Tjolahopp!
Er litt usikker på om det er midtlivskrisa som melder seg i en alder av 23, eller om det en annen usunn trang til å gjøre noe dumt. Men i det siste har jeg fått litt for påtrengende lyst til å kjøpe en Chevrolet K5 Blazer.
Er det noen her som har erfaring med den bilen (eller andre chevroleter av samme type, som surburban eller pick-up), og vet hva som kan være lurt og se etter når man er på leit?
Det er sansynligvis en mk.2 half-cab som er mest aktuellt (1973 - 1991), og etter hva jeg har skjønnt kommer disse med et bredt utvalg av girkasser, transferkasser og akslinger.
Hva er det som duger her, og hva er det man bør ungå? Det samme gjelder typiske steder som ruster/lekker vann, eller lignende.
Tenkte jeg skulle prøve å finne en som allerede har litt heving og økt dekk-dim. innskrevet i vognkortet, da det er så og si umulig å få godkjent slikt nå til dags.
Det skal muligens lempes litt på fremover (ref.
http://www.tv2underholdning.no/broom/tusen-takk-til-stortinget-3248775.html ), men det er jo litt risky å satse på.
Har allerede lusket rundt på forskjellige nettforum som tar for seg amerikanske biler, 4x4, og biler generellt, men tenkte jeg kunne høre med gjengen her inne også når jeg først er i gang.
Og hvis du ikke vet hva en Chevrolet K5 er, så er det en slik en:

Ja, den bruker nok masse bensin og er lettere ubehagelig å kjøre Norge på langs med, men det får bare være. Har lyst på en likevel.