Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Spm ang batteri

Spm ang batteri #1081818 07/12/2010 07:12
O
ona Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
O
I går forsøkte vi å få liv i en mc som har stått en stund. Koblet til elektronikk, men fikk ikke liv. Den har både elstart og kick. Men vi konkluderte med at batteriet var flatt, håpte at vi allikevel skulle klare å kicke den i gang men det gikk ikke.

Jeg tok ut batteri for å lyse gjennom det for å se vannnivå. Da kunne jeg ikke se noen bevegelse og tok det med hjem. I morges oppdaget jeg at batteriet hadde tint. Det hadde altså vært gjennomfrosset... (sykkelen står i uoppvarmet garasje)

jeg trodde at batteri ikke kunne fryse. tok jeg helt feil her eller er batteriet ødelagt/fullt i vann? jeg har nylig kjøpt sykkelen og kjenner ikke historien til verken sykkel eller batteri.

kan et frosset batteri ha gjort at vi ikke har fått en sluttet krets og derfor ikke har kunnet kicke den i gang, eller bør kombinasjonen is og gammelt batteri lede like bra som et funksjonibelt batteri?

bør jeg her bare dra på biltema og kjøpe et gelbatteri eller skal jeg prøve å lade opp igjen?

Re: Spm ang batteri [Re: ona] #1082411 08/12/2010 07:20
A
ASB Offline
Medlem
Medlem
A
Dersom et MC-batteri er utladet, vil det fryse lett. Batteriet er også med stor sannsynlighet ødelagt dersom det har fryst, du kan jo prøve å lade det. Om du må ha et funksjonelt batteri for å starte sykkelen vet jeg ikke, men det kan tenkes at moderne motorsykler er avhengig av å ha spenning til elektronisk utstyr for å kunne starte.

Re: Spm ang batteri [Re: ASB] #1082535 08/12/2010 10:00
O
ona Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
O
kjøpte nytt batteri på biltema i går og har ladet det over natten .forsøker på nytt med start i kveld

Moderator  support