport i og kjøre dem i filler på første trening i ny klubb! Når vi først bestemte oss for og ettablere en klubb på Romerike var det nettopp det og skille seg ut i form av drakter,følgebiler (som kommer i samme team farger som draktene!)o.s.v vi syntes var viktig! Men enda viktigere er det og ivareta det sosiale både på og uten sykkel.Derfor vil vi ha et eget opplegg på satsningsritt med egen telt og matservering får våre medlemmer.
Litt "harry lokk" og en nettside(som forøvrig ikke er ferdig) som skiller seg ut med humor og mer moderne uttrykk Er vel bare morro?? Når vi også har en sponsor som gir våre medlemmer rabatter og fordeler som er meget bra, føler vi at vi har et godt tilbud til gamle og nye sykkelfrelste!! Håper alle får en kjempesesong med mye morro på sykkel!!
Anders Bernhoft Nestleder og Sportsdirektør Råholt CK-Reaper Racing
Hvis målet er å fremstå som litt mer åpen og litt mindre "proff som lever av sporten man dyrker" (er det det du mener?) for å trekke flere medlemmer, synes jeg det er kult å velge sorte drakter det står "Ride like hell" på, samt ha egen sportsdirektør.
JEG hadde ikke meldt meg inn i en sånn klubb hvis jeg for første gang skulle meldt meg inn i en klubb for å ha det gøy på sykkel.
Når det er sagt så synes jeg draktene, bortsett fra hodeskallen og "ride like hell", er ganske tøffe
Jeg er litt enig med Øyvind. Når man ser logoen og opplegget, tror jeg faktisk terskelen er HØYERE for å melde seg inn i Raper Racing enn i en vanlig sykkelklubb. Jeg ville i alle fall vært skeptisk om jeg var fersk syklist på jakt etter klubb.
Ikke tvil om at navnet er tøft, men å bruke "racing" i et klubbnavn får jo heller folk til å tro at det er en klubb for de med ambisjoner.
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Har klubben fått engelsk namn grunna internasjonal satsing? Rock Racing får stryk for dopingarbeidet sitt, men hadde jo tross alt ballar og apparat til å køyra stilen fullt ut. Når det kjem 10-15 "Reaper Racing" lakkerte Cadillacar i prosesjon inn i målområdet på lokale turritt så kan det bli tøft, med akkompagnement av klubbens eigen song og greier.
Dette er jo del av trenden dei siste åra, med ein stor flora av nye "klubbar", KF, "Team" og andre små konstellasjonar. Det stiller ganske betydelege krav til innsats for å driva ein sykkelklubb som skal vera noko meir enn ein vennegjeng og ein felles drakt. På lengre sikt er det difor eit tap for sporten at det dukkar opp nye lag(bluss) i staden for å støtta opp om eit eksisterande rikt og godt tilbod.
Litt enig i de andre kommentarene her. Jeg er selv med i et knøttlite sykkellag, en kompisgjeng der prestasjoner er underordnet og julebord er overordnet og opptil flere medlemmer som ikke engang har sykkel. Vanvittig morro!
Når det er sagt så hører jeg avslappa sykkelklubb for alle, men det jeg ser gir mer assosiasjoner til "sterkt knytta kompisgjeng som vil skille seg ut på ritt". Ikke noe galt i å være det, men jeg tror dere med den stilen bommer litt om målet er å være en løssluppen "rekruteringsmaskin" for massene. Det trengs rett og slett litt bedre selvinsikt i merkevare og markedsføringsavdelinga deres for å nå det målet.
Hehe er bare så jæ… typisk at nye forsøk blir sabla ned av folk som er aktive på disse forumene. Er det misunnelse for at folk ikke gidder selv? Er det fordi de frykter at folk skal skille seg ut eller at sporten skal utvikle seg videre i en eller annen retning?
Hvorfor kan man ikke bare applaudere nye forsøk? Går det ikke etter planen eller ønske, så har man i det minste prøvd noe nytt.
For er det noe som er helt sikkert så er det jo at denne sporten, spesielt mtp landevei…, trenger å myknes opp litt...
Ja jeg elsker det stilsikre og tradisjonsrike i landevei, jeg elsker sykler og stæsh - men jeg elsker også at folk tester ut noe nytt. Noe som kan pushe sporten og tankesettet til å bryte noen normer og uskrevne regler..
Hehe er bare så jæ… typisk at nye forsøk blir sabla ned av folk som er aktive på disse forumene. Er det misunnelse for at folk ikke gidder selv? Er det fordi de frykter at folk skal skille seg ut eller at sporten skal utvikle seg videre i en eller annen retning?
Hvorfor kan man ikke bare applaudere nye forsøk? Går det ikke etter planen eller ønske, så har man i det minste prøvd noe nytt.
For er det noe som er helt sikkert så er det jo at denne sporten, spesielt mtp landevei…, trenger å myknes opp litt...
Ja jeg elsker det stilsikre og tradisjonsrike i landevei, jeg elsker sykler og stæsh - men jeg elsker også at folk tester ut noe nytt. Noe som kan pushe sporten og tankesettet til å bryte noen normer og uskrevne regler..