Ja, dere hørte riktig, jeg hater syklister, syklister som sykler uten reflex, lys, i mørke klær og uten hjelm. Kjørte til Nidarohallen med min datter i kveld og var så å si et nervevrak når jeg kom hjem. Her hadde SLF en kampanje rettet spesielt mot studenter, men det hjelper ikke. At det går an å være så egoist, skulle tro at folk som går høyere utdanning ville ta mer hensyn til sin egen sikkerhet.
I dag syklet jeg bak en dames (på sykkel) uten reflekser. Hun hadde rødblink, men den var nesten tom for strøm. Hun kompenserte dog med en iPod i øra. Dette er da en dame på sykkel, og ikke en syklist :-p
Syklet i veien (ja det er jo lov da), og konsekvent på rødt i alle lyskryss fra Ila til sentrum. Hadde jeg ikke vært redd for kvinner i 40åra med bagasjebrett skulle jeg ha sagt ifra.
....men jeg valgte minste motstands vei og irriterte meg grenseløst over Trondheim Bydrift, som har saltet oppå de to cm med snø som kom i går kveld. Makan til tull.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Min reflekskampanje har nå skaffet meg et lager på rundt 450 reflekser. Jeg deler ut mellom 5 og 15 reflekser til alle jeg treffer på uten refleks.
De aller fleste setter veldig stor pris på dette og setter på seg refleksen med en gang.
Jeg ser jo at dette er en vanskelig praksis når man kjører bil men siden vi jo er syklister så gjør jo ikke det noe.
Hittil har jeg delt ut sånn ca. 100 reflekser og jeg håper og tror at det har reddet noen liv.
Skulle ønske noen kunne gi meg 100 Magicshine-lykter som jeg kunne gi bort til syklister uten lys også men det er nok veldig urealistisk å tro på.
Det er synd at Trygg Trafikk har resignert når det gjelder å dele ut reflekser. Når man må drive oppsøkende virksomhet OG betale 20-40 kroner for en refleks så er det ikke sjanse for at statistikken forbedres.
Ser det er fler og fler som deler min oppfatning om at man ikke automatisk er syklist selv om man beveger seg framover ved hjelp av en sykkel.
På samme måte som at man ikke automatisk er billist fordi man beveger seg framover med bil?
Jeg ser hva du mener, men jeg er redd denne definisjonen ikke helt faller inn under det samme som billister vil definere som syklister. En på sykkel er der og da syklist. På samme måte som en i bil der og da er billist.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Ser det er fler og fler som deler min oppfatning om at man ikke automatisk er syklist selv om man beveger seg framover ved hjelp av en sykkel.
På samme måte som at man ikke automatisk er billist fordi man beveger seg framover med bil?
Jeg ser hva du mener, men jeg er redd denne definisjonen ikke helt faller inn under det samme som billister vil definere som syklister. En på sykkel er der og da syklist. På samme måte som en i bil der og da er billist.
Og for et kort øyeblikk var jeg både flyver og sirkusartist under gjennomsykling av en lokal rundbaneløpye.
Trodde virkelig det var en ekte syklist som hadde omkommet da jeg leste nyheten "norsk syklist drept i København" en tid tilbake, men det var heldigvis bare en syklende student.
Min reflekskampanje har nå skaffet meg et lager på rundt 450 reflekser. Jeg deler ut mellom 5 og 15 reflekser til alle jeg treffer på uten refleks.
Det er synd at Trygg Trafikk har resignert når det gjelder å dele ut reflekser. Når man må drive oppsøkende virksomhet OG betale 20-40 kroner for en refleks så er det ikke sjanse for at statistikken forbedres.
Prøv Utrykningspolitiets hovedkontor i Stavern. De har nok reflekser de kan bidra med hvis formålet er godt. Det er det vel her, for du og UP har vel samme målsetning med utdelingen.
UP har hatt to typer, med borelås og "bånd" til å smekke rundt armen, de er fine og tilsvarende koster 60 kroner i sportbutikker. Har selv hatt et lager i bilen som deles ut til personer i nabolaget. Det er like artig å høre på unskyldningene til voksene mennesker når de forklarer hvorfor de gikk uten refleks akkurat denne gangen
Så da kan jeg altså kalle meg syklist når jeg føler at jeg er "ute og sykler" (les - ute på viddene og har havnet i en situasjon der jeg ikke hadde tenkt å havne. For det var vel det du gjorde når du fløy og var sirkusartist?) i jobbsammenheng også, jeg da! Kult - NÅ ble begrepet endelig verd noe for meg.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Hm. Så for virkelig gode syklister - la oss si Hushovd, Byberg, Fagerli, Granberg - så er det altså svært få syklister? Jeg ser for meg følgende på trykk:
-Thor, det var tragisk med de 7 syklistene i Italia du. -Nja, det er jo ikke syklister dette, de er jo bare syklende. Men ja, selvsagt er det tragisk.
Ikke enig. Folk som beveger seg med sykkel = syklister. Folk som beveger seg med bil = billister. Eller vil du skille billistene også? Tror du Petter Solberg, Martin Schancke eller andre motorsportutøvere også vil skille på denne måten syklister tydeligvis vil? Det er helt ok at noen ikke vil assosieres med syklende, men det hjelper filla. Hva andre definerer en som, kan man lite styre.
Tja … Om desse menneska fortener namnet «syklist», er sjølvsagt eit godt tema for kanoniseringskomiteen. Men er det verkeleg så vanskeleg? Slik er det i storbyen. Det finst folk utan skikkeleg utvikla overlevingsinstinkt der ute. Ta høgde for det. Det er jo ikkje verre enn at vi ser etter hindringar når vi køyrer bil – opplyste som uopplyste.
Men for all del: Eg har sympati med alle som blir nervevrak av å leva i sivilisasjonen. Dei lykkelege er psykopatar.
Prøv Utrykningspolitiets hovedkontor i Stavern. De har nok reflekser de kan bidra med hvis formålet er godt. Det er det vel her, for du og UP har vel samme målsetning med utdelingen.
UP har hatt to typer, med borelås og "bånd" til å smekke rundt armen, de er fine og tilsvarende koster 60 kroner i sportbutikker. Har selv hatt et lager i bilen som deles ut til personer i nabolaget. Det er like artig å høre på unskyldningene til voksene mennesker når de forklarer hvorfor de gikk uten refleks akkurat denne gangen
Stå på Raskall!
Jeg hadde egentlig bestemt meg for at de ca. 350 (pluss en del refleks-buttons og klistremerker) er nok frem til det motsatte er bevist men slap wrap og borrelås-refleksene er de desidert beste så jeg sendte en epost. Dessuten hadde det kanskje hatt enda bedre virkning om det var reflekser med politiets logo på.
Dessverre var de tomme for reflekser og hadde ikke planer om å bestille opp nye.
Jeg hadde egentlig bestemt meg for at de ca. 350 (pluss en del refleks-buttons og klistremerker) er nok frem til det motsatte er bevist men slap wrap og borrelås-refleksene er de desidert beste så jeg sendte en epost. Dessuten hadde det kanskje hatt enda bedre virkning om det var reflekser med politiets logo på.
Dessverre var de tomme for reflekser og hadde ikke planer om å bestille opp nye.
Det er logo på og jeg tror de kommer til å bestille opp nye. Jeg skal sjekke opp dette og kommer tilbake med info når jeg har sjekket på "innsiden".