Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 5 1 2 3 4 5

Styrke/knebøy og intervall på samme dag?

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: ] #1083631 10/12/2010 16:15
Immer Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: sandsto
Sitat: thomasengen
Selv hadde jeg 77 etter tre måneders vintertrening med to intervaller i uka.

spørsmålet er hva du hadde før du begynte med intervallene? 76 ICON_WINK

Ja, eller 78? :-)

Uansett så er 77 for kvinner veldig bra O2.
Keep up the good work ICON_WINK

Trondheim - Oslo er veldig langt...
Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: Immer] #1083641 10/12/2010 16:37
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
Et aldri så lite skråblikk på treningsdebatten.

Hva (og hvorfor) skal man trene i vinter - en 8-punkts liste:

1. Langkjøring (LSD): For langt og slapt. Lite tidseffektivt for mosjonister med lite tid til rådighet.

2. Styrketrening: For lite sykkelspesifikt. Bedre å bruke tid på sykkelen.

3. Styrketråkk: Dette er ikke styrketrening, rundtråkk er ikke-eksisterende og ingen kjører lav kadens i ritt. Uaktuelt.

4. Lapskaustrening: Litt for mye av alt. Bare tull!

5. Sone 4/5: For hardt på denne tiden av året. Fare for tidlig formtopp.

6. Sone 3: OK, men strengt tatt ikke hardt nok - bygger ikke nok VO2maks, rykk tilbake til punkt 5.

7. Løping: Hallo - man bygger da ikke Watt på den måten.

8. Langrenn: Det ser faktisk ut til å være liten uenighet om at dette er en fin treningsform for syklister om vinteren.

Jeg tar derfor en Cola, spretter potetgullposen og slapper av i sofaen til det legger seg mer snø her i Follo. (Eventuelt til noen kommer med fasiten).

J ICON_WINK

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: hnastrup] #1083650 10/12/2010 17:00
ohaga Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: ponka00

Styrketråkk mener jeg er meningsløst.

Henrik

Til å kun ha holdt på litt over et år så syns jeg du er litt vel bastant.

Personlig har jeg ikke trent så mye styrketråkk selv - men allikevel er det jo endel av syklister (utenfor eliten) som trener endel styrketråkk utenfor sesongen og som oppnår veldig resultater.

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: Joar71] #1083654 10/12/2010 17:04
?
Øystein Rustad Offline
Ringrev
Ringrev
?
Hva om du definerer ett mål for vinterens trening da ?
Kanskje lettere å finne ut hvelken trening du skal velge?

Ser ironien din, og regner med at du har din egen mening om dette som du trener etter ;-) Hadde vært interessant å hørt målsettingen for vintertreningen din, hvordan du har tenkt å nå målet, formålet med dette målet, og har du tro på at du når det? Evt. tror du det er andre mtoder som du ikke bruker som hadde fått deg til å nå målet raskere eller oversteget dette målet?

Har selv satt ett mål om å øke 20 minutter og ftp watt med 40watt i vinter (Oktober-Mars), enkelt og greit.

http://app.strava.com/athletes/121134
Diamant Pinnacle R1
Isaac Aerotic m/HED platehjul
Marvil Road 2.0
Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: Joar71] #1083657 10/12/2010 17:07
D
Det er deg det Offline
Fersking
Fersking
D
Huff, mange på dette forumet skuffer meg angående treningserfaring zzz

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: ohaga] #1083664 10/12/2010 17:26
H
hnastrup Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: Tittentei
Sitat: ponka00

Styrketråkk mener jeg er meningsløst.

Henrik

Til å kun ha holdt på litt over et år så syns jeg du er litt vel bastant.

Personlig har jeg ikke trent så mye styrketråkk selv - men allikevel er det jo endel av syklister (utenfor eliten) som trener endel styrketråkk utenfor sesongen og som oppnår veldig resultater.

Det er ikke med meningen ICON_TONGUE

Jeg har rett og slett lest meg opp på trening og gjort opp min mening om det.

Selv om det er mange som sverger til styrketråkk er det ingen forskningsrapporter som klarer å bevise at styrketråkk faktisk fungerer. Terskelintervaller har derimot en veldokumentert effekt.

Jeg mener at det er bedre å satse på det man vet fungerer inntil man må gå andre veier for å forbedre seg.

Henrik

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: Det er deg det] #1083670 10/12/2010 17:49
bullet Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Det er deg det
Huff, mange på dette forumet skuffer meg angående treningserfaring zzz

Årets mest intetsigende utsagn på Arena?

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: Øystein Rustad] #1083673 10/12/2010 18:08
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
Sitat: Øystein Rustad
Hva om du definerer ett mål for vinterens trening da ?
Kanskje lettere å finne ut hvelken trening du skal velge?

Ser ironien din, og regner med at du har din egen mening om dette som du trener etter ;-) Hadde vært interessant å hørt målsettingen for vintertreningen din, hvordan du har tenkt å nå målet, formålet med dette målet, og har du tro på at du når det? Evt. tror du det er andre mtoder som du ikke bruker som hadde fått deg til å nå målet raskere eller oversteget dette målet?

Har selv satt ett mål om å øke 20 minutter og ftp watt med 40watt i vinter (Oktober-Mars), enkelt og greit.

Innlegget var selvsagt satt på spissen og bare humoristisk ment ICON_WINK . Jeg skal gi deg et ordentlig svar på dine spm etter hvert.

J ICON_SMILE ar

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: ] #1083747 10/12/2010 21:19
Immer Offline
Entusiast
Entusiast
ei beklager, men jeg er "typen" :-) veit ikke hva dama har i o2 dessverre. kanskje litt misvisende at jeg viser til webben hennes

edit: Sånn, nå er det ingen tvil

Oki ICON_BLUSH
Er bra det også da. Forresten fin blogg ICON_WINK

Trondheim - Oslo er veldig langt...
Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: Immer] #1083791 10/12/2010 22:59
S
stag Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Det jo egentlig ganske enkelt da..skal man bli bedre til å sykle maratonritt på gj.snitt tid må man ha så høy terskewatt som mulig.(!?) Samme som på ski det, så høy fart som mulig på terskel. Jeg klarer å holde ca 15-16 km/t i snitt på ski i 3-4 t. For å bli bedre må jeg trene opp mot denne farten (watten) så mye som kroppen gidder med..ca. 2 økter i uka og mye rolig i tillegg. alternativt 3 halvarde økter.

Redigert av stag; 10/12/2010 22:59.

Train, rest, sleep and repeat....
Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: stag] #1083795 10/12/2010 23:22
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Høyest mulig terskeleffekt er nok nøkkelen, men det du sier om konkurransefart er ikke nødvendigvis optimal trening mot konkurransen. Sone 2 er ikke optimal treningsintensitet for Trondheim-Oslo-syklister.

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: kjerts] #1083828 11/12/2010 09:24
S
stag Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S

Håper egentlig flest mulig fokuserer på styrketrening for å bli bedre, da kommer jeg lenger opp på resultatlista til neste år..

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: stag] #1083833 11/12/2010 09:43
A
AndersR Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
A
Sitat: stag

Håper egentlig flest mulig fokuserer på styrketrening for å bli bedre, da kommer jeg lenger opp på resultatlista til neste år..
Vi kan jo se... Er alt for mange "eksperter" her i forumet som kun seg selv og henvise til. Går du fra utrent og begynner å trene vil du uansett bli bedre, om du ikke trener for mye. Styrke eller ikke styrke kan avhenge fra person til person. http://www.nih.no/templates/page____7533.aspx?epslanguage=NO link for at styrketrening kombinert med utholdenhetstrening var mer ideelt enn kun uth.trening i forbedringsperiodene aka. vintern/offseason.

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: AndersR] #1083839 11/12/2010 10:24
MadDoc Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Jag tror också att styrketräning i rätt dos är effektivt i tillägg till uthållighetsträning. I synnerhet om man har gott om tid till träning och framför allt tid till vila. Som heltid+ arbetande förälder har jag ca 5 timmar i veckan till träning. Då framstår styrketräning inte effektivt. Satsar helre på högintensiva pass och nedprioriterar distanspassen. Försökte en tid att lägga till knäböj 4*4, men blev bara tung och sliten.

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: stag] #1083850 11/12/2010 10:57
M
Marius-H Offline
Ringrev
Ringrev
M
Det jo egentlig ganske enkelt da..skal man bli bedre til å sykle maratonritt på gj.snitt tid må man ha så høy terskewatt som mulig.(!?) Samme som på ski det, så høy fart som mulig på terskel. Jeg klarer å holde ca 15-16 km/t i snitt på ski i 3-4 t. For å bli bedre må jeg trene opp mot denne farten (watten) så mye som kroppen gidder med..ca. 2 økter i uka og mye rolig i tillegg. alternativt 3 halvarde økter.

Jeg er ikke enig at terskel er viktigst. Det er viktigst om du skal bli god på tempo. Hvis du kjører fellesstarter er det viktigst med høyt opptak og syretoleranse. Du faller ikke av på flaten i et fellesstart ritt, om du ikke er i veldig veldig dårlig form da. Men du faller av i de korte harde bakkene som kjøres laaaangt over terskel. Ja det hjelper med høyere terskel men det er viktigere å henge med de minuttene det virkelig kjøres.

Du får jo høyere terskel av å kjøre vo2 max itntervaller også, bare ikke så 'lett' som om du kjører terskel. Men du får ikke høy syretoleranse og opptak av å kjøre terskel.

Sportsnyheter rett til mobilen? Søk Sportsnerd på Android market.
Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: stag] #1083873 11/12/2010 12:43
B
BEE Offline
Fersking
Fersking
B

Hehe.. ja det skal jeg gjøre,så skal jeg legge meg på hjulet ditt og knuse deg i spurten..

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: Marius-H] #1083939 11/12/2010 18:42
S
stag Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Fellestarter VC o-l blir noe helt annet en et maratontitt på terreng der man starter med folk som er ca. på samme nivå, blir nesten som lagtempo..rykkes jo ikke i et maratonritt i mosjonist klassene.

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: stag] #1083985 11/12/2010 22:16
M
Marius-H Offline
Ringrev
Ringrev
M
Når du kjører i front aleine så kjører du også garantert langt over terskel. Det samme i bakker når man kjører sammen. Da går det alltid laaaangt over terskel.

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: Marius-H] #1083988 11/12/2010 22:27
S
stag Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Tror du misforstår..alle skjønner jo at man er mye over terskel i alle konkurranser, man er vel stor sett bare over terskel. Poenget er at den med den høyeste terskel watten vil jo da selvfølgelig også trå mest watt over terskel.

Det er jo uomstridt at det er slik...

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: stag] #1083989 11/12/2010 22:32
S
stag Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Thor Hushovd trener ikke en eneste økt over terskel i gr.treningsperioden fra des-mars..han er gjør det jo ganske bra i fellestarter ?

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: stag] #1083993 11/12/2010 22:45
el_mundo Offline
Entusiast
Entusiast
Men så har jo han et litt annet utgangspunkt enn oss andre også.
Jeg vet at jeg har mye å hente på å trene f.eks O2 opptak også om vinteren, så da er det naturlig for meg å trene på det i tillegg til trening rundt terskel.
For en gjennomtrent utøver som Thor, så stiller det seg nok annerledes.

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: el_mundo] #1083996 11/12/2010 22:55
S
stag Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Det er vel ingen som har tatt skade av noen rene o2 økter uansett utgangspunkt, jeg gjør også det, men da primært på ski..

Men jeg føler jeg har nådd et punkt der jeg ikke får gjort så mye mer med o2 opptaket og at det ikke er det som kan gjøre meg bedre.

Redigert av stag; 11/12/2010 22:55.

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: stag] #1083997 11/12/2010 22:56
H
hnastrup Offline
Ivrig
Ivrig
H
Thor Hushovd trener ikke en eneste økt over terskel i gr.treningsperioden fra des-mars..han er gjør det jo ganske bra i fellestarter ?

Dette er noe helt annet. Han har vært syklist på heltid i 10 år. Når du har holdt på så lenge brukes intervaller som er over terskel til å spisse formen. Hvis han hadde kjørt intervaller over terskel i oppkjøringsperioden ville han hatt en formtopp alt for tidlig i sesongen.

For mosjonister med lite tid til å trene og lite treningsgrunnlag er VO2-maks den begrensene faktoren. Den treningen som vil gi best resultater er da korte intervaller som trener nettopp VO2-maks.

Henrik

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: stag] #1084001 11/12/2010 23:18
M
Marius-H Offline
Ringrev
Ringrev
M
Tror du misforstår..alle skjønner jo at man er mye over terskel i alle konkurranser, man er vel stor sett bare over terskel. Poenget er at den med den høyeste terskel watten vil jo da selvfølgelig også trå mest watt over terskel.

Det er jo uomstridt at det er slik...

Nei jeg gjør ikke det. Han med høyeste terskelwatt trår ikke mest watt over terskel. Se på eks på 4km på bane som varer i ca 4min. Der har du ryttere som har terskel på 3xx tallet men trår over 500 watt i de 4 minuttene et 4km ritt varer.

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: Marius-H] #1084003 11/12/2010 23:23
M
Marius-H Offline
Ringrev
Ringrev
M
4x4 intervaller handler ikke bare om opptak. Det handler også om syretoleranse. Skulle jeg blitt god på landeveien/maraton ville jeg slanka meg mest mulig og kjørt masse 4-5min intervaller og syretrening. Eks 30sek på 30 sek av til man ikke orker mer. Da tror jeg man blir en supergod mosjonist.

Man får ikke formtopp av å trene hardt. Man blir bare sliten. Kjører du masse intervaller uansett hva uten nok restitusjon blir du ikke noe bedre. Det er når du kjører en hard treningsperiode med nedtrapping av intensiteten du får en formtopp.

Redigert av Marius-H; 11/12/2010 23:23.

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: Marius-H] #1084015 12/12/2010 07:58
S
stag Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Alt av stress man påførere kroppen i form av trening gjør jo at man har mulighet til å overkompensere hvis man har gjort ting riktig før og etter økta med kosthold og hvile..Det er jo aldri økta i seg selv som gjør noe, den bryter jo bare ned.

Dette med denne syretoleransen hører mer hjemme i tempo verden..der er det som du sier bedre korrelasjon mellom vo2 maks og resultat. Med lengre innsatstid er det bedre korrelasjon mellom terskelwatt og resultat.

Er vel lurt for de fleste som trener mye og periodisere treningen og tenkte type økter og antall man skal ha i løpet av hver mnd, og ikke uke for uke..en rolige uke etter tre harde osv.

Redigert av stag; 12/12/2010 07:59.

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: Marius-H] #1084016 12/12/2010 07:58
?
Øystein Rustad Offline
Ringrev
Ringrev
?
Mine personlige subjektive meninger og erfaringer for de som er interessert i dem :

Riktig, man får ikke en formtopp direkte av å trene kort og intensivt.
Fremgangen vil se ut omtrendt som en trapp og stigningen kan vedvare hele året. Det som antagelig forvirrer mange kan være at formen ikke ser ut til å stige den uka/ukene du kjører hardt, da muskulaturen kjøres ned mens kondisjonen stiger, men formen totalt begynner å stige den uka eller 2 man kjører lenger og roligere, på terskel eller sone-1, (rolig-uke), da muskulaturen restituerer, og både kondisjon og muskulatur i en sammenfallende periode er på topp. Muskulatur tar inntil 1 uke for å restituere 100% fra hardtrening, mens kondisjonen begunner å falle svakt etter ca. 10 dager uten trening. Her imellom ser man det man kan kalle formtopp.
Dette klargjør kankje litt mer. Man ser også at man kan forlenge "formtoppen" om man ikke kjører ned muskulatur på nytt og holder kondisjonen ved like, feks. ved å kjøre sone-1 og terskel/sub-terskel.

Det er forresten den samme kondisjonen som benyttes de 3 siste minuttene av ett 5 minutters drag, som benyttes på feks. 30min eller en time. Ikke noe hokus pokus her.

Oksygenopptak, eller kondisjon som jeg velger å bruke her, da det dekker noe mer, trenes også ved terskeltrening, det tar bare ca. 5 ganger så lang tid i sonen vs. sone-4 og 10 ganger så lang tid i sonen vs sone-5, og det er her mange blir "lurt" til å tro at mange timer på terskel er bedre, det er bare det at det er mindre effektivt men vises mye raskere da man ikke bryter ned muskulaturen på samme måte. Man taper da to ting: At en sterkere muskulatur som tåler masse juling bygger seg opp sterkere, og en enda raskere formutvikling som dog viser seg på watt-målinger på litt senere planlagte tidspunkt. Ikke så mye hokus pokus her heller.
(NB! De som kjører mye tid (5x eller 10x) i midlere sone, 5timer eller høyere på sub-terskel eller syreterskel pr.uke, vil da ikke lide av sistnevnte, men de må fortsatt tenke på å tåle gjentatte akselerasjoner og utfordre muskulatur/utvikling). Altså her vil proffene som kjører 25 timer i uka totalt, fordelt på terskel, sone1 og styrketrening være dekket.

Trening av utholdenhet i 2-5 timer trenes best ved å kjøre turer på 2-5 timer, ikke ved å ligge på en midlere watt (les:terskel/sub-terskel) i intervaller av feks. 20min.
Her er også proffene dekket, med sine lange drag i sone-1, med timer til rådighet. Høyt oksygenopptak/kondisjon er selvfølgelig like viktig her, da man ikke kan ligge over en viss % av maks kapasitet over lengre tid, men man kan finslipe andre egenskaper som fett-forbrenning, mental mestring, unngå muskelkraper og løps-disposisjon etc. ved lange løp.

Det viser seg at om du øker watt i sone-5 så øker watt på terskel tilsvarende i %. Da terskel i hovedtrekk ligger på en fast % av maks 6-20 minutters kapasitet, bestemt av muskeltype og alder (synkende makspuls) og evne til å presse seg maks. Øker du watt på terskel, øker watt i sone-4 tilsvarende, men kanskje ikke watt i sone-5 da man ikke er vandt med syra og det mentale ved å ligge i sone-5, ei heller gjentatte akselerasjoner som er vanlig i fellesstart.

Vil tro at 3-5 minutters intervaller og bakkedrag gir mer direkte utbytte i forhold til fellesstart landevei, enn styrketrening, selv om styrketrening kan være en måte å få trøkk og lyst til å kjøre 3 minutters dragene hardt, og dette drar igjen opp oksygenopptaket og syretoleranse, som igjen videreføres på lengre drag og man får da en boost på alle distanser. Styrketrening kan være nødvendig for noen for å komme seg videre om fremgang uteblir.

Redigert av Øystein Rustad; 12/12/2010 08:52.

http://app.strava.com/athletes/121134
Diamant Pinnacle R1
Isaac Aerotic m/HED platehjul
Marvil Road 2.0
Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: ] #1084046 12/12/2010 11:02
olechr Offline
More than words
More than words
Styrke/ikke styrke?

Klart folk i denne diskusjonen har helt forskjellige målsettinger og ressurser, men skal du sitte på en sykkel time etter time kan det være en ide å gjøre det litt mer behagelig ved å trene skadepreventiv styrke. Sterkere muskler gjør deg også mer effektiv, du klarer å sitte riktig, tåler mer bank fra ujevnt underlag, og man skal ikke se bort fra at det er med på å øke den naturlige hormonproduksjonen og på den måten faktisk er med på å bedre restitusjon.

I sum, dersom man adderer alle faktorene tror jeg man vil se at det ikke er så usannsynlig at styrketrening faktisk er med på å øke ytelsen en liten %.

Sånn så ikke armstrong ut når han syklet Tour de france men i årene han hadde "fri"

Kilde:http://roninsherpa.files.wordpress.com/2009/12/lance_armstrong.jpg

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: olechr] #1084049 12/12/2010 11:07
R
Rask Offline
Avhengig
Avhengig
R
Til forfatteren av de fire siste innlegg; det er vel heller ikke snakk om basis eller ei. De fleste vet at basis må til, og stort sett alle bedriver basis, enten som styrketrening, klatring, skigåing og/eller ballspill. Diskusjonen gjaldt knebøy.

Re: Styrke/knebøy og intervall på samme dag? [Re: olechr] #1084051 12/12/2010 11:12
olechr Offline
More than words
More than words
Når jeg leser sånne diskusjoner så er jeg glad jeg ikke er mosjonistmen elite utøver.. Må være slitsomt å hele tiden tenke så mye rundt det å trene.. :-P

Jeg trur/vet at skal man bli god (hva er god? I norge/ute osv) til å sykle så er det enkelte ting man må! Styrketrening er ikke en av disse. Det fungerer for mange men er absolutt noe man klarer seg uten.

Uansett hvordan man vrir å vender på det må man ha langeturer og man må ha harde turer. Du må ha et vist grunnlag i bund. Du kan gjerne sitte å kjøre bare intervaller men du blir aldri skikkelig god. Uansett hvordan man vrir å vender på det er det aldri noen som har vunnet et ritt i Norge på bare intervaller. Det er noen som gjør det bra med mye ntervaller men de har da trent bra over mange år før. Og har et bra treningsgrunnlag.

Og du må kjøre hardt! Om du da kjører 4 min, 8 min osv spiller mindre rolle. Bare det er hardt!!. Når jeg startet å sykle så kjørte jeg fra de fleste her hjemme og viste ikke hva et 4 min drag var en gang, men jeg kjørte MYE hardt. MYE ritt og mange 2 timers turer i skog og mark hvor pulsen kommer opp uten at man tenker på det.

Styrketråkk, Styrketrening osv kan være bra men det går helt fint å bli bra uten.

Sykle fort = vekt, kondisjon og seighet..

Så kan man si at styrke er bra for det ene og det andre. Noe det også er. Rygg/mage osv er lurt å trene, men det er ikke noe must. Selv trener jeg litt basis, thats it. Har også prøvd å trene styrke igjennom vinteren og jeg hadde da høyere maks watt mere punch, men var tregere i bakkene.
Slik jeg ser det for egen del i rundbane terreng så er det teknikk, bakker og vekt jeg fokuserer på for årene fremover..

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Side 4 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå