Skal igang med å bygge ny sykkel. Har relativt klare ideer om hva jeg skal ha. DI2, hjul, styre osv er allerede i hus, men er i tvil om ramme. Shortlisten består nå av tre alternativer:
Colnago! Du kan kjøpe min alt for fine nago-trøye, da jeg desverre sykler et annet merke. Det er vel egentlig flåsete å vurdere kvaliteter mot hverandre når du kun velger blant det beste..
Re: Byggeprosjekt - innspill på ramme
[Re: NAVN?]
#108319609/12/201015:46
Hadde jeg fått velge ville jeg gått for Colnago, synes denne ser best ut, eventuelt Time. Er ikke noe fan av Dogmaen. Du gjør nok ikke noe bomkjøp uansett hvilken du kjøper .
Når man først har gått til ansaffelse av Di2 så kjøp en ramme som har en egen versjon tilpasset Di2 så du slipper stygge Wire duppeditter stikkende ut her og der...
Gled deg Di2 er helt supert:-)
[Re: Aska]
#108331109/12/201020:43
Denne står på stua mi til almenn beskuelse, har faktisk fått gjennomslag i heimen for at vi istedet for juletre pynter om smykket av en sykkel og flytter den fra et hjørne til midt i stua under høytiden.
Fikk prøvd den en tur ute før vinteren tok overhånd og jeg ble kjempeimponert over den:-)
[Re: torinb]
#108342810/12/201008:53
Flott sykkel Oscaringe, men personlig kan jeg ikke annet enn å mene den burde hatt analogt girsystem. Jeg er av de som ikke er frelst av elektrisk gir. En sykkel er noe mekanisk, og bare det å skulle gire elektronisk byr meg i mot. Når opplegget i tillegg både veier og koster mye mer blir valget ekstremt enkelt for min del. Jeg ville aldri hatt Di2. Men respekterer de som vil ha det.
helt enig, jeg må både ha vaiere og campagnolo (ja jeg vet movistart skal kjøre med elektrisk campa-gir neste sesong) selv men trådstarter skal jo ha colnago med di2 derav bildet
Brukte helgen på å prøve å få tatt en besluttning, men kom ikke i mål. Står snarere igjen med flere spørsmål enn svar. Var innom en forhandler og tittet på den nye LOOK 695, på sigmund1's anbefaling. Utrolig kul ramme, bortsett fra den ufattelig stygge stemmen. Går ut ifra at det er mulig å bytte ut denne, man alikevel... Er også en smule skeptisk til kranken den kommer med, kunne godt tenkt meg noe mer velprøvd. Prøvesyklet også en Dogma. Fikk ikke helt go'følelsen. Geometrien føltes ikke helt riktig for meg. Litt for lang og lav er inntrykket jeg sitter igjen med. Klådde også på ett par Wilier Cento Uno, både "vanlig" og Superleggera varianten og må si at jeg likte hva jeg så. For å oppsummere: Dogmaen ramlet ut av lista, men inn kom både Cento Uno og 695. Forhandleren snakket varmt om C59 og Colnago "følelsen". Påsto at Colnagoer hadde "personality" uten at han kunne gi noen god forklaring på hva han mente med dette. Avtalte en prøvesykling av C59 over nyttår. Damn, blir ikke noe lettere dette her. Shortlisten nå:
Colnago C59 LOOK 695 TIME RXR S Wilier Cento Uno DI2