Bianchi Café & Cycles høres jo umiddelbart ut som noe à la det Pete sendte rapporter om fra USA. Her er vi dog i Stockholm, så litt nærmere å komme til. Men ser det koselig ut?
Og så ser man på bildene fra åpningen og hvem som er der så begynner man å lure på hvordan dette henger sammen.
Sveriges partyfixer no. 1 sammen med hoffets talskvinne (muligens pensjonert, jeg er republikaner så jeg vet ikke).
Listen fortsetter med folk som mine fordommer sier heller setter seg i en SUV enn på en sykkel. Aftonbladet kan i tillegg fortelle oss at Bianchi er et eksklusivt merke. Sorry ass, Bianchi lager noen fine sykler, men de lager i tillegg en god del sykler som konkurrerer i Biltema-segmentet i noen land. Så f eks at Bianchi var overrepresentert i sykkelstativene i Istanbul, med skikkelige kjipe 20 kg "terreng"sykler.
Nei, jeg tror ikke Bianchi Café & Cycles akkurat er stedet hvor man kan ta med seg sykkelen inn i lokalet for å ta en etter-turen-kaffe og snakke om hvem som hadde dagens beste bein. Men jeg håper jeg tar feil og denne kaféen skal prøves ut ved neste Stockholmsbesøk.
Re: Bianchi Café & Cycles i Stockholm
[Re: Dan]
#108304809/12/201010:37
Aftonbladet kan i tillegg fortelle oss at Bianchi er et eksklusivt merke. Sorry ass, Bianchi lager noen fine sykler, men de lager i tillegg en god del sykler som konkurrerer i Biltema-segmentet i noen land.
Ikke akkurat eksklusiv. Tredje fra bunn i modellprogrammet for 2005. Jeg mente altså ikke å disse Bianchi. Bare å disse tullete journalister som skal ha det til at Bianchi er et eksklusivt merke.
#108310309/12/201012:20
Konseptet er konge syntes jeg.. Hvor digg hadde det ikke vært med en kaffe i oslo hvor man møtes... Når man da var ute så tok man kaffestoppen sin der og smack smakc så var det andre man kunne prate med... Ikke bare overleggende fjompenisser med rosa pannebånd og bukseseler.. Det hadde vært noe det.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Nei, det har vi jo snakket om her mange ganger før, at en kombinasjon av sykkel og kafé hadde vært gull. Men slik det ser ut på bildene så føles dette mer som "Teater-kaféen hopper på Armstrongtrenden" enn som en koselig kafé med genuin sykkelinteresse. Men jeg skal ikke si alt for mye før jeg har vært der og sett selv.
To viktige spørsmål: 1. Kan man komme inn og lene sykkelen mot veggen, være litt svett og fortsatt være velkommen? 2. Kan man snakke sykkel med betjeningen?
#108312209/12/201012:55
Haha, mon tro hva Joe Labero har å gjøre på åpninga av ei sykkelsjappe... Ser for meg en drøss med glætte stureplanfyrer som bruker masse penger på ting de ikke har peiling på, men som de har fått for seg at passer pent inn og bygger image på rett måte. Gjerne med Rapha-bekledning, men selvsagt kun med "framgångshjälm" (klassisk partysvenskesveis) og ikke ordentlig sykkelhjelm.
(Herlig fordomsfull nå...)
Redigert av gauter; 09/12/201013:30. Rediger grunn: Fordomsfull?
Gaute
[Re: M@rtin]
#108321809/12/201016:47
App app, jeg tror vi faktisk har greid å få en som har potensiale til å være en av våre egne på innsiden! Han har tydeligvis fulgt tråden om Barteuka tett! Dessuten er han også en råtass på kjøkkenet, i likhet med mange av deltakerne her inne...
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Eh? Hvor er Gösta Petterson eller Magnus Backman? Jeg ser ikke et eneste sykkelnavn her, snarere bare jetset, overpriset dårlig champagne, t-skjorter til 3000,- og brunkrem solgt i bulk. Er det en Luis Vutton messengerbag han ene klatten har? Christer Lindarw var søt, støter han ofte på storskiva? Dette er utelivet som hiver seg på sykkelbølgen. Va kuuul! Den norske versjonen av en slik vernissage har gjesteliste med Petter Stordalen, Jan Thomas, Janne Formoe, Tone Damlie Aaberge, han lille Melodi-Grand Prix homoen og Alexander Rybak. Kanskje Dag Otto, fordi han er kjendis, ikke fordi han er syklist.
God kaffe og bakevarer! Var der tilfeldigvis i åpningshelgen samt var tilskuer til et cyclecross ritt midt i sentrum. En flott kombinasjon - faktisk en lykkedag selv om ingen sykling for min egen del den helgen. Åndelig føde...
#108462213/12/201018:58
Førsteinntrykk: Trenger veldig å gå seg til. Føles veldig sterilt, samtidig som det jo er fint at ikke alle tar Peppes-tilnærmingen og kjøper hele koseligheten fra ett og samme loppemarked. Ikke et sted man blir sittende lenge, men det ser ikke ut til at det er det de er ute etter at folk skal gjøre heller.
Mat og drikke: Vi tok eplekaken og fikk noen litt for små stykker til 104,- for to. Men de var så gode at det faktisk var verdt prisen. Kaffen var også veldig drikkandes og det lille ekstra bakverket jeg valgte meg var himmelsk. Glem syklene. Gå dit for å spise.
Service: Mulig de hadde en dårlig dag, men jeg opplevde det som at det var dårlig stemning mellom de to unge karene bak baren, og at det gjorde at kundebehandlingen bikket over mot kjedelig profesjonell isteden for typisk "trivelig svensk" som man finner overalt i Oslo. Etter at han hadde stilt opp en kaffekopp, et juiceglass og tre assietter på disken måtte jeg be om et brett (som var litt for lite) for å få med meg tingene, istedenfor at han bare sa "ta plass ved bordet så kommer jeg over med tingene".
Sykkeldelen: Det føles litt som Ferrari-parafernaliabutikken i Paris. Det er et visningsvindu for å selge merkenavnet. Det føles ikke som en sykkelbutikk. Som dere ser på bildene så er også sykkel"butikk"delen veldig steril. Flott hvis man har tenkt seg en Bianchi og har lyst å se hele sortimentet, i tillegg til at man jo alltids kan kjøpe med seg noen Bianchi-trøyer og slikt. Men som sagt, litt for mye branding og litt for lite sykkelfølelse.
Take away/deli/TV-hjørne. Denne delen, nærmest inngangen, var tom for personal og gjester da vi var der, men det så ut til å kunne være et sted å henge. Med vinduer som gjør at man kan passe på sykkelen som står rett utenfor kan dette være et bra sted.
Klientel: Da vi var der var det en italiensk familie på plass ved et av bordene, og det er jo et godt tegn. Blant syklene så jeg nesten unntaksløst hipstere som sto og fingret på de tre forskjellige Pistaene. Dette blir et sted for den som tar det og gjør det til sitt. Får håpe det blir syklister.
Konklusjon: Dette kan bli noe, så lenge de lar det bli litt møkkete i hjørnene og ikke begynner å selge Bianchi after shave. Det gjenstår å prøve ut stedet etter en timils kosetur en sommerdag, svett og deilig. Hvis man da fortsatt er velkommen så er det tommel opp fra meg.