Da eg monterte festene under skoene så leste eg at om pedalen og skoene tok borti hverandre når skoen var låst i pedalen så kunne eg bruke en "spacer" det har eg gjort, men er likevel ingen klaring mellom sko og pedal...skal eg smi litt av skoen slik at det blir mer klaring eller funker det slik det er nå?
Legger ved ett blde som viser.. Vanskelig å se ser eg, men øverst på bildet, metalsaken er pedalen som tar nedi skoen altså
Redigert av Lunatic; 01/12/201019:05.
Re: Mellomrom mellom klikkpedal og sko...
[Re: Lunatic]
#107950901/12/201019:17
Hvis ikke kontakten mellom skosåle og pedal gjør at pedalen løser ut kan du fint ha det slik du har det nå. Du merker fort hvis ikke klossen når langt nok ned i pedalen.
Den sitter egentlig godt på, den løser seg ikke ut med mindre eg velger det. Men skal skoen sitte HELT fast på pedalen? For nå er det pittelitt slark, dvs eg kan bevege foten en smule FØR eg vrir ut av pedalen.
[Re: Lunatic]
#107956501/12/201020:28
Dette ser veldig ut som en crank brothers egg beater eller tilsvarende og da har du litt slark så du kan bevege foten litt side-til-side uten av den løser ut. Også kjent som "float" som høres mye proffere ut enn slark :-)
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
[Re: knuthaug]
#107957201/12/201020:53
er ikke alltid float er så sinnsykt positivt. Trenger nesten ikke slå nedi eller "vagle" med beina før eggbater løser ut (kun brukt en sesong). Til neste år skal det på andre pedaler og skoa skal sitte godt fast...
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
[Re: knuthaug]
#107957701/12/201021:01
Dette ser veldig ut som en crank brothers egg beater eller tilsvarende og da har du litt slark så du kan bevege foten litt side-til-side uten av den løser ut. Også kjent som "float" som høres mye proffere ut enn slark :-)
Det stemmer veldig bra at det er Egg beater pedaler ja, og det er slik det er, at eg kan bevege foten pittelitt uten at den løser ut.