Hva med både blondine, fet sykkel og spektakulær natur?
Kan vel ikke bli stort bedre, særlig ikke når blondina i tillegg sykler fletta av de fleste.
Det første jeg la merke til var vårslushen som ligger og venter på toppturbesøk i bakgrunnen.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Ikke vær så fordømt politisk korrekt, da. Konemor sikler på f. eks. Andreas Thorkildsen, Aksel Lund Svindal, osv. Da forbeholder jeg meg retten til å sikle (IKKE sYkle) på flotte idrettsjenter også.
Men min egen sykkelbabe (med datter) skal sykle Hennesrittet i sommer så jeg får nok se min kjære i samme tilstand opp til flere ganger i vår.
Ikke vær så fordømt politisk korrekt, da. Konemor sikler på f. eks. Andreas Thorkildsen, Aksel Lund Svindal, osv. Da forbeholder jeg meg retten til å sikle (IKKE sYkle) på flotte idrettsjenter også.
Og Svindal, Thorkildsen og de andre stjernene fru Raskall sikler på kler seg sterkt utfordrende og spiller vilt og hemningsløst på sex?
Beklager, men jeg måtte bare si det. Det er forskjell på flotte folk som man respekterer og synes er flotte å se på, og den industrien som kun vil at man skal oppfatte noen som et objekt, som spiller på utfordrende bekledning, photoshoppede kropper og er helt irrelevante i forhold til idretten.
Personlig synes jeg det er viktig med en debatt rundt dette, derfor flamebaiter jeg litt her. For mange blir utseende og kropp vel så viktig som idrettsprestasjoner, og dessverre kan man oppleve at noen vil prøve å strekke seg mot helt andre idealer enn idrettsresultater. "Skal jeg drive med sykling, må jeg se slik ut for at jeg skal lykkes med det andre kjønn/i idretten min/i livet." (stryk det som ikke passer). JEG synes slike kalendre egentlig er både fordummende, fornedrende og en hån mot idretten jeg driver med. Om derimot Geir sine tanker blir en kalender, se da er vi på rett spor.
Beklager, men måtte bare få det ut. Nå skal jeg ut selv.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Og Svindal, Thorkildsen og de andre stjernene fru Raskall sikler på kler seg sterkt utfordrende og spiller vilt og hemningsløst på sex?
Nå vil jeg vel ikke si at cyclepassion-kalenderene "spiller vilt og hemningsløst på sex".
Og ja, mannlige idretts-stjerner tar stadig modelloppdrag forholdsvis lettkledde og skal jeg dømme etter reaksjonene til min kone og 17-årige datter så "spiller de også vilt og hemningsløst på sex".
Se F. Eks. David Beckham.
Bedre at sunne idrettsmennesker blir "objekter" (les: forbilder) enn vandrende skjelett som er yrkesmodeller.
Nå vil jeg vel ikke si at cyclepassion-kalenderene "spiller vilt og hemningsløst på sex".
Det er akkurat det de gjør.
Mountainbikebabes skal være freske, sunne damer med møkk i ansiktet.
Ok, da har jeg snudd kalenderen min. Jeg liker fremdeles mars veldig godt og er minst like inspirert til å sykle etter jobb i dag:
(jeg synes dog det tendenserer til skikkelig rødstrømpe-diskusjon her. Jentene stiller opp frivillig, har det gøy og er anstendig påkledde på begge sidene av kalenderen.)
Beklager, men jeg måtte bare si det. Det er forskjell på flotte folk som man respekterer og synes er flotte å se på, og den industrien som kun vil at man skal oppfatte noen som et objekt, som spiller på utfordrende bekledning, photoshoppede kropper og er helt irrelevante i forhold til idretten.
Personlig synes jeg det er viktig med en debatt rundt dette, derfor flamebaiter jeg litt her. For mange blir utseende og kropp vel så viktig som idrettsprestasjoner, og dessverre kan man oppleve at noen vil prøve å strekke seg mot helt andre idealer enn idrettsresultater. "Skal jeg drive med sykling, må jeg se slik ut for at jeg skal lykkes med det andre kjønn/i idretten min/i livet." (stryk det som ikke passer). JEG synes slike kalendre egentlig er både fordummende, fornedrende og en hån mot idretten jeg driver med. Om derimot Geir sine tanker blir en kalender, se da er vi på rett spor.
Ok, da har jeg snudd kalenderen min. Jeg liker fremdeles mars veldig godt og er minst like inspirert til å sykle etter jobb i dag:
(jeg synes dog det tendenserer til skikkelig rødstrømpe-diskusjon her. Jentene stiller opp frivillig, har det gøy og er anstendig påkledde på begge sidene av kalenderen.)
Det er ikke noe galt i å ha fine damer på veggen, men jeg bare konstaterer fakta: Cyclepassion spiller på sex! Snu kalenderen til den siden du synes er finest For min del er det den i fint undertøy, for damer i padda sykkelshorts er JÆVLIG USEXY!
Ja,den ligger visst under my likes på vimeo. Noen må ha hacka kontoen min og trykket like på den,samme personen må deretter ha hacket seg inn på min profil her og deretter ha linket til den samme videoen på forumet for 2 mnd siden. Skikkelig grisete gjort.
Edit: Søkte på bikes and girls på vimeo,der var det mye ehh,ja..
Omsider på TS etter flytting, manglende nett, syke barn, -OG voksne (barnehagevirus skal man ikke spøke med!) Fikk tips om denne tråden, og tok en titt, og jaggu - en hyggelig overraskelse. Tusen takk for den GeirK (Ekstra hyggelig er det i en hektisk småbarntilværelse når man føler seg som aaaalt annet enn en bikebabe )
@Sykkelbob: ja det stemmer, jeg blei mor til to små i et jafs (i aug 2010)